Allis-Chalmers TL-30
Allis-Chalmers TL-30
Onkos kellään havaintoa tästä TL-30 ? Alliksesta , Raahen nurkilla, kones on kait edelleen hengissä ja kovassa iskussa, Scanian DS11 ? koneella
https://www.youtube.com/watch?v=LGEPnzW ... 5005794984
https://www.youtube.com/watch?v=LGEPnzW ... 5005794984
Viimeksi muokannut jusape, 21 Marras 2019, 01:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
A-C TL20D -60, Scoopmobile model HP -53, H -5? HPD-69/70, Nuff: Univ Three -61, 460KKK-62, 460Turbo-64 n.450hv, Universal -54 (perkins engine), GMC 6-71(Detroit Diesel) -65 , 6V-53 - 82, BroomWade WR250, jne ...
Allis-Chalmers TL-30
Katsoppa sähköpostia... Mutta siis Allis näkyy voivan edelleen hyvin
Re: Allis-Chalmers TL-30
Jep tuli katottua ...... Voisin koittaa ne laittamasi kuvat siirrellä tähän jatkoksi, päivällä tai perjantaina ....Heavy kirjoitti:Katsoppa sähköpostia... Mutta siis Allis näkyy voivan edelleen hyvin
A-C TL20D -60, Scoopmobile model HP -53, H -5? HPD-69/70, Nuff: Univ Three -61, 460KKK-62, 460Turbo-64 n.450hv, Universal -54 (perkins engine), GMC 6-71(Detroit Diesel) -65 , 6V-53 - 82, BroomWade WR250, jne ...
Re: Allis-Chalmers TL-30
Kuvien koot näyttää olevan suoraan liian suuria, koitetaan toisella tapaa ......
A-C TL20D -60, Scoopmobile model HP -53, H -5? HPD-69/70, Nuff: Univ Three -61, 460KKK-62, 460Turbo-64 n.450hv, Universal -54 (perkins engine), GMC 6-71(Detroit Diesel) -65 , 6V-53 - 82, BroomWade WR250, jne ...
- Hullu-Jussi
- Guru
- Viestit: 1816
- Liittynyt: 25 Marras 2009, 09:58
Re: Allis-Chalmers TL-30
Jos kuvien liian suuren koon kanssa tulee ongelmia, voi ne lähettää minulle sähköpostilla. Muutan kokoa photoshopissa ja samalla kuvan voi optimoida nettikäyttöä varten. Teen tätä kuvien skaalausta silloin tällöin muutamalle käyttäjälle.
BTW:
Kuvan suositeltava leveys on 1000 pixeliä, maksimileveys 1200 pix, (tällä foorumilla on myös näkyvissä runsaasti 800 ja 900 -levyisiä)
Kuvan suurin tiedostokoko on 265 kilobittiä (jos tiedostokoko on liian suuri, pienenee tiedosto heikentämällä laatua eli lisäämällä pakkaamista)
BTW:
Kuvan suositeltava leveys on 1000 pixeliä, maksimileveys 1200 pix, (tällä foorumilla on myös näkyvissä runsaasti 800 ja 900 -levyisiä)
Kuvan suurin tiedostokoko on 265 kilobittiä (jos tiedostokoko on liian suuri, pienenee tiedosto heikentämällä laatua eli lisäämällä pakkaamista)
Re: Allis-Chalmers TL-30
Muutama @Heavy n lähettämä kuva tuosta TL-30 koneesta ( kiitos muokkauksesta Jussille )
Viimeksi muokannut jusape, 22 Marras 2019, 22:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
A-C TL20D -60, Scoopmobile model HP -53, H -5? HPD-69/70, Nuff: Univ Three -61, 460KKK-62, 460Turbo-64 n.450hv, Universal -54 (perkins engine), GMC 6-71(Detroit Diesel) -65 , 6V-53 - 82, BroomWade WR250, jne ...
Re: Allis-Chalmers TL-30
Tuossa viimeisessä kuvassa näkyy akselin takana hytikkasylinteri, oliko 30 - koneissa tuollakin sylinteri, vaiko onko jälkeen lisätty ?
