Olen rekisteröitynyt foorumille jo n. 5v sitten, mut eipä ole tullut kirjoiteltua.
Eikä vuosiin selattuakkaan palstaa juurikaan laisinkaan taasen.
Jotkut varmaan tietää meikän paremmin juurikin Konekansan, tai Nuffifoorumin kautta, joku on saattanut tavatakkin, tai siis livenä nähdä, ainakin Paukepäivillä, kun olen siellä Alliksen kanssa ollut vuodesta -13 asti mukana ....
Tossa kuvia omasta koneesta, siis vehje on vuosimallia -60, valm nro 763, orkkis AEC-motti on vaihdettu joskus, ehkä jo -60 ? luvulla tai varhain -70 luvulla Volvon D67 koneeseen ( ilmeisestikkin ) , ja uhkana oli sulattoon meno joskus syksyllä -11 tai 12, jolta sain tän pelastettua sitten, kone kotiutui lopulta tosin vasta maaliskuussa -13 , kun pienituloisen piti kolehtia aikansa kerätä maksuun ......
Toimiakseen jotenkin, tää ei tarvinnut kuin akkuja paikoilleen, apuvirtaa ja uutta löpöö tankkiin ( + vähän pilottia ), sekä hydeen öljyä , kun oli n.10-15+ v seisomisen aikana vuotanut kaikki pihalle, tai siis kalliomäkeen ....
Kabiinin tein sateensuojaksi talvella -13/14 ja takaritilä on omavalmiste. Jarrujahan täs ei tietenkään ollut, joten nypräsin kesällä -13 Chevyn jarrulevyn etukardaanin ympärille ja pari jarrusatulaa tahkoamaan.
Pääsylinterin otin niin ikään jenkkibiilistä, ja systeemi on tehostamaton, mut hiekkatiellä jarrua polkaistessa kunnolla, pysähtyy ja tehokkaasti, likimain lukkojarrutus ei ole mahdotonta tehdä.
( kuvaa klikkaamalla pääsee kuva-albumiin, josta näkee lisää kuvia )

Ihan ensimmäisiä käynnistysyrityksiä, vielä ennenkuin kone oli kotiutunut
https://www.youtube.com/watch?v=1HTOKArfOdc
https://www.youtube.com/watch?v=GeAh06sAngE
https://www.youtube.com/watch?v=l2rfjdgaa1g
Sitten voimannäytettä 9.9. -13 , eli loppukesältä samana vuonna, tässä on jo jarrut tehtynä, mut vaihteensiirrossa ongelmia, kun moottori/vaihteistopaketti pääsi liikkumaan pituussuunnassa pikkasen....
https://www.youtube.com/watch?v=b98f9chQon4
Enemmän, tai oikeastaan koko koneen tarina ( ennen kuin edes oli vielä oma -> tähän päivään ) on Konekansan foorumilla omassa ketjussaan, kaikkine rakentelukuvineen nähtävissä, sivuja ketjussa vaivainen 88kpl
http://www.konekansa.net/showthread.php ... mers-TL-20