Tiehöylä topic

Keskustelua muista maanrakennuskoneista
Fargo
Aktiivinen käyttäjä
Viestit: 16
Liittynyt: 11 Huhti 2015, 19:01

Re: Tiehöylä topic

Viesti Kirjoittaja Fargo »

Kas, höyläketju.

Mulla pihassa Lokomon AH-122, kaipailis muuten muutamia osasia.

Konekopan kylkiluukut, akkukotelon kansi, lokasuojat ja puskulevy hukassa. Olisko kellään tai mistä kyselis?
powertorque
Viestit: 4
Liittynyt: 13 Joulu 2016, 23:39

Re: Tiehöylä topic

Viesti Kirjoittaja powertorque »

Meillä tällainen Teräskarhu 12 vuodelta 1954.
teräskarhu12.jpg
teräskarhu12.jpg (149.28 KiB) Katsottu 17680 kertaa
lokomo.jpg
lokomo.jpg (23.61 KiB) Katsottu 17680 kertaa
jusape
Guru
Viestit: 834
Liittynyt: 01 Kesä 2011, 01:14
Paikkakunta: Yläne

Re: Tiehöylä topic

Viesti Kirjoittaja jusape »

Alemman kuvan tyyppikilven oik alakulma, 1964 ??
A-C TL20D -60, Scoopmobile model HP -53, H -5? HPD-69/70, Nuff: Univ Three -61, 460KKK-62, 460Turbo-64 n.450hv, Universal -54 (perkins engine), GMC 6-71(Detroit Diesel) -65 , 6V-53 - 82, BroomWade WR250, jne ...
powertorque
Viestit: 4
Liittynyt: 13 Joulu 2016, 23:39

Re: Tiehöylä topic

Viesti Kirjoittaja powertorque »

Alemmassa kyltissä on tieto täyskorjauksesta tehtaalla, joka on tapahtunut 1964. Tehty muutoksia ainakin sähkölaitteisiin. Koneessa oli myös kolmilohkoinen hydrauliventtiilipöytä, mutta ei yhtään sylinteriä jäljellä, joten purin sen pois. Kone on alunperin ollut suunnilleen tuon värinen, kuten TVH.n koneet 50-luvulla ovat olleet ennen kuin ne muuttuivat keltaisiksi. Liekö missään tallella dokumentteja täyskorjauksista tai koneen historiasta TVH.lla.
jusape
Guru
Viestit: 834
Liittynyt: 01 Kesä 2011, 01:14
Paikkakunta: Yläne

Re: Tiehöylä topic

Viesti Kirjoittaja jusape »

Ahaps. Selkis täysin. Eli täyskorjauksen "tyyppikilpi" siis
A-C TL20D -60, Scoopmobile model HP -53, H -5? HPD-69/70, Nuff: Univ Three -61, 460KKK-62, 460Turbo-64 n.450hv, Universal -54 (perkins engine), GMC 6-71(Detroit Diesel) -65 , 6V-53 - 82, BroomWade WR250, jne ...
Avatar
lokomo
Aktiivinen käyttäjä
Viestit: 18
Liittynyt: 09 Joulu 2014, 23:31

Re: Tiehöylä topic

Viesti Kirjoittaja lokomo »

Lokomon purentakalusto
Liitteet
Lokomo Hampaat3.jpg
Lokomo Hampaat3.jpg (30.63 KiB) Katsottu 15800 kertaa
Harri_82
Guru
Viestit: 133
Liittynyt: 18 Syys 2012, 21:16

Re: Tiehöylä topic

Viesti Kirjoittaja Harri_82 »

Törmäsin yhden soramontun reunalla volvo bm tiehöylään. En muista ennen sellaista nähneeni. Täytyy kesällä käydä kameran kanssa kierteleen kun montun lähettyvillä näytti olevan muutakin mielenkiintoista kalustoa. Nyt vaan lunta niin paljon että höylästäkin näkyi vain hytti ja sylinterin yläpäät.
Joona.S
Aktiivinen käyttäjä
Viestit: 14
Liittynyt: 30 Marras 2014, 22:00

Re: Tiehöylä topic

Viesti Kirjoittaja Joona.S »

Vähä muistelua männeistä talvista , kevään korvalla sohjo ojia tökertämässä Polvijärvi-Juuka välimaastossa.
17309481_1392265674145997_919745488592544818_n.jpg
17309481_1392265674145997_919745488592544818_n.jpg (76.05 KiB) Katsottu 8207 kertaa
Liitteet
17424756_1392265700812661_6322039134919675545_n.jpg
17424756_1392265700812661_6322039134919675545_n.jpg (84.7 KiB) Katsottu 8207 kertaa
JURO
Aktiivinen käyttäjä
Viestit: 73
Liittynyt: 22 Joulu 2012, 22:43

Re: Tiehöylä topic

Viesti Kirjoittaja JURO »

Pieniä ostohaaveita Lokomo AH 132 -78. Siinä on Valmetin kutoskone ja Glarkin momentinmuunnin vaihteisto. Kuinkahan toimintavarmoja tuollaiset vanhukset on, paljon tietysti riippuu miten on aikanaan huollettu. Mihin kannattaa erityisesti kiinnittää huomio ettei tulis kalliita yllätyksiä???
Avatar
Diesel Power
Guru
Viestit: 525
Liittynyt: 05 Kesä 2016, 14:57

Re: Tiehöylä topic

Viesti Kirjoittaja Diesel Power »

Minun näkemys ensiksi siitä valmetin moottorista on sillä tapaa aavistuksen negatiivinen. Ei ehkä nyt voi sanoa että huono mutta on maailmassa vaan parempiakin koneita. Clarkin suhteen on tunteet saman tapasia. Sitä en tiiä että minkä moinen ja kuinka kestävä on tässä Lokomossa oleva laatikko, mutta monissa muissa koneissa Clarkki tuntui olevan useammin rikki kuin esim Allisoni. Nämä ajatukset tulleet korjaus hommissa koneita ropatessa. En siis ole näillä ajanut.
Olisi mukava kuulla jonkun toisenkin mielipidettä varsinkin tuosta Clarkista.
Vastaa Viestiin