james 81c

Keskustelua kaivurikuormaajista
Puuha teme
Viestit: 7
Liittynyt: 24 Loka 2018, 21:22

james 81c

Viesti Kirjoittaja Puuha teme »

tuli pelastettua tollanen james 81c mikä ei liiku eteen eikä taakse ja muutenkin todella surkeessa kunnossa.
kuvaa ei ny saanu ku liian isoja. nyt oppisin pienentään niin et sopii tänne.
kone tuli kotiin jo (21.11.2018) ja on tällä hetkellä katkaistuna
viidellä eri kerralla pessy konetta ni saanu suht siedettäväks
Liitteet
kone kotiin
kone kotiin
m james.jpg (33.71 KiB) Katsottu 5287 kertaa
ei ole viititty pestä
ei ole viititty pestä
moottori3.jpg (37.09 KiB) Katsottu 5287 kertaa
moottori2.jpg
moottori2.jpg (34.81 KiB) Katsottu 5287 kertaa
moottori1.jpg
moottori1.jpg (36.65 KiB) Katsottu 5287 kertaa
joku yrittäny korjata täyttö hitsaamalla pumpun kaulaa.
joku yrittäny korjata täyttö hitsaamalla pumpun kaulaa.
muuntimen kaula.jpg (33.62 KiB) Katsottu 5289 kertaa
kulumaa
kulumaa
muuntimen tappi.jpg (38.26 KiB) Katsottu 5289 kertaa
vauhtipyärä.jpg
vauhtipyärä.jpg (31.51 KiB) Katsottu 5289 kertaa
vetolevystä lähteny keskikohta irti
vetolevystä lähteny keskikohta irti
vetolevy.jpg (37.02 KiB) Katsottu 5289 kertaa
Puuha teme
Viestit: 7
Liittynyt: 24 Loka 2018, 21:22

Re: james 81c

Viesti Kirjoittaja Puuha teme »

talven aikana sai jotakin pikku juttuja paranneltu.
taka vivuissa oli niin paljon klappia ettei hytti riittänyt kaivamaaan.
Liitteet
uusi ja vanha vetolevy
uusi ja vanha vetolevy
vetolevy 1.jpg (35.29 KiB) Katsottu 5283 kertaa
kumiletkuilla korjattu holkkeja
kumiletkuilla korjattu holkkeja
venttiili pöytä.jpg (44.59 KiB) Katsottu 5283 kertaa
vanha kaivuu vivunpaika
vanha kaivuu vivunpaika
kaivuu2.jpg (39.93 KiB) Katsottu 5283 kertaa
vanha kaivuu vivunpaika
vanha kaivuu vivunpaika
kaivuu1.jpg (40.01 KiB) Katsottu 5283 kertaa
sorvarilta uudet holkit
sorvarilta uudet holkit
uudet holkit.jpg (53.6 KiB) Katsottu 5283 kertaa
väljyydet korjattu
väljyydet korjattu
vivut.jpg (46.81 KiB) Katsottu 5283 kertaa
maalasin ja johdotin uudestaan
maalasin ja johdotin uudestaan
kaivuuvivut.jpg (36.81 KiB) Katsottu 5283 kertaa
Puuha teme
Viestit: 7
Liittynyt: 24 Loka 2018, 21:22

Re: james 81c

Viesti Kirjoittaja Puuha teme »

eilen tein hytin etunurkat hyvä korjata ennen ku laittaa takas yhteen etu ja takapään.
poistin vanhan alimman pellin ja laitoin uutta tilalle ku vanha oli aivan mätä
hitsasin pikku alaikkunat umpeen ku turhat omasta mielestä ja molemmat oli rikkikin.
Liitteet
hytinkorjaus teksti.jpg
hytinkorjaus teksti.jpg (17.06 KiB) Katsottu 5275 kertaa
hytinkorjaus (2).jpg
hytinkorjaus (2).jpg (67.62 KiB) Katsottu 5275 kertaa
hytinkorjaus1 (2).jpg
hytinkorjaus1 (2).jpg (70.54 KiB) Katsottu 5275 kertaa
hytinkorjaus2 (2).jpg
hytinkorjaus2 (2).jpg (69.96 KiB) Katsottu 5275 kertaa
Avatar
Diesel Power
Guru
Viestit: 524
Liittynyt: 05 Kesä 2016, 14:57

Re: james 81c

Viesti Kirjoittaja Diesel Power »

