Valmet 9000S
-
- Viestit: 4
- Liittynyt: 29 Loka 2017, 18:00
Valmet 9000S
Muunnin puskee paineella öljyt pihalle, voisiko olla putsarin tukkeutuminen, tai imusihti...kuulemma sellainen on. Vetoa ei ole eteen, eikä taakse.
Öljyt vähänä, ei kuitenkaan kannata laittaa ennen kuin vika selviää, mistähän apu!
Öljyt vähänä, ei kuitenkaan kannata laittaa ennen kuin vika selviää, mistähän apu!
- Diesel Power
- Guru
- Viestit: 548
- Liittynyt: 05 Kesä 2016, 14:57
Re: Valmet 9000S
Kovasti vähänä jos on öljyt niin ei sikskään varmaankaan kulje. Ei riitä öljyn paineet vähillä öljyillä. Muuntimesta jos lykkää öljyä akselin stefasta niin onko stefa pullahtanu ulos taikka huuli revenny? Ei kai se muuten sieltä muuntimesta voi tulla.
-
- Viestit: 4
- Liittynyt: 29 Loka 2017, 18:00
Re: Valmet 9000S
tulee paineella täyttöaukosta...
- Hullu-Jussi
- Guru
- Viestit: 1815
- Liittynyt: 25 Marras 2009, 09:58
Re: Valmet 9000S
Täyttöaukosta???? Kauanko moottorin täytyy olla käynnissä ennen kuin öljyä alkaa tulla täyttöaukosta? Onko öljy vaahtoontunut?
-
- Viestit: 4
- Liittynyt: 29 Loka 2017, 18:00
Re: Valmet 9000S
ei kauankaan....eli aika heti, en ole uskaltanut pitkään käyttää... pitää koekäyttää onko vaahtoa, vai ei...onko merkki tukosksesta jos vaahtoontuu?
- Hullu-Jussi
- Guru
- Viestit: 1815
- Liittynyt: 25 Marras 2009, 09:58
Re: Valmet 9000S
Vaahtoamisella tarkoitan oikeastaan enemmän sitä, että öljyn joukkoon tulee paljon ilmaa pieninä kuplina, jolloin sen tilavuus kasvaa herkästi niin paljon, että öljyä alkaa tulla ulos vaihteistosta. Syynä voi olla pumpussa tai imukanavassa oleva vika, joka päästää ilmaa menemään pumppuun tai myös se, että vaihteistossa jokin pyörivä osa koskettaa öljyyn ja vatkaa sitä.
Re: Valmet 9000S
Samat ajatukset mullakin tuli. Liika vähäinen öljymäärä voi myös aiheuttaa kyl sen et jokin ratas, jonka pitäis olla kokonaan öljyn seassa, on osin öljynpinnalla ja ikäänkuin pumppaa ilmaa öljyyn josta sen sitten pumppu imee, ilma-öljyseoksen ....Hullu-Jussi kirjoitti:Vaahtoamisella tarkoitan oikeastaan enemmän sitä, että öljyn joukkoon tulee paljon ilmaa pieninä kuplina, jolloin sen tilavuus kasvaa herkästi niin paljon, että öljyä alkaa tulla ulos vaihteistosta. Syynä voi olla pumpussa tai imukanavassa oleva vika, joka päästää ilmaa menemään pumppuun tai myös se, että vaihteistossa jokin pyörivä osa koskettaa öljyyn ja vatkaa sitä.
Tai sitten imuaukolle ei yksinkertaisesti ehdi tarpeeksi öljyä valumaan, ja horii ilmaa, ja vaahtoaminen kun alkaa, se pysyykin hetken vaahtona .....
A-C TL20D -60, Scoopmobile model HP -53, H -5? HPD-69/70, Nuff: Univ Three -61, 460KKK-62, 460Turbo-64 n.450hv, Universal -54 (perkins engine), GMC 6-71(Detroit Diesel) -65 , 6V-53 - 82, BroomWade WR250, jne ...
-
- Viestit: 4
- Liittynyt: 29 Loka 2017, 18:00
Re: Valmet 9000S
kiitoksia tiedoista....tutkitaanpa tarkemmin 
