Allis-Chalmers TL-30

Keskustelua pyöräkuormaimista ja pienkuormaimista
jusape
Guru
Viestit: 892
Liittynyt: 01 Kesä 2011, 01:14
Paikkakunta: Yläne

Allis-Chalmers TL-30

Viesti Kirjoittaja jusape »

Onkos kellään havaintoa tästä TL-30 ? Alliksesta , Raahen nurkilla, kones on kait edelleen hengissä ja kovassa iskussa, Scanian DS11 ? koneella

https://www.youtube.com/watch?v=LGEPnzW ... 5005794984
Viimeksi muokannut jusape, 21 Marras 2019, 01:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
A-C TL20D -60, Scoopmobile model HP -53, H -5? HPD-69/70, Nuff: Univ Three -61, 460KKK-62, 460Turbo-64 n.450hv, Universal -54 (perkins engine), GMC 6-71(Detroit Diesel) -65 , 6V-53 - 82, BroomWade WR250, jne ...
Avatar
Heavy
Guru
Viestit: 558
Liittynyt: 31 Joulu 2010, 02:01

Allis-Chalmers TL-30

Viesti Kirjoittaja Heavy »

Katsoppa sähköpostia... ;) Mutta siis Allis näkyy voivan edelleen hyvin :!:
jusape
Guru
Viestit: 892
Liittynyt: 01 Kesä 2011, 01:14
Paikkakunta: Yläne

Re: Allis-Chalmers TL-30

Viesti Kirjoittaja jusape »

Heavy kirjoitti:Katsoppa sähköpostia... ;) Mutta siis Allis näkyy voivan edelleen hyvin :!:
Jep tuli katottua ...... Voisin koittaa ne laittamasi kuvat siirrellä tähän jatkoksi, päivällä tai perjantaina ....
A-C TL20D -60, Scoopmobile model HP -53, H -5? HPD-69/70, Nuff: Univ Three -61, 460KKK-62, 460Turbo-64 n.450hv, Universal -54 (perkins engine), GMC 6-71(Detroit Diesel) -65 , 6V-53 - 82, BroomWade WR250, jne ...
jusape
Guru
Viestit: 892
Liittynyt: 01 Kesä 2011, 01:14
Paikkakunta: Yläne

Re: Allis-Chalmers TL-30

Viesti Kirjoittaja jusape »

Kuvien koot näyttää olevan suoraan liian suuria, koitetaan toisella tapaa ......
A-C TL20D -60, Scoopmobile model HP -53, H -5? HPD-69/70, Nuff: Univ Three -61, 460KKK-62, 460Turbo-64 n.450hv, Universal -54 (perkins engine), GMC 6-71(Detroit Diesel) -65 , 6V-53 - 82, BroomWade WR250, jne ...
Avatar
Hullu-Jussi
Guru
Viestit: 1816
Liittynyt: 25 Marras 2009, 09:58

Re: Allis-Chalmers TL-30

Viesti Kirjoittaja Hullu-Jussi »

Jos kuvien liian suuren koon kanssa tulee ongelmia, voi ne lähettää minulle sähköpostilla. Muutan kokoa photoshopissa ja samalla kuvan voi optimoida nettikäyttöä varten. Teen tätä kuvien skaalausta silloin tällöin muutamalle käyttäjälle.

BTW:
Kuvan suositeltava leveys on 1000 pixeliä, maksimileveys 1200 pix, (tällä foorumilla on myös näkyvissä runsaasti 800 ja 900 -levyisiä)
Kuvan suurin tiedostokoko on 265 kilobittiä (jos tiedostokoko on liian suuri, pienenee tiedosto heikentämällä laatua eli lisäämällä pakkaamista)
jusape
Guru
Viestit: 892
Liittynyt: 01 Kesä 2011, 01:14
Paikkakunta: Yläne

Re: Allis-Chalmers TL-30

Viesti Kirjoittaja jusape »

Muutama @Heavy n lähettämä kuva tuosta TL-30 koneesta ( kiitos muokkauksesta Jussille )

