Vinkeä syvyyden säätö mekanismi. Mitähän varten viimetteeksi olevassa kuvassa näkyvä säppi on laitettu. Kuvittelisin että siinä on auran rungossa jonkinlainen nivel.
Diesel Power kirjoitti:Mitähän varten viimetteeksi olevassa kuvassa näkyvä säppi on laitettu. Kuvittelisin että siinä on auran rungossa jonkinlainen nivel.
Asia on juurikin noin, järeänoloinen lukko estää takapään kääntyilyt.
Hullu-Jussi kirjoitti:Tätä auraa tuli ihmeteltyä Sarka-museon pihassa tänään. Onhan tuollainen aika suurikokoinen laite.
Tuttu näky tuo aura ( lähellähän tuo SARKA-museo on, n. 45km ), on kans tullut joskus 4-5v sitten tuota pällisteltyä ihan vierestä kattellen ja kierrellen ....
A-C TL20D -60, Scoopmobile model HP -53, H -5? HPD-69/70, Nuff: Univ Three -61, 460KKK-62, 460Turbo-64 n.450hv, Universal -54 (perkins engine), GMC 6-71(Detroit Diesel) -65 , 6V-53 - 82, BroomWade WR250, jne ...
Tuossa lähiseudulla on Kurpan konepajan tekemä vinssi, majorin laatikko ja perä mistä lähtee vetoakselin laipoista ketjuveto vaijerikeloille ja veto myös tarvittaessa vinssin pyörille. Mahtava laitos.
Netissä pari aika hyvää videota.Meillä vähän pienempi versio,traktorin nostolaitteisiin tuleva oja-aura.Tuli vahingossa kun siivottiin erään kuolinpesän tonttia.
Alan töitä maan vanhimmalla kalustolla.Vuodesta 1972.