Ohjaus ongelma
-
- Viestit: 4
- Liittynyt: 29 Elo 2017, 14:06
Ohjaus ongelma
kysymys olisi kaverin runko ohjatusta lännen c110 koneesta mistä osais hakea vikaa . Koneesta on ohjaus kääntö erittäin heikko on vaihdettu uusi ortiboli venttiili ei auttanut muut tominnot ok osaisiko joku ammattimies neuvoa ! Lännenkone
Re: Ohjaus ongelma
Kääntösylinterien mäntien tiivisteet.
Siitä lähetään mihin etuveto jätetään.
Etuveto? Joku veikkauksen uusi peli vai?
Etuveto? Joku veikkauksen uusi peli vai?
-
- Viestit: 4
- Liittynyt: 29 Elo 2017, 14:06
Re: Ohjaus ongelma
Kiitos tiedosta samaa vikaa on arvailtu mekin asiaan pitää perehtyä.
Re: Ohjaus ongelma
Tämä oli vahva veikkaus, ilmeni aikanaan ajokoneessa. Ohjaus oli otettu kouran pyöritykseltä joka toimi hyvin mutta ohjaus oli tehoton ja toispuoleinenkin. Syyksi ilmeni paloiksi mennyt männän tiiviste toisessa ohjaussylinterissä.
Siitä lähetään mihin etuveto jätetään.
Etuveto? Joku veikkauksen uusi peli vai?
Etuveto? Joku veikkauksen uusi peli vai?
Re: Ohjaus ongelma
Tuo tiivistevaurio sylinterissä mullakin oli ensimmäisenä ajatuksena jo päivällä tän lukiessani.
Se nyt kuitenkin on sieltä helpoimmasta ja halvimmasta päästä lähteä liikkeelle, vikapaikkojen eliminoimiseksi.
Se nyt kuitenkin on sieltä helpoimmasta ja halvimmasta päästä lähteä liikkeelle, vikapaikkojen eliminoimiseksi.
A-C TL20D -60, Scoopmobile model HP -53, H -5? HPD-69/70, Nuff: Univ Three -61, 460KKK-62, 460Turbo-64 n.450hv, Universal -54 (perkins engine), GMC 6-71(Detroit Diesel) -65 , 6V-53 - 82, BroomWade WR250, jne ...
- Hullu-Jussi
- Guru
- Viestit: 1815
- Liittynyt: 25 Marras 2009, 09:58
Re: Ohjaus ongelma
Koneessa, jossa on kaksi ohjaussylinteriä, voi vika olla jommassa kummassa sylinterissä. On useita tapoja, kuinka viallisen sylinterin pystyy paikantamaan. Ohjaussylintereiden toiminnan kokeilu linkkukoneessa on pikkaisen riskialtis juttu. Turvallisinta olisi tehdä kokeet irrotetulle sylinterille. Yksi tapa on ottaa sylinteristä letkut irti ja laittaa toinen letku kiinni jonkin koneen hydrauliliikan pikaliittimeen ja sylinterin toisen puolen letku saaviin ja katsoa päästävätkö männän tiivisteet öljyä ohitseen.
Re: Ohjaus ongelma
Yksinkertainen ja turvallinen testi: kääntö kummallekkin puolelle ja tutkailu kumpaan suuntaan kääntyy huonommin. Jos kääntö on heikompi esim. vasemmalle, silloin todennäköisemmin oikean puolen sylinterin tiivisteet moro. Ja sama ruotsiks.
Siitä lähetään mihin etuveto jätetään.
Etuveto? Joku veikkauksen uusi peli vai?
Etuveto? Joku veikkauksen uusi peli vai?
-
- Viestit: 4
- Liittynyt: 29 Elo 2017, 14:06
Re: Ohjaus ongelma
Lisäisin tuohon ohjaus ongelmaan vielä molemman suunnan kääntö samallalailla heikko kääntää juuri jajuuri ohjausta saa pyörittää niinkuin kahvimyllyä ja siinä ei ole mitään tuntoa !
- Hullu-Jussi
- Guru
- Viestit: 1815
- Liittynyt: 25 Marras 2009, 09:58
Re: Ohjaus ongelma
Pitää vielä varmistukseksi kysyä, että ymmärsinkö oikein. Tuntuuko ohjaupyörä kevyeltä pöyrittää tai kuta kuinkin tavalliselta vai onko ohjauspyörän kääntäminen normaalia raskaampaa?
Jos toisesta sylinteristä männän tiivisteet on korkannu perusteellisesti, niin siinä ei välttämättä tunnu mitään eroa eri puolille kääntämisessä. Sylinterithän on liitetty toisiinsa ristiin, jolloin paineet ehtii karata, vaikka vaan toinen sylinteri on rikki.
Jos toisesta sylinteristä männän tiivisteet on korkannu perusteellisesti, niin siinä ei välttämättä tunnu mitään eroa eri puolille kääntämisessä. Sylinterithän on liitetty toisiinsa ristiin, jolloin paineet ehtii karata, vaikka vaan toinen sylinteri on rikki.
-
- Viestit: 4
- Liittynyt: 29 Elo 2017, 14:06
Re: Ohjaus ongelma
Ohjausta pyöritettäessä vastus on kutakuinkin normaali. Kiitos tiedoista nyt pitää todella alkaa remppaan ,onhan kone jo hänellä seissyt ongelman vuoksi vuoden.