IMGP1408x.jpg
IMGP1408x.jpg (185.82 KiB) Katsottu 10513 kertaa
IMGP1414x.jpg
IMGP1414x.jpg (154.05 KiB) Katsottu 10513 kertaa
IMGP1416x.jpg
IMGP1416x.jpg (167.88 KiB) Katsottu 10513 kertaa
IMGP1427x.jpg
IMGP1427x.jpg (111.15 KiB) Katsottu 10513 kertaa
IMGP1428x.jpg
IMGP1428x.jpg (170.75 KiB) Katsottu 10513 kertaa
Viimeksi muokannut jusape, 22 Marras 2019, 22:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
A-C TL20D -60, Scoopmobile model HP -53, H -5? HPD-69/70, Nuff: Univ Three -61, 460KKK-62, 460Turbo-64 n.450hv, Universal -54 (perkins engine), GMC 6-71(Detroit Diesel) -65 , 6V-53 - 82, BroomWade WR250, jne ...
jusape
Guru
Viestit: 892
Liittynyt: 01 Kesä 2011, 01:14
Paikkakunta: Yläne

Re: Allis-Chalmers TL-30

Viesti Kirjoittaja jusape »

Tuossa viimeisessä kuvassa näkyy akselin takana hytikkasylinteri, oliko 30 - koneissa tuollakin sylinteri, vaiko onko jälkeen lisätty ?
Noissahan on periaattelinen, rakenteellinen ongelma ohjauksen kanssa.
Simpukkaohjaus, tehostinsylinteri, ja vipuvarsia, välitankoja akselille yms .....
Näihin kun tulee rasvauksen hoitamatta jättämisen ( tai vaikka rasvattaisiinkin ? ) välystä, kaikki kertaantuu kaikessa ..... Lopulta alkaa ohjaavien pyörien kääntökulma olla aika hurja, ja jos akselin keinussa vielä välystä, eli akseli keinahtelee myös akselivälin suuntaisesti, niin ohjaaminen on aika haastavaa, ja voi käydä murrostenkin päälle, jos kääntyilevät liikaa ....

Myös tuo murrosten, vaseliinivoideltujen, suojaus, ohut kummihaitari, on ihan surkea ratkaisu, kumi kun alkaa vuotamaan kosteutta niveleen, niin sitä ei edes huomaa, tai jos huomataan, ei työmäärän takia ole korjattu, ja vauriot on 110% varmat....

Omaankin olen kyllä orbitrolia, kahdella ohjaussylinterillä, harkinnut .... Pysyisi ohjausliikkeet paremmin "lapasessa" ......
A-C TL20D -60, Scoopmobile model HP -53, H -5? HPD-69/70, Nuff: Univ Three -61, 460KKK-62, 460Turbo-64 n.450hv, Universal -54 (perkins engine), GMC 6-71(Detroit Diesel) -65 , 6V-53 - 82, BroomWade WR250, jne ...
jusape
Guru
Viestit: 892
Liittynyt: 01 Kesä 2011, 01:14
Paikkakunta: Yläne

Re: Allis-Chalmers TL-30

Viesti Kirjoittaja jusape »

Tää varmaan jo monasti on nähty, mut laitanpa silti aiheen ketjuun, Ruotsissa joku kuvannut n.9v sitten, kollmekymppisen talvikäynnistys.
Moottoriksi veikkaisin VOLVOn seitenkymppistä ?

https://www.youtube.com/watch?v=GqLFU0BAKxI
A-C TL20D -60, Scoopmobile model HP -53, H -5? HPD-69/70, Nuff: Univ Three -61, 460KKK-62, 460Turbo-64 n.450hv, Universal -54 (perkins engine), GMC 6-71(Detroit Diesel) -65 , 6V-53 - 82, BroomWade WR250, jne ...
Jappi
Guru
Viestit: 288
Liittynyt: 22 Marras 2011, 14:02

Re: Allis-Chalmers TL-30

Viesti Kirjoittaja Jappi »

Videon alla teksti sanoo että Leyland AEC, Volvo tuo ei lohkon perusteella oo 99% varmuudella.
Avatar
Diesel Power
Guru
Viestit: 558
Liittynyt: 05 Kesä 2016, 14:57

Re: Allis-Chalmers TL-30

Viesti Kirjoittaja Diesel Power »

Pannaan vielä yks prosentti lisää. Volvo se ei ole 100 % varmuudella. Enempi vaan pelkkä AEC vaikka tekstiin se Leyland oli laitettu mukaan.
Vastaa Viestiin