Scoopmobilen menneisyyttä ja historiaa

Keskustelua pyöräkuormaimista ja pienkuormaimista
jusape
Guru
Viestit: 814
Liittynyt: 01 Kesä 2011, 01:14
Paikkakunta: Yläne

Re: Scoopmobilen menneisyyttä ja historiaa

Viesti Kirjoittaja jusape »

Enpä luurista saanut kuvaa, on liika iso tiedosto....
A-C TL20D -60, Scoopmobile model HP -53, H -5? HPD-69/70, Nuff: Univ Three -61, 460KKK-62, 460Turbo-64 n.450hv, Universal -54 (perkins engine), GMC 6-71(Detroit Diesel) -65 , 6V-53 - 82, BroomWade WR250, jne ...
Avatar
Hullu-Jussi
Guru
Viestit: 1802
Liittynyt: 25 Marras 2009, 09:58

Re: Scoopmobilen menneisyyttä ja historiaa

Viesti Kirjoittaja Hullu-Jussi »

Ei ikävä kyllä pysty lataamaan foorumin sivulle normikokoisia kuvatiedostoja. Johtuu siitä, että tämä foorumin softa on mallia, jossa ei ole sellaisia nykyajan somen hienouksia kuin automaattista kuvakoon skaalausta. Mutta tämä Pieksämäellä olevan Scoopmobilen kuva nyt tässä pienennettynä.
Liitteet
scoopmobile-20210304.jpg
scoopmobile-20210304.jpg (112.95 KiB) Katsottu 1036 kertaa
jusape
Guru
Viestit: 814
Liittynyt: 01 Kesä 2011, 01:14
Paikkakunta: Yläne

Re: Scoopmobilen menneisyyttä ja historiaa

Viesti Kirjoittaja jusape »

Jatkan tähän uudehkolla ( 2.5v vanha video ) Wagner L90 koneesta.
Videolla on myös hyvin näytetty miten linkkukoneen painojakauma on linkussa ollen, ja kuorma kyydissä, pahimmoillaan jopa yli 80% koneen kokonaispainosta ( GVW ) kohdistuu sisäkurvin puoleiselle eturenkaalle !

https://www.youtube.com/watch?v=G_4Yne1 ... gnerAllied

Uudehko WAGNER L120

https://www.youtube.com/watch?v=tsnNSL3 ... gnerAllied
A-C TL20D -60, Scoopmobile model HP -53, H -5? HPD-69/70, Nuff: Univ Three -61, 460KKK-62, 460Turbo-64 n.450hv, Universal -54 (perkins engine), GMC 6-71(Detroit Diesel) -65 , 6V-53 - 82, BroomWade WR250, jne ...
jusape
Guru
Viestit: 814
Liittynyt: 01 Kesä 2011, 01:14
Paikkakunta: Yläne

Re: Scoopmobilen menneisyyttä ja historiaa

Viesti Kirjoittaja jusape »

Tän videon lopulla näkynee Scoopmobile , nosturipuomilla

https://www.youtube.com/watch?v=i5OgIcR ... umArchives
A-C TL20D -60, Scoopmobile model HP -53, H -5? HPD-69/70, Nuff: Univ Three -61, 460KKK-62, 460Turbo-64 n.450hv, Universal -54 (perkins engine), GMC 6-71(Detroit Diesel) -65 , 6V-53 - 82, BroomWade WR250, jne ...
jusape
Guru
Viestit: 814
Liittynyt: 01 Kesä 2011, 01:14
Paikkakunta: Yläne

Re: Scoopmobilen menneisyyttä ja historiaa

Viesti Kirjoittaja jusape »

