Fiat 25CF

Kuvia ja keskustelua foorumin käyttäjien omista koneista
Avatar
Diesel Power
Guru
Viestit: 536
Liittynyt: 05 Kesä 2016, 14:57

Re: Fiat 25CF

Viesti Kirjoittaja Diesel Power »

On se vaan tuollanen tekninen osa kaikkine koneistuksineen ja muineen hienon näkönen kun se puhtaana ja uudessa maalissa.
jusape
Guru
Viestit: 842
Liittynyt: 01 Kesä 2011, 01:14
Paikkakunta: Yläne

Re: Fiat 25CF

Viesti Kirjoittaja jusape »

Ettei vaan tulis liian hyvää..... Siis parempaa mitä tehtaan jäljiltä ......
A-C TL20D -60, Scoopmobile model HP -53, H -5? HPD-69/70, Nuff: Univ Three -61, 460KKK-62, 460Turbo-64 n.450hv, Universal -54 (perkins engine), GMC 6-71(Detroit Diesel) -65 , 6V-53 - 82, BroomWade WR250, jne ...
Veltto
Aktiivinen käyttäjä
Viestit: 52
Liittynyt: 02 Loka 2012, 23:41
Paikkakunta: Koskenkorva

Re: Fiat 25CF

Viesti Kirjoittaja Veltto »

Niijjotta priima pakkaa tulla, vaikka tavallista yrittää? Niinku meilläpäin tavataan sanoa, hehheh…
Ei oo pelekoa, jotta täs niinku ylientisöötääs, se voii tietysti vähä siltä vaikuttaa, ku joka osa pitää mennä teheren yksitellen, paskana ku kaikki on käytön jälieltä. Olisko tämä sitä ennallistamista, mistä ny niin palio puhutahan.
Tarkoitus olis tietysti teherä jäliestä justihin sellaasta, ku se on uutena ollu, ei sen parempaa, muttei ny huonompaakaa tietysti.
Osastahan nuo rakennelmat on hyvinki krouvia tekoa, niinku tuon kuormaajan telarunkohon kiinnitykset, jokka on siihenpäin koottu paloosta, näyttääs, jotta puikkohitsillä.
