International PayLoader H-90E
- Northern 1010C
- Guru
- Viestit: 166
- Liittynyt: 01 Helmi 2010, 22:38
- Paikkakunta: Hämeenlinna
International PayLoader H-90E
Tällaisen kuvasin muutama päivä sitten, hienoa oli todeta, että kone oli melko siisti ikäisekseen (mitä nyt moottori vaihdettu) ja että se on edelleen satunnaisessa kuormaustyössä. Kone on siis International PayLoader Hough H-90E, jonka valmistus alkoi vuonna 1968 ja tuotannossa malli oli aina vuoteen 1981 asti. Alunperin koneessa on ollut moottorina Internationalin omaa valmistetta oleva DVT-573B moottori, joka oli 9,4 litran turboahdettu V8 diesel, moottorista löysi kiusaamalla 180 hv:n tehon. Tämän yksilön moottoriksi on aikojen saatossa päätynyt (yllätys, yllätys) mikäpä muukaan kuin Scania. Nostovoimaa koneessa oli noin 9 (metric) tonnia ja ottelupainoa noin 18 tonnia. Mikä tekee koneesta erikoisen on sen nopeus, mikä oli jopa yli 31 mph, eli noin 50 km/h, eteen ja taaksepäin! 
- Liitteet
-
- pak 034 (Medium).jpg (85.76 KiB) Katsottu 4686 kertaa
-
- Peräpeili
- pak 027 (Medium).jpg (85.1 KiB) Katsottu 4686 kertaa
-
- Noin 3,5-4 motin kuuppa.
- pak 033 (Medium).jpg (82.11 KiB) Katsottu 4686 kertaa
-
- LINKKU
- pak 032 (Medium).jpg (52.33 KiB) Katsottu 4686 kertaa
-----------------------------------
5xJD 1010C, IH btd6, 2xZetor
5xJD 1010C, IH btd6, 2xZetor
- Hullu-Jussi
- Guru
- Viestit: 1816
- Liittynyt: 25 Marras 2009, 09:58
Re: International PayLoader H-90E
Hyvinhän se näyttää Scaniakin tuonne Natikan konetilaan mahtuneen vaikka onkin alkuperäiskonetta pidempi. Vain ilmanputsaria varten on täytynyt hieman polttaa peltiä. Kun noita koneen vaihdoksia takavuosina muistelee, tuntuu siltä, että kun näihin "eksoottisiin" härveleihin (lue: amerikkalaiset ja englantilaiset) sovitettiin vaihtokonetta, niin käytettyä konetta kun laitettiin se oli yleensä Scania ja jos laitettiin aivan tehdasuusi kone, se oli tavallisesti Volvo.