james 81c
-
- Viestit: 7
- Liittynyt: 24 Loka 2018, 21:22
james 81c
tuli pelastettua tollanen james 81c mikä ei liiku eteen eikä taakse ja muutenkin todella surkeessa kunnossa.
kuvaa ei ny saanu ku liian isoja. nyt oppisin pienentään niin et sopii tänne.
kone tuli kotiin jo (21.11.2018) ja on tällä hetkellä katkaistuna
viidellä eri kerralla pessy konetta ni saanu suht siedettäväks
kuvaa ei ny saanu ku liian isoja. nyt oppisin pienentään niin et sopii tänne.
kone tuli kotiin jo (21.11.2018) ja on tällä hetkellä katkaistuna
viidellä eri kerralla pessy konetta ni saanu suht siedettäväks
- Liitteet
-
- kone kotiin
- m james.jpg (33.71 KiB) Katsottu 7269 kertaa
-
- ei ole viititty pestä
- moottori3.jpg (37.09 KiB) Katsottu 7269 kertaa
-
- moottori2.jpg (34.81 KiB) Katsottu 7269 kertaa
-
- moottori1.jpg (36.65 KiB) Katsottu 7269 kertaa
-
- joku yrittäny korjata täyttö hitsaamalla pumpun kaulaa.
- muuntimen kaula.jpg (33.62 KiB) Katsottu 7271 kertaa
-
- kulumaa
- muuntimen tappi.jpg (38.26 KiB) Katsottu 7271 kertaa
-
- vauhtipyärä.jpg (31.51 KiB) Katsottu 7271 kertaa
-
- vetolevystä lähteny keskikohta irti
- vetolevy.jpg (37.02 KiB) Katsottu 7271 kertaa
-
- Viestit: 7
- Liittynyt: 24 Loka 2018, 21:22
Re: james 81c
talven aikana sai jotakin pikku juttuja paranneltu.
taka vivuissa oli niin paljon klappia ettei hytti riittänyt kaivamaaan.
taka vivuissa oli niin paljon klappia ettei hytti riittänyt kaivamaaan.
- Liitteet
-
- uusi ja vanha vetolevy
- vetolevy 1.jpg (35.29 KiB) Katsottu 7265 kertaa
-
- kumiletkuilla korjattu holkkeja
- venttiili pöytä.jpg (44.59 KiB) Katsottu 7265 kertaa
-
- vanha kaivuu vivunpaika
- kaivuu2.jpg (39.93 KiB) Katsottu 7265 kertaa
-
- vanha kaivuu vivunpaika
- kaivuu1.jpg (40.01 KiB) Katsottu 7265 kertaa
-
- sorvarilta uudet holkit
- uudet holkit.jpg (53.6 KiB) Katsottu 7265 kertaa
-
- väljyydet korjattu
- vivut.jpg (46.81 KiB) Katsottu 7265 kertaa
-
- maalasin ja johdotin uudestaan
- kaivuuvivut.jpg (36.81 KiB) Katsottu 7265 kertaa
-
- Viestit: 7
- Liittynyt: 24 Loka 2018, 21:22
Re: james 81c
eilen tein hytin etunurkat hyvä korjata ennen ku laittaa takas yhteen etu ja takapään.
poistin vanhan alimman pellin ja laitoin uutta tilalle ku vanha oli aivan mätä
hitsasin pikku alaikkunat umpeen ku turhat omasta mielestä ja molemmat oli rikkikin.
poistin vanhan alimman pellin ja laitoin uutta tilalle ku vanha oli aivan mätä
hitsasin pikku alaikkunat umpeen ku turhat omasta mielestä ja molemmat oli rikkikin.
