Cat D7 ja oja-aura.

Keskustelua muista maanrakennuskoneista
Avatar
Heavy
Guru
Viestit: 558
Liittynyt: 31 Joulu 2010, 02:01

Cat D7 ja oja-aura.

Viesti Kirjoittaja Heavy »

Tässä kuvia Cat D7 puskukoneesta ja oja-aurasta.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Avatar
Northern 1010C
Guru
Viestit: 166
Liittynyt: 01 Helmi 2010, 22:38
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Cat D7 ja oja-aura.

Viesti Kirjoittaja Northern 1010C »

Hieno, mulle toi heti! Missähänpäin tuo on, kun näyttäisi olevan jokin tapahtuma tuolla taka-alalla meneillään?
-----------------------------------
5xJD 1010C, IH btd6, 2xZetor
Avatar
Heavy
Guru
Viestit: 558
Liittynyt: 31 Joulu 2010, 02:01

Viesti Kirjoittaja Heavy »

Tuon koneen ja muita vanhoja koneita löytää kesällä täältä: http://www.wanhawoima.fi/ Suosittelen tapahtumaa 8-)
kampiveivi
Guru
Viestit: 234
Liittynyt: 28 Kesä 2009, 19:27

Re: Cat D7 ja oja-aura.

Viesti Kirjoittaja kampiveivi »

Nuo auran rattaissa olevat "kaapimet" viittaisi vissiin siihen että auraa on vedetty syksyisin niin myöhään kuin maan jäätyminen tai lumen paksuus on antanut myöten?
Kesällä kopittomalla pillarilla tai millään muulla koneella metsässä tai suolla pöristely voi lähennellä jo jonkin sorttista masokismia. Saattaa olla niitä pikku kavereita ihan riittävästi. Mutta toisaalta eipä siitä kopistakaan kesähelteellä ole kovin suurta iloa kun ei ilmastointia tuohon aikaan ole ollut.
Eipä ole weteraanikonepäivillä tullu käytyä vaikka siinä kulmilla tulee pyörittyä. Aina samaan aikaan muita kiireitä...
lannenmies
Guru
Viestit: 334
Liittynyt: 02 Kesä 2011, 15:16
Paikkakunta: Turku

Re: Cat D7 ja oja-aura.

Viesti Kirjoittaja lannenmies »

Vuosia sitten yleltä tuli dokkari suo.ojituksesta alkaen oja-auroista ja päätyen traktorikaivureihin.Sinnä oli mm sellainen Lännen tekele jossa telat ja kaivurin puomnisto.Samanlainen seisoo Huittisissa Telakoneen takapihalla.Jutussa oli aika paljon juttua aurauksesta.Oli ne äijiä."kunnioitusta".Pitääpä penkoa vaatekomerosta kasetit esiin ja katsoa jos se olisi viellä tallella.
Alan töitä maan vanhimmalla kalustolla.Vuodesta 1972.
temmes
Guru
Viestit: 459
Liittynyt: 09 Touko 2010, 20:38

Re: Cat D7 ja oja-aura.

Viesti Kirjoittaja temmes »

lannenmies kirjoitti:Sinnä oli mm sellainen Lännen tekele jossa telat ja kaivurin puomnisto.Samanlainen seisoo Huittisissa Telakoneen takapihalla..
Vaiko Humppilassa ja kone olis tuollainen Dinosaurus? Kuva Tuo on tosin Tuomisen konepajan tekemä ei Lännen.
lannenmies
Guru
Viestit: 334
Liittynyt: 02 Kesä 2011, 15:16
Paikkakunta: Turku

Re: Cat D7 ja oja-aura.

Viesti Kirjoittaja lannenmies »

Eikös Temmes kuvasi ole juuri tuolta, vierustoveri ainakin näyttää samalta? Aina oppii ja viisastuu olen aina luullut kyseitä värkkiä Lännen tekeleeksi.Missä päin näitä tehtiin?
Alan töitä maan vanhimmalla kalustolla.Vuodesta 1972.
temmes
Guru
Viestit: 459
Liittynyt: 09 Touko 2010, 20:38

Re: Cat D7 ja oja-aura.

Viesti Kirjoittaja temmes »

Kyllä se toisaalta näyttää siltä että vois olla lännelläkin tehty, mutta Elimäellä kuulemma syntyivät Dinosaurukset!
Avatar
Heavy
Guru
Viestit: 558
Liittynyt: 31 Joulu 2010, 02:01

Viesti Kirjoittaja Heavy »

Jatketaan saman tapahtuman kuvilla :arrow:

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Avatar
Heavy
Guru
Viestit: 558
Liittynyt: 31 Joulu 2010, 02:01

Re:

Viesti Kirjoittaja Heavy »

Laitetaanpa lisää puskukonekuvia :arrow:

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Vastaa Viestiin