Volvo ec 15
Re: Volvo ec 15
Siinä sammutinsolenoidissa on vetokäämi ja pitokäämi erikseen. Niille johdot ja yks on maa. Jos lämpiää kovin paljon nii vetokäämissä jatkuva virta. Vanhempiin kubotan moottoreihin tuli korvaava sammutinsolenoidi joiden kans oli alkuun ongelmia kun johtojen värit oli samat ku vanhassa mutta veto- ja pitokäämit oli vaihtanut paikkaansa. Alkuperäsellä kytkennällä solenoidi lämpes älyttömästi ja niitä saatto särkyä melko pian vaihdon jälkeen.
- Hullu-Jussi
- Guru
- Viestit: 1805
- Liittynyt: 25 Marras 2009, 09:58
Re: Volvo ec 15
Vilkuilin EC15 -kytkentäkaaviota ja täytyy todeta, että vaikea on vikaa paikallistaa ilman kytkentäkaavion apua. Ellei sitten vika ole juurikin tuossa solenoidissa, jonka vaihtaa ja ongelma korjaantuu sen jälkeen. Se on todellinen riski, että veto- ja pitokäämien järjestys ei mene oikein. Monasti nämä solenoidit toimitetaan sillä tapaa, että liitin on irtonainen ja asentajan täytyy liittää johtimet oikeisiin koloihinsa.
Sinänsä aika simppelit ja helpot sähköt tässä Volvossa. Kaikki releet pitäisi korjaamokirjan perusteella olla ryhmitetty yhteen ja löytyyvät penkin alta.
Sinänsä aika simppelit ja helpot sähköt tässä Volvossa. Kaikki releet pitäisi korjaamokirjan perusteella olla ryhmitetty yhteen ja löytyyvät penkin alta.
Re: Volvo ec 15
Se turva poxi penkin alla reistailu...
Ei saa volvolta kuulemma enää uutta????? Näin sano volvo huolto.
No solenoidille virrat polttoainepumpulta niin nyt rokkaa täydellä eikä sammuile enää turhia
Ei saa volvolta kuulemma enää uutta????? Näin sano volvo huolto.
No solenoidille virrat polttoainepumpulta niin nyt rokkaa täydellä eikä sammuile enää turhia