Kuudes scoopin kolmipyörä on varmistunut olemassaololtaan.
Juurikin se Humppilan lasitehtaalla ollut kone, josta huhua kuulin sähköpostilla jo aikoja sitten.
Kait Model HP
Joskus siihen on vaihdettu perkinssin kuutosdieseli.
Ajokuntoinen, ja pitkän seisonnan jälkeen tänään vimeksi käynnistetty.
Vammalassa kone sijaitsee.
Omistaja itse mulle soitteli....
Viimeksi muokannut jusape, 17 Heinä 2021, 00:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
A-C TL20D -60, Scoopmobile model HP -53, H -5? HPD-69/70, Nuff: Univ Three -61, 460KKK-62, 460Turbo-64 n.450hv, Universal -54 (perkins engine), GMC 6-71(Detroit Diesel) -65 , 6V-53 - 82, BroomWade WR250, jne ...
Avatar
Diesel Power
Guru
Viestit: 507
Liittynyt: 05 Kesä 2016, 14:57

Re: Scoopmobilen menneisyyttä ja historiaa

Viesti Kirjoittaja Diesel Power »

Et kai vaan.... ??
jusape
Guru
Viestit: 814
Liittynyt: 01 Kesä 2011, 01:14
Paikkakunta: Yläne

Re: Scoopmobilen menneisyyttä ja historiaa

Viesti Kirjoittaja jusape »

No ei viel kauppoja ensitarjouksellani tullut.....
Kulkee eteen ja taakse, jarruja ei kuulemma oo.....
IMG_20210716_212555_01.jpg
IMG_20210716_212555_01.jpg (213.19 KiB) Katsottu 463 kertaa
A-C TL20D -60, Scoopmobile model HP -53, H -5? HPD-69/70, Nuff: Univ Three -61, 460KKK-62, 460Turbo-64 n.450hv, Universal -54 (perkins engine), GMC 6-71(Detroit Diesel) -65 , 6V-53 - 82, BroomWade WR250, jne ...
jusape
Guru
Viestit: 814
Liittynyt: 01 Kesä 2011, 01:14
Paikkakunta: Yläne

Re: Scoopmobilen menneisyyttä ja historiaa

Viesti Kirjoittaja jusape »

Toi takapyörärakenne kyllä hiukan oudoksuttaa.....
Samoin etupyörä - varsinkin tuo vannerakenne hiukan ihmetyttää myös, vaiko vääritääkö kuva vaan todellisuutta.....

Kynkkätolppa takakummilla pitäis olla juurikin kuvan suunnassa , oikealla puolen takarengasta.
Jotenkin kuvasta ehkä sais oletelman, että olis paripyörä takana ????
Pitää pyytää lähetmään lisäkuvia eri kuvakulmista mokomasta kamppeesta.....
A-C TL20D -60, Scoopmobile model HP -53, H -5? HPD-69/70, Nuff: Univ Three -61, 460KKK-62, 460Turbo-64 n.450hv, Universal -54 (perkins engine), GMC 6-71(Detroit Diesel) -65 , 6V-53 - 82, BroomWade WR250, jne ...
jusape
Guru
Viestit: 814
Liittynyt: 01 Kesä 2011, 01:14
Paikkakunta: Yläne

Re: Scoopmobilen menneisyyttä ja historiaa

Viesti Kirjoittaja jusape »

Tää Vammalan kone on kovin erikoinen, paripyörät takana....
IMG_20210723_020432_01.jpg
IMG_20210723_020432_01.jpg (21.98 KiB) Katsottu 381 kertaa
IMG_20210723_020421_01.jpg
IMG_20210723_020421_01.jpg (76.78 KiB) Katsottu 381 kertaa
A-C TL20D -60, Scoopmobile model HP -53, H -5? HPD-69/70, Nuff: Univ Three -61, 460KKK-62, 460Turbo-64 n.450hv, Universal -54 (perkins engine), GMC 6-71(Detroit Diesel) -65 , 6V-53 - 82, BroomWade WR250, jne ...
Avatar
Hullu-Jussi
Guru
Viestit: 1802
Liittynyt: 25 Marras 2009, 09:58

Re: Scoopmobilen menneisyyttä ja historiaa

Viesti Kirjoittaja Hullu-Jussi »

Näyttää kovasti tehtaan tekemältä. Oliko tuollainen vaihtoehto saatavissa valinnaisena vai oliko paripyörät rtkaisu, jota kokeiltiin hetken aikaa. Taitaa olla vaikea enää köytää ketään, joka tietäisi.
Vastaa Viestiin