Noissahan on periaattelinen, rakenteellinen ongelma ohjauksen kanssa.
Simpukkaohjaus, tehostinsylinteri, ja vipuvarsia, välitankoja akselille yms .....
Näihin kun tulee rasvauksen hoitamatta jättämisen ( tai vaikka rasvattaisiinkin ? ) välystä, kaikki kertaantuu kaikessa ..... Lopulta alkaa ohjaavien pyörien kääntökulma olla aika hurja, ja jos akselin keinussa vielä välystä, eli akseli keinahtelee myös akselivälin suuntaisesti, niin ohjaaminen on aika haastavaa, ja voi käydä murrostenkin päälle, jos kääntyilevät liikaa ....
Myös tuo murrosten, vaseliinivoideltujen, suojaus, ohut kummihaitari, on ihan surkea ratkaisu, kumi kun alkaa vuotamaan kosteutta niveleen, niin sitä ei edes huomaa, tai jos huomataan, ei työmäärän takia ole korjattu, ja vauriot on 110% varmat....
Omaankin olen kyllä orbitrolia, kahdella ohjaussylinterillä, harkinnut .... Pysyisi ohjausliikkeet paremmin "lapasessa" ......
Noissahan on periaattelinen, rakenteellinen ongelma ohjauksen kanssa.
Simpukkaohjaus, tehostinsylinteri, ja vipuvarsia, välitankoja akselille yms .....
Näihin kun tulee rasvauksen hoitamatta jättämisen ( tai vaikka rasvattaisiinkin ? ) välystä, kaikki kertaantuu kaikessa ..... Lopulta alkaa ohjaavien pyörien kääntökulma olla aika hurja, ja jos akselin keinussa vielä välystä, eli akseli keinahtelee myös akselivälin suuntaisesti, niin ohjaaminen on aika haastavaa, ja voi käydä murrostenkin päälle, jos kääntyilevät liikaa ....
Myös tuo murrosten, vaseliinivoideltujen, suojaus, ohut kummihaitari, on ihan surkea ratkaisu, kumi kun alkaa vuotamaan kosteutta niveleen, niin sitä ei edes huomaa, tai jos huomataan, ei työmäärän takia ole korjattu, ja vauriot on 110% varmat....
Omaankin olen kyllä orbitrolia, kahdella ohjaussylinterillä, harkinnut .... Pysyisi ohjausliikkeet paremmin "lapasessa" ......
A-C TL20D -60, Scoopmobile model HP -53, H -5? HPD-69/70, Nuff: Univ Three -61, 460KKK-62, 460Turbo-64 n.450hv, Universal -54 (perkins engine), GMC 6-71(Detroit Diesel) -65 , 6V-53 - 82, BroomWade WR250, jne ...
Re: Allis-Chalmers TL-30
Tää varmaan jo monasti on nähty, mut laitanpa silti aiheen ketjuun, Ruotsissa joku kuvannut n.9v sitten, kollmekymppisen talvikäynnistys.
Moottoriksi veikkaisin VOLVOn seitenkymppistä ?
https://www.youtube.com/watch?v=GqLFU0BAKxI
Moottoriksi veikkaisin VOLVOn seitenkymppistä ?
https://www.youtube.com/watch?v=GqLFU0BAKxI
A-C TL20D -60, Scoopmobile model HP -53, H -5? HPD-69/70, Nuff: Univ Three -61, 460KKK-62, 460Turbo-64 n.450hv, Universal -54 (perkins engine), GMC 6-71(Detroit Diesel) -65 , 6V-53 - 82, BroomWade WR250, jne ...
Re: Allis-Chalmers TL-30
Videon alla teksti sanoo että Leyland AEC, Volvo tuo ei lohkon perusteella oo 99% varmuudella.
- Diesel Power
- Guru
- Viestit: 558
- Liittynyt: 05 Kesä 2016, 14:57
Re: Allis-Chalmers TL-30
Pannaan vielä yks prosentti lisää. Volvo se ei ole 100 % varmuudella. Enempi vaan pelkkä AEC vaikka tekstiin se Leyland oli laitettu mukaan.