- Liitteet
-
- hytinkorjaus teksti.jpg (17.06 KiB) Katsottu 7257 kertaa
-
- hytinkorjaus (2).jpg (67.62 KiB) Katsottu 7257 kertaa
-
- hytinkorjaus1 (2).jpg (70.54 KiB) Katsottu 7257 kertaa
-
- hytinkorjaus2 (2).jpg (69.96 KiB) Katsottu 7257 kertaa
- Diesel Power
- Guru
- Viestit: 548
- Liittynyt: 05 Kesä 2016, 14:57
Re: james 81c
Se kun oli tossa aikaisemmin kuva jossa oli tekstityksenä kulumaa. Niin onko kuvassa se nuppi joka on turpiinin keskellä moottoriin päin. Kuinka se on tuossa suunnitreltu että tuleeko sen olla kosketuksessa vauhtipyörän keskellä olevaan kolon seinämiin? Jos se siis on se mitä ajattelin.
-
- Viestit: 7
- Liittynyt: 24 Loka 2018, 21:22
Re: james 81c
juu se keskittyy vauhtipyörään. ja mulla kun vetolevy mennyt sököksi ja konetta on käytetty sen jälkeen niin kuluttanut tota keski tappia.
- Liitteet
-
- muuntimen takakansi ja nuppi
- muunnin takalevy.jpg (30.26 KiB) Katsottu 7233 kertaa
Re: james 81c
Kyllähän autoissa turbiinin etutappi keskittää sen kampiakseliin, ei kiinnityspultit vetolevyyn mitään keskitä riittävällä tarkkuudella
A-C TL20D -60, Scoopmobile model HP -53, H -5? HPD-69/70, Nuff: Univ Three -61, 460KKK-62, 460Turbo-64 n.450hv, Universal -54 (perkins engine), GMC 6-71(Detroit Diesel) -65 , 6V-53 - 82, BroomWade WR250, jne ...
- Diesel Power
- Guru
- Viestit: 548
- Liittynyt: 05 Kesä 2016, 14:57
Re: james 81c
Työ koneiden turpiinit vaatinevat tukea kun ovat aika painavia mötiköitä. Autoissani turpiini on ollut pelkästään vetolevyyn kosketuksessa. Keskitapin ja kampiakselin pään väliin tuntuu jäävän jonkin matkaa liike varaa joka suuntaan. Minulla tosin vaan yhden valmistajan autoja ollut.
-
- Viestit: 7
- Liittynyt: 24 Loka 2018, 21:22
Re: james 81c
nyt perä ja keula saatettu yhteen.
pimeys tulee aina liian aikasin.
pimeys tulee aina liian aikasin.
- Liitteet
-
- klo 23.10 osat yhdessä
- yhdes (2).jpg (57.78 KiB) Katsottu 7169 kertaa
-
- palaset yhteen.jpg (47.81 KiB) Katsottu 7169 kertaa
-
- muunnin paikalla (2).jpg (72.07 KiB) Katsottu 7169 kertaa
-
- vetolevy paikalla (2).jpg (82.26 KiB) Katsottu 7169 kertaa
Re: james 81c
Ainakin GM bensa, ja 5.7D / 6.2D / 6.5D / TD koneissa turbiini keskittyy kyllä "etutapistaan" kampuralleDiesel Power kirjoitti:Työ koneiden turpiinit vaatinevat tukea kun ovat aika painavia mötiköitä. Autoissani turpiini on ollut pelkästään vetolevyyn kosketuksessa. Keskitapin ja kampiakselin pään väliin tuntuu jäävän jonkin matkaa liike varaa joka suuntaan. Minulla tosin vaan yhden valmistajan autoja ollut.
A-C TL20D -60, Scoopmobile model HP -53, H -5? HPD-69/70, Nuff: Univ Three -61, 460KKK-62, 460Turbo-64 n.450hv, Universal -54 (perkins engine), GMC 6-71(Detroit Diesel) -65 , 6V-53 - 82, BroomWade WR250, jne ...
- Diesel Power
- Guru
- Viestit: 548
- Liittynyt: 05 Kesä 2016, 14:57
Re: james 81c
Kai se niin sitten on. Vain kaksi kertaa olen joutunut itse lootan laittamaan autoon ja se turpiini tuntui menevän kohtuu väljästi paikoilleen kampuran päähän. Ei siis tuntunut mitenkään jämptiltä sovitteelta. Oli 350 cid + th 350.