Ja sitten muutama kuva:
Caterpillar R1700G
- Northern 1010C
- Guru
- Viestit: 166
- Liittynyt: 01 Helmi 2010, 22:38
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Caterpillar R1700G
Näitäkin suomesta löytyy, tosin ei kovin montaa... Tämä R1700G on CAT:n kaivos/luolalastarien malliston toiseksi suurin kone, tyhjäpainoltaan 38500kg. Moottorina on CAT:n C11 ACERT, jonka teho noin 240kW. Kuva on vanha, enkä muista kenelle tuo meni...
Muistelisin että noissa on melkoisen järeät sylinterit puomistossa, ilmeisesti koneen mataluudesta johtuen ei puomistogeometriaa ole saatu optimaaliseksi, vaan on jouduttu turvautumaan raakaan voimaan.
Ja sitten muutama kuva:
Ja sitten muutama kuva:
- Liitteet
-
- PA280229 (Medium).JPG (56.83 KiB) Katsottu 6469 kertaa
-
- PA280230 (Medium).JPG (89.26 KiB) Katsottu 6469 kertaa
-
- PA280240 (Medium).JPG (69.59 KiB) Katsottu 6469 kertaa
-----------------------------------
5xJD 1010C, IH btd6, 2xZetor
5xJD 1010C, IH btd6, 2xZetor
-
Mehtämölli
- Aktiivinen käyttäjä
- Viestit: 31
- Liittynyt: 20 Kesä 2010, 20:22
Re: Caterpillar R1700G
taitaa olla kemissä töissä tämä R1700G ja eiköhän siellä ole toinenkin tällänen.
Re: Caterpillar R1700G
Harvemmin näkee kuvia uusista kaivoslastareista. Paria sandvik-toro merkkistä konetta tutkineena, nämä tosiaankin ovat joiltakin osin suhteettoman järeärakenteisia. Esimerkiksi ohjaamoa voi kuvata sanalla "valuteräsmöhkäle"
mutta tämä on tietysti maan alla ihan ymmärrettävää turvallisuus-syistä, vaikka pahimmat paikat ajetaankin kauko-ohjauksella. Tekeekö muuten Wihuri näitä ohjaamon madalluksia esim. 980 malleihin vai ovatko nämä joittenkin "ei virallisten" tahojen suorittamia muutoksia? Tällä viikolla muuten tuli YIT:lle tuohon Polvijärvelle avautuvalle kaivokselle uusi 980 H tunneliajoon, joskin ihan vakiokorkuisena koska silläkin mahtuu työskentelemään tuossa 25m2 ajotunnelissa, voisin väittää että aika makean näköinen peli... 
-
Mehtämölli
- Aktiivinen käyttäjä
- Viestit: 31
- Liittynyt: 20 Kesä 2010, 20:22
Re: Caterpillar R1700G
pari madallettua mitkä näin oli 966:sia mutta samallalailla se katto 980:stäkin lähtee.muutamaan tunnelissa työskentelevään 980:piin on laittaneet kaukoohjauksen.
Re: Caterpillar R1700G
Kuva-arkistoja selaillessa tuli vastaan pari kuvaa kaivoslastareista. Ei ihan otsikon mukaisia Caterpillareita, vaan Sandvik-Toroja. Toinen 650d sekä vanhempi ja vähän pienempi kone jonka mallia en muista. Eivät ole ihan yhtä kiiltäviä kuin northernin kuvissa esiintyvä, pakasta vedetty kone. Mutta kiven sisässä ei uusikaan kone kauaa kiiltele
...
Tämä oli muistaakseni Detroitin moottorilla...
Ja tämä Deutsin ilmajäähdytteisellä V 12 Kiukaalla, ja rikkinäisellä pakoputkella
. Kyllä korpi raikui kun tämä nousi lusikka lattiassa kaivostietä ylös
. Tunnelissa piti kuulemma olla korvatulpat+kuulosuojaimet päällekkäin ja siitäkin huolimatta Deutsin sulosoinnut kuuluivat korvissa vielä tovin ajon jälkeenkin
.
Ja tämä Deutsin ilmajäähdytteisellä V 12 Kiukaalla, ja rikkinäisellä pakoputkella
Re: Caterpillar R1700G
Kovin omat samannäköisiä,mutta kumpi on kopioinut kumpaa?
Itse luulen että toroja on tehty aikaisemmin kuin tätä pillarin "alligaattoria" kuten jenkeissä mallia kutsutaan. Ja joku puhui madalletuista 980:stä,niitä olen tiedän olevan c ja f mallia mitä on tullut wihurin kautta/wihurilla madallettu?. Muistelisin nähneeni myös h ja b mallin mutta en ala vannomaan.
Lännen M316