Sivu 1/1
Pikku lima
Lähetetty: 05 Huhti 2011, 17:29
Kirjoittaja jalo
Onko kellään kuvia kyseisestä laitteesta. Olikohan se jokin lima 700 tai jotain sellaista.
Eikös vesipekalla ollut kyseinen laite jossain vaiheessa.
Re: Pikku lima
Lähetetty: 05 Huhti 2011, 20:55
Kirjoittaja Hullu-Jussi
Vesi-Pekalla oli kaiketi neljää eri mallista Limaa. Isoin oli tietysti 2400, joita oli kaksi ja se toinen jäi Libyaan. Sitten oli kaksi tyyppiä 1250, jotka siirtyivät OMP-Yhtymä/MVR-Haka -juttujen yhteydessä Jaaralle ja sitten oli se, jota usein olen kuullut nimitetyn Pikku-Limaksi, mutten nyt muista tyyppinumeroa ja lopuksi vielä se vanhempi ja aika harvinaista mallia ollut Lima, josta on ollut kuva tällä foorumilla Laahakoneita-viestiketjussa. En ole varma menikö tämä luettelo nyt oikein mutta korjatkaa, jos on tarpeen.
Re: Pikku lima
Lähetetty: 08 Huhti 2011, 13:37
Kirjoittaja Northern 1010C
Ei ole nyt kuvaa laittaa, mutta faktaa olisi... Vesi-Pekat Oy hankki vuonna 1955 Lima 703 kaivinkoneen, jonka kauhan koko oli 1,3 m3, koneen lempinimeksi tuli "Jari". Koneeseen oli ainakin kuokkakauha- ja laahakauhavarustus. Kone poistui käytöstä vasta vuonna 1981, mutta minne se joutui?