Valmet 9000S

Keskustelua kaivurikuormaajista
valmet9000
Viestit: 4
Liittynyt: 29 Loka 2017, 18:00

Valmet 9000S

Viesti Kirjoittaja valmet9000 »

Muunnin puskee paineella öljyt pihalle, voisiko olla putsarin tukkeutuminen, tai imusihti...kuulemma sellainen on. Vetoa ei ole eteen, eikä taakse.
Öljyt vähänä, ei kuitenkaan kannata laittaa ennen kuin vika selviää, mistähän apu!
Avatar
Diesel Power
Guru
Viestit: 548
Liittynyt: 05 Kesä 2016, 14:57

Re: Valmet 9000S

Viesti Kirjoittaja Diesel Power »

Kovasti vähänä jos on öljyt niin ei sikskään varmaankaan kulje. Ei riitä öljyn paineet vähillä öljyillä. Muuntimesta jos lykkää öljyä akselin stefasta niin onko stefa pullahtanu ulos taikka huuli revenny? Ei kai se muuten sieltä muuntimesta voi tulla.
valmet9000
Viestit: 4
Liittynyt: 29 Loka 2017, 18:00

Re: Valmet 9000S

Viesti Kirjoittaja valmet9000 »

tulee paineella täyttöaukosta...
Avatar
Hullu-Jussi
Guru
Viestit: 1815
Liittynyt: 25 Marras 2009, 09:58

Re: Valmet 9000S

Viesti Kirjoittaja Hullu-Jussi »

Täyttöaukosta???? Kauanko moottorin täytyy olla käynnissä ennen kuin öljyä alkaa tulla täyttöaukosta? Onko öljy vaahtoontunut?
valmet9000
Viestit: 4
Liittynyt: 29 Loka 2017, 18:00

Re: Valmet 9000S

Viesti Kirjoittaja valmet9000 »

ei kauankaan....eli aika heti, en ole uskaltanut pitkään käyttää... pitää koekäyttää onko vaahtoa, vai ei...onko merkki tukosksesta jos vaahtoontuu?
Avatar
Hullu-Jussi
Guru
Viestit: 1815
Liittynyt: 25 Marras 2009, 09:58

Re: Valmet 9000S

Viesti Kirjoittaja Hullu-Jussi »

Vaahtoamisella tarkoitan oikeastaan enemmän sitä, että öljyn joukkoon tulee paljon ilmaa pieninä kuplina, jolloin sen tilavuus kasvaa herkästi niin paljon, että öljyä alkaa tulla ulos vaihteistosta. Syynä voi olla pumpussa tai imukanavassa oleva vika, joka päästää ilmaa menemään pumppuun tai myös se, että vaihteistossa jokin pyörivä osa koskettaa öljyyn ja vatkaa sitä.
jusape
Guru
Viestit: 858
Liittynyt: 01 Kesä 2011, 01:14
Paikkakunta: Yläne

Re: Valmet 9000S

Viesti Kirjoittaja jusape »

Hullu-Jussi kirjoitti:Vaahtoamisella tarkoitan oikeastaan enemmän sitä, että öljyn joukkoon tulee paljon ilmaa pieninä kuplina, jolloin sen tilavuus kasvaa herkästi niin paljon, että öljyä alkaa tulla ulos vaihteistosta. Syynä voi olla pumpussa tai imukanavassa oleva vika, joka päästää ilmaa menemään pumppuun tai myös se, että vaihteistossa jokin pyörivä osa koskettaa öljyyn ja vatkaa sitä.
Samat ajatukset mullakin tuli. Liika vähäinen öljymäärä voi myös aiheuttaa kyl sen et jokin ratas, jonka pitäis olla kokonaan öljyn seassa, on osin öljynpinnalla ja ikäänkuin pumppaa ilmaa öljyyn josta sen sitten pumppu imee, ilma-öljyseoksen ....
Tai sitten imuaukolle ei yksinkertaisesti ehdi tarpeeksi öljyä valumaan, ja horii ilmaa, ja vaahtoaminen kun alkaa, se pysyykin hetken vaahtona .....
A-C TL20D -60, Scoopmobile model HP -53, H -5? HPD-69/70, Nuff: Univ Three -61, 460KKK-62, 460Turbo-64 n.450hv, Universal -54 (perkins engine), GMC 6-71(Detroit Diesel) -65 , 6V-53 - 82, BroomWade WR250, jne ...
valmet9000
Viestit: 4
Liittynyt: 29 Loka 2017, 18:00

Re: Valmet 9000S

Viesti Kirjoittaja valmet9000 »

kiitoksia tiedoista....tutkitaanpa tarkemmin :)
Vastaa Viestiin