Se kun oli tossa aikaisemmin kuva jossa oli tekstityksenä kulumaa. Niin onko kuvassa se nuppi joka on turpiinin keskellä moottoriin päin. Kuinka se on tuossa suunnitreltu että tuleeko sen olla kosketuksessa vauhtipyörän keskellä olevaan kolon seinämiin? Jos se siis on se mitä ajattelin.
Puuha teme
Viestit: 7
Liittynyt: 24 Loka 2018, 21:22

Re: james 81c

Viesti Kirjoittaja Puuha teme »

juu se keskittyy vauhtipyörään. ja mulla kun vetolevy mennyt sököksi ja konetta on käytetty sen jälkeen niin kuluttanut tota keski tappia.
Liitteet
muuntimen takakansi ja nuppi
muuntimen takakansi ja nuppi
muunnin takalevy.jpg (30.26 KiB) Katsottu 5251 kertaa
jusape
Guru
Viestit: 834
Liittynyt: 01 Kesä 2011, 01:14
Paikkakunta: Yläne

Re: james 81c

Viesti Kirjoittaja jusape »

Kyllähän autoissa turbiinin etutappi keskittää sen kampiakseliin, ei kiinnityspultit vetolevyyn mitään keskitä riittävällä tarkkuudella
A-C TL20D -60, Scoopmobile model HP -53, H -5? HPD-69/70, Nuff: Univ Three -61, 460KKK-62, 460Turbo-64 n.450hv, Universal -54 (perkins engine), GMC 6-71(Detroit Diesel) -65 , 6V-53 - 82, BroomWade WR250, jne ...
Avatar
Diesel Power
Guru
Viestit: 524
Liittynyt: 05 Kesä 2016, 14:57

Re: james 81c

Viesti Kirjoittaja Diesel Power »

Työ koneiden turpiinit vaatinevat tukea kun ovat aika painavia mötiköitä. Autoissani turpiini on ollut pelkästään vetolevyyn kosketuksessa. Keskitapin ja kampiakselin pään väliin tuntuu jäävän jonkin matkaa liike varaa joka suuntaan. Minulla tosin vaan yhden valmistajan autoja ollut.
Puuha teme
Viestit: 7
Liittynyt: 24 Loka 2018, 21:22

Re: james 81c

Viesti Kirjoittaja Puuha teme »

nyt perä ja keula saatettu yhteen.
pimeys tulee aina liian aikasin.
Liitteet
klo 23.10 osat yhdessä
klo 23.10 osat yhdessä
yhdes (2).jpg (57.78 KiB) Katsottu 5187 kertaa
palaset yhteen.jpg
palaset yhteen.jpg (47.81 KiB) Katsottu 5187 kertaa
muunnin paikalla (2).jpg
muunnin paikalla (2).jpg (72.07 KiB) Katsottu 5187 kertaa
vetolevy paikalla (2).jpg
vetolevy paikalla (2).jpg (82.26 KiB) Katsottu 5187 kertaa
jusape
Guru
Viestit: 834
Liittynyt: 01 Kesä 2011, 01:14
Paikkakunta: Yläne

Re: james 81c

Viesti Kirjoittaja jusape »

Diesel Power kirjoitti:Työ koneiden turpiinit vaatinevat tukea kun ovat aika painavia mötiköitä. Autoissani turpiini on ollut pelkästään vetolevyyn kosketuksessa. Keskitapin ja kampiakselin pään väliin tuntuu jäävän jonkin matkaa liike varaa joka suuntaan. Minulla tosin vaan yhden valmistajan autoja ollut.
Ainakin GM bensa, ja 5.7D / 6.2D / 6.5D / TD koneissa turbiini keskittyy kyllä "etutapistaan" kampuralle
A-C TL20D -60, Scoopmobile model HP -53, H -5? HPD-69/70, Nuff: Univ Three -61, 460KKK-62, 460Turbo-64 n.450hv, Universal -54 (perkins engine), GMC 6-71(Detroit Diesel) -65 , 6V-53 - 82, BroomWade WR250, jne ...
Avatar
Diesel Power
Guru
Viestit: 524
Liittynyt: 05 Kesä 2016, 14:57

Re: james 81c

Viesti Kirjoittaja Diesel Power »

Kai se niin sitten on. Vain kaksi kertaa olen joutunut itse lootan laittamaan autoon ja se turpiini tuntui menevän kohtuu väljästi paikoilleen kampuran päähän. Ei siis tuntunut mitenkään jämptiltä sovitteelta. Oli 350 cid + th 350.
Vastaa Viestiin