kiinalainen pyöräkone,kokemuksia?

Keskustelua pyöräkuormaimista ja pienkuormaimista
maotsetung
Viestit: 6
Liittynyt: 25 Syys 2018, 20:20

kiinalainen pyöräkone,kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja maotsetung »

Onko palstalaisilla kokemuksia/tietoa kiinalaisisata kopio pyöräkoneista? Sain minipyöräkoneen käyttööni talo kunnostustyömaalle ja olen käyttökunnostellut sitä pikkuhiljaa.Varaosapolitiikka on hiukan haasteellista koska kiinalaisia pyöräkoneita on myyty eri merkeillä,eivät ilmeisesti ole niin tarkkoja asiasta kunhan joku vain ostaa. Tämän härvelin arviolta 2.5-3.5 t koneen merkki on multyblitz zl 14 F vuosimalli noin 2008,mitään tyyppilätkää ei ole löytynyt koneesta eikä runkonumeroa. Ohessa kuva maailmalta( http://heavycherry.com/machineinfo/othe ... oader.html ) .
Avatar
Diesel Power
Guru
Viestit: 558
Liittynyt: 05 Kesä 2016, 14:57

Re: kiinalainen pyöräkone,kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja Diesel Power »

Paha tietää mistä tehtaasta mikin on kotoisin. Koneet on kuin toistensa klooneja. Vain väri on erilainen. Toisaalta kun lähempää katselee niin huomaa niissä paljon erojakin niin kuin lähinnä tekniikka puolessa ja komponenteissa. Jotain vuoden vanha kiinalainen pikku kuormaaja tuli viereiseen kone myyntiin vaihdossa. Sitä tutkimme uteliaina. Mikään mikä siinä koneessa piti olla kumia oli kumin sijasta jotain mustaa keinoainetta joka oli mennyt vuodessa ihan romuksi. Valujen koneistus jäljet olivat sellaisia että ei voi sanoa tehdyn kunnolla. Tästä on nyt parit vuodet. En osaa sanoa että mitenkä laatu nykyään.
maotsetung
Viestit: 6
Liittynyt: 25 Syys 2018, 20:20

Re: kiinalainen pyöräkone,kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja maotsetung »

Joo sen verran on tullut nyt vietettyä kooklen syövereissä että kopioiko kiinalaiset toistensa kopioita,sen verran samanlaisia näyttävät olevan. Vo kuvia ei vaan tahdo yhdestäkään masiinasta löytää,voi olla että kiinaksi löytäisi.Tuossa ainakin kumiosat ovat pysyneet ehjinä vaikka noin 10 v on ikää ja huimat 168 t ajettu,kaikki pultit ja mutterit vain pitänyt kiriä,kierteet on millisiä mutta nousu on jotain sinnepäin,olisko kierrekoneetkin kopioitu huonolla menestyksellä.Renkaat ovat jotkin laarin pohjalta kaivetut liian korkeat tähän malliin, kauha jää 8cm maasta puomin ollessa ala asennossa ja kauhan ollessa vaaterissa,erikoisuutena myös kauhan automaattikippaus nostettaessa ylös asti jos ei samalla säätele kallistusta kun mennään yli puolenvälin liikerataa.Jonkun tehtaan sivulta selvisi että ihan suunniteltu juttu,oli kellotettu 3 sek nopeampi kauhan tyhjennys kuin kuskin itse tyhjentämänä,tottumattomalle pieni ylläri tämä ominaisuus ja vaaran paikka.Lähtee myös käyntiin vaihde päällä,moottori on kiinalainen yleismoottori weichai k4100d,pitäis jostakin öljynsuodatin löytää vaan suodattimen kyljessä oleva vo numerolla kun alkaa etsimään niin tiivisteen halkaisija on oikea mutta kierre onkin väärä,suodatin jalassa on m22 kierre ja vo numerolla etsittäessä vastaan tulleissa m20,öljynpainekkin huitelee 6 bar kylmänä ja kuumana 4bar jos mittariin on luottamista,en ole vielä kerinnyt erillisellä painemittarilla asiaa tarkistamaan.Voimaa tuntuu olevan hydraali puolella aika paljon vaan miinuksena ei esiohjausta ja valmiiksi väljät vivustot venttiilipöydälle asti,täytyy parannella niitä kun kerkiää ettei vivut heilu kuin 100a tatsunin vaihekeppi.Puomin tappien ympärillä kovamuoviholkit ja kiinalainen vaseliini oli liimaan verrattavaa tavaraa.Harrastekäyttöön/pieniin hommiin sopiva kone ja yksinkertainen tekniikka mutta en alkaisi ammattikäyttöön edes miettimään tuollaista on työn jälki sen verran kotikutoista.Tosiaan tuo varaosapolitiikka tuo oman haasteensa kun ei oikein tiedä millä nimellä hakee.
Avatar
Diesel Power
Guru
Viestit: 558
Liittynyt: 05 Kesä 2016, 14:57

Re: kiinalainen pyöräkone,kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja Diesel Power »

Kiinalaiset kierteet on ihan oma maailmansa. Onko se vaan huonoa laatua vai puhdasta vittuilua. Mene ja tiedä. Auton osia kun olen tilannut maailmalta olen pannut merkille että kiinan osissa heittoa kierteiden mitoissa. Ei ole väliä onko tuuma mittasia vai milli mittasia. Kummissakin on reilua heiluntaa. Hydrauliikka liitoksissa kuulemma lisäksi sellainen ominaisuus että on milliset kierteet mutta kartio onkin otettu tuumasen järjestelmän puolelta. Pitäneekö väite paikkansa. Tästä voisi joku hydrauliikkaa paremmin tunteva kertoa.

Samanlainen havainto ettei varaosa kuvastoja helpolla saa kiinalaisiin tuotteisiin. Olisko se heiltä viisautta. Eivät uskalla laittaa kuvia kun tietävät hyvin että joku kopioi. :mrgreen:
lannenmies
Guru
Viestit: 334
Liittynyt: 02 Kesä 2011, 15:16
Paikkakunta: Turku

Re: kiinalainen pyöräkone,kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja lannenmies »

Mulla ollut kotikoneena tollainen 2 t minikaivuri.vm 2012 ja nyt mittarissa 560 h.Suodattimia olen ostanut minulle koneen myyneeltä liikkeeltä ja varaosia en ole viellä tarvinnut.Polttoaineen siirtopumppu kosahti viime keväänä ja oli aika taistelu usittien kanssa.Millinen ja tuumainen kusivat ilmaa eikä alu tai cu prikka tai nylon prikka ollut yhtään parempi.Viimein katsoin koneen mukana tulleeseen työkalupakkiin ja laitoin siellä olleen usitin paikoilleen ja ilmavaivat loppuivat.Moottorin ja rungon välinen maa johto oli tehty kovasta harvalankaisesta johdosta joka tärisi poikki liittimen juuresta toisena kesänä.Muuten omassa käytössä tuo kyllä välttää ja ton hinnalla olisi saanut jonkun 3000h ajetun "länsikoneen".Mulla siitä hyvä tilanne että isomman koneen saa helposti kotiin jos tarvitsee mutta ei tarvitse joka pikkuhomman vuoksi kumminkaan siirtää.Puomihan tossa on tehty varmaan tinasta mutta laitetaan 10 vuoden päästä expanderit niin kyllä se taas mennee seuraavat 10 vuotta.
Alan töitä maan vanhimmalla kalustolla.Vuodesta 1972.
maotsetung
Viestit: 6
Liittynyt: 25 Syys 2018, 20:20

Re: kiinalainen pyöräkone,kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja maotsetung »

Talvikin tuli tänne pohjoseen ja alko tappelu kylmän kabiinin kanssa,moottorihan on generaattori käyttöön tarkoitettu joka on ympätty pyöräkoneeseen jossain vaiheessa tehtaalla huomattu että kuskihan jäätyy ohjaimiin talvella.Asia on ratkaistu erilaisella vesipumpulla mutta pieni suunnittelu vika tullut siihen letkulähköt jotka menee lämppärin kennolle ovat samassa vesitilassa ja näin ollen ei tule paine eroa ja kennolla ei kierrä mitään no asia piti ratkaista erillisellä kiertovesipumpulla jolla saa veden kiertämään. Myös puhallin moottori on mallia pipo lentää päästä ilman esivastusta,vetelin toisen akun + navasta 12 v jännitteen puhaltimelle että sai kierrokset puolitettua. Tuli samalla tutuksi kiinalainen kumi tai mikä lie letku,materiaali on tosiaan jotain ihmetavaraa kovaa kuin kivi.
Jappi
Guru
Viestit: 288
Liittynyt: 22 Marras 2011, 14:02

Re: kiinalainen pyöräkone,kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja Jappi »

Tuo toiselta akulta otettu kytkentä kannattaa muuttaa ihan oikeisiin esivastuksiin, tuo akkujen välistä varastaminen on varmimpia tapoja tuhota akkuja 24v järjestelmässä.
Vastaa Viestiin