Akerman H7 -90 ajomoottorit
Akerman H7 -90 ajomoottorit
Oikeanpuoleinen Tela pyörii hitaasti ja on tehoton, kone kääntyy oikealle ajettaessa?
Ohivuoto moottoreissa kutakuinkin samanlainen. Ilmeni äkkiä konetta siirrettäessä.
-Masa-
Ohivuoto moottoreissa kutakuinkin samanlainen. Ilmeni äkkiä konetta siirrettäessä.
-Masa-
- Hullu-Jussi
- Guru
- Viestit: 1816
- Liittynyt: 25 Marras 2009, 09:58
Re: Akerman H7 -90 ajomoottorit
Vika voi sijaita muutamassa eri kohtaa. Ei siis välttämttä ajomoottorissa. Mulla pitäisi olla himassa tietsikalla vuokaavio, jossa on etenemisjärjestys vikapaikkojen katsomiseksi, että selviäisi mahdollisimman vähällä purkamisella. Nyt olen reissussa ja tämän pelkän puhelimen varassa.
Re: Akerman H7 -90 ajomoottorit
Vikaa on tutkittu eri paikoista ja eri asiantuntijoiden avulla! Voipi olla pumpussa syy ,paineissa niin paljon eroa.
Mutta kaavio olisi erinomainen apu, jos saat sellaisen laitettua tulemaan.
Tein kaupat ko. koneesta mutta tuo vika ilmeni, kun konetta alettiin siirtämään lavetille ja uudelle tontille! Se on nyt vielä myyjän kontolla, korjaus.
-Matti-
Mutta kaavio olisi erinomainen apu, jos saat sellaisen laitettua tulemaan.
Tein kaupat ko. koneesta mutta tuo vika ilmeni, kun konetta alettiin siirtämään lavetille ja uudelle tontille! Se on nyt vielä myyjän kontolla, korjaus.
-Matti-
Re: Akerman H7 -90 ajomoottorit
Onko vika päällä molempiin suuntiin ajaessa? Sillä saa jo karsittua osan vikapaikoista pois jos vaikuttaa vaan toiseen suuntaan. En muista millanen ååkkerin ajo on mut muissa merkeissä yleisin vika tela-alustaisten ajossa on se et ajopolkimien alus täynnä hiekkaa ja muuta törkyä. Ei painu poljin tarpeeksi syvälle et sais venttilin täysin auki.
Re: Akerman H7 -90 ajomoottorit
Molempiin suuntiin oli vika. Toinen pumppu vaihdettu ja nyt vetää...! Poistettu apulohko joka on rammeria yms. varten ja kytketty pumput suoraan venttiililohkoon. Paineet mitattu venttiililohkon kanavista joka varmisti toisen pumpun heikommaksi.
Oli käteviä kavereita ruuvaamassa niin tuli tämä asia kuntoon! Kiitoksia mielenkiinnosta, palataan taas kun pääsen kuokkimaan (särkemään) koneella ja niinpoispäin.
-matti-
Oli käteviä kavereita ruuvaamassa niin tuli tämä asia kuntoon! Kiitoksia mielenkiinnosta, palataan taas kun pääsen kuokkimaan (särkemään) koneella ja niinpoispäin.
-matti-
Re: Akerman H7 -90 ajomoottorit
Tervehdys kaikille!
Tutkin koneen moottorinlämmitintä tänään. En löytänyt minkäänlaista ohjauspaneelia. tms. Kaasuletku on pehmennyt kelvottomaksi, kaksi piuhaa tulee myös pannulle. Onko joku perehtynyt ko laitteen toimintaan?
-matti-
Tutkin koneen moottorinlämmitintä tänään. En löytänyt minkäänlaista ohjauspaneelia. tms. Kaasuletku on pehmennyt kelvottomaksi, kaksi piuhaa tulee myös pannulle. Onko joku perehtynyt ko laitteen toimintaan?
-matti-
- Hullu-Jussi
- Guru
- Viestit: 1816
- Liittynyt: 25 Marras 2009, 09:58
Re: Akerman H7 -90 ajomoottorit
Se on periaateessa samanlainen kuin aikoinaan yleiset nestekaasutoholla toimivat moottorinlämmittimet, esim Termi. Siinä Åkermanin lämmittimessä on pyritty tavallaan automatisoimaan lämmittimen toiminta. Siinä on sisäänrakennettu kaasupoltin, johon letku menee suoraan pullosta. Liekki sytytetään sähköisesti hytissä olevasta katkaisijasta. Ensin pullon hana auki ja sitten katkaisijan nuppi vedetään ulos. Se pidetään päällä siihen saakka, kunnes lämmitys lopetetaan.
Sähkökytkennässä taisi olla sarjaan kytketty vastus, jotta sytytin ei kärähtäisi. Minun mielestä hankala laitos käyttää. Paljon helpompaa käyttää tavallista Termi-lämmitintä tohon kanssa, koska esimerkiksi liekin kokoa voi helposti säätää ihan vaan polttimen hanikkaa ruuvaamalla ja katsomalla, minkä kokoinen liekki tulee.
Sähkökytkennässä taisi olla sarjaan kytketty vastus, jotta sytytin ei kärähtäisi. Minun mielestä hankala laitos käyttää. Paljon helpompaa käyttää tavallista Termi-lämmitintä tohon kanssa, koska esimerkiksi liekin kokoa voi helposti säätää ihan vaan polttimen hanikkaa ruuvaamalla ja katsomalla, minkä kokoinen liekki tulee.
Re: Akerman H7 -90 ajomoottorit
Jaaha... täytyy etsiä vielä, jos lämmittimen käynnistysnappi löytyisi! Siellä ei taida olla minkäänlaista magneettiventtiiliä sisällä lämmittimessä, kun puhalsin letkulla kaasun sisäänmenoon niin tuntui virtaavan vapaasti!
Jos tuo tuo tuntuu kovin hankalalta otan lämmittimen pois ja laitan toisenlaisen. Itse asiassa minulla on vanhan Valmet CK:n nestekaasulämmitin, joka oli pikaliittimillä kytkettävissä moottorin nestekiertoon. Tähän voi laittaa tavallisen tohon puhaltamaan.
-matti-
Jos tuo tuo tuntuu kovin hankalalta otan lämmittimen pois ja laitan toisenlaisen. Itse asiassa minulla on vanhan Valmet CK:n nestekaasulämmitin, joka oli pikaliittimillä kytkettävissä moottorin nestekiertoon. Tähän voi laittaa tavallisen tohon puhaltamaan.
-matti-