Ohjaus ongelma

Keskustelua kaivurikuormaajista
Lännenkone
Viestit: 4
Liittynyt: 29 Elo 2017, 14:06

Ohjaus ongelma

Viesti Kirjoittaja Lännenkone »

kysymys olisi kaverin runko ohjatusta lännen c110 koneesta mistä osais hakea vikaa . Koneesta on ohjaus kääntö erittäin heikko on vaihdettu uusi ortiboli venttiili ei auttanut muut tominnot ok osaisiko joku ammattimies neuvoa ! Lännenkone
yölento
Guru
Viestit: 209
Liittynyt: 14 Huhti 2011, 20:25
Paikkakunta: Savo

Re: Ohjaus ongelma

Viesti Kirjoittaja yölento »

Kääntösylinterien mäntien tiivisteet.
Siitä lähetään mihin etuveto jätetään.
Etuveto? Joku veikkauksen uusi peli vai?
Lännenkone
Viestit: 4
Liittynyt: 29 Elo 2017, 14:06

Re: Ohjaus ongelma

Viesti Kirjoittaja Lännenkone »

Kiitos tiedosta samaa vikaa on arvailtu mekin asiaan pitää perehtyä.
yölento
Guru
Viestit: 209
Liittynyt: 14 Huhti 2011, 20:25
Paikkakunta: Savo

Re: Ohjaus ongelma

Viesti Kirjoittaja yölento »

Tämä oli vahva veikkaus, ilmeni aikanaan ajokoneessa. Ohjaus oli otettu kouran pyöritykseltä joka toimi hyvin mutta ohjaus oli tehoton ja toispuoleinenkin. Syyksi ilmeni paloiksi mennyt männän tiiviste toisessa ohjaussylinterissä.
Siitä lähetään mihin etuveto jätetään.
Etuveto? Joku veikkauksen uusi peli vai?
jusape
Guru
Viestit: 834
Liittynyt: 01 Kesä 2011, 01:14
Paikkakunta: Yläne

Re: Ohjaus ongelma

Viesti Kirjoittaja jusape »

Tuo tiivistevaurio sylinterissä mullakin oli ensimmäisenä ajatuksena jo päivällä tän lukiessani.
Se nyt kuitenkin on sieltä helpoimmasta ja halvimmasta päästä lähteä liikkeelle, vikapaikkojen eliminoimiseksi.
A-C TL20D -60, Scoopmobile model HP -53, H -5? HPD-69/70, Nuff: Univ Three -61, 460KKK-62, 460Turbo-64 n.450hv, Universal -54 (perkins engine), GMC 6-71(Detroit Diesel) -65 , 6V-53 - 82, BroomWade WR250, jne ...
Avatar
Hullu-Jussi
Guru
Viestit: 1805
Liittynyt: 25 Marras 2009, 09:58

Re: Ohjaus ongelma

Viesti Kirjoittaja Hullu-Jussi »

Koneessa, jossa on kaksi ohjaussylinteriä, voi vika olla jommassa kummassa sylinterissä. On useita tapoja, kuinka viallisen sylinterin pystyy paikantamaan. Ohjaussylintereiden toiminnan kokeilu linkkukoneessa on pikkaisen riskialtis juttu. Turvallisinta olisi tehdä kokeet irrotetulle sylinterille. Yksi tapa on ottaa sylinteristä letkut irti ja laittaa toinen letku kiinni jonkin koneen hydrauliliikan pikaliittimeen ja sylinterin toisen puolen letku saaviin ja katsoa päästävätkö männän tiivisteet öljyä ohitseen.
yölento
Guru
Viestit: 209
Liittynyt: 14 Huhti 2011, 20:25
Paikkakunta: Savo

Re: Ohjaus ongelma

Viesti Kirjoittaja yölento »

Yksinkertainen ja turvallinen testi: kääntö kummallekkin puolelle ja tutkailu kumpaan suuntaan kääntyy huonommin. Jos kääntö on heikompi esim. vasemmalle, silloin todennäköisemmin oikean puolen sylinterin tiivisteet moro. Ja sama ruotsiks.
Siitä lähetään mihin etuveto jätetään.
Etuveto? Joku veikkauksen uusi peli vai?
Lännenkone
Viestit: 4
Liittynyt: 29 Elo 2017, 14:06

Re: Ohjaus ongelma

Viesti Kirjoittaja Lännenkone »

Lisäisin tuohon ohjaus ongelmaan vielä molemman suunnan kääntö samallalailla heikko kääntää juuri jajuuri ohjausta saa pyörittää niinkuin kahvimyllyä ja siinä ei ole mitään tuntoa !
Avatar
Hullu-Jussi
Guru
Viestit: 1805
Liittynyt: 25 Marras 2009, 09:58

Re: Ohjaus ongelma

Viesti Kirjoittaja Hullu-Jussi »

Pitää vielä varmistukseksi kysyä, että ymmärsinkö oikein. Tuntuuko ohjaupyörä kevyeltä pöyrittää tai kuta kuinkin tavalliselta vai onko ohjauspyörän kääntäminen normaalia raskaampaa?

Jos toisesta sylinteristä männän tiivisteet on korkannu perusteellisesti, niin siinä ei välttämättä tunnu mitään eroa eri puolille kääntämisessä. Sylinterithän on liitetty toisiinsa ristiin, jolloin paineet ehtii karata, vaikka vaan toinen sylinteri on rikki.
Lännenkone
Viestit: 4
Liittynyt: 29 Elo 2017, 14:06

Re: Ohjaus ongelma

Viesti Kirjoittaja Lännenkone »

Ohjausta pyöritettäessä vastus on kutakuinkin normaali. Kiitos tiedoista nyt pitää todella alkaa remppaan ,onhan kone jo hänellä seissyt ongelman vuoksi vuoden.
Vastaa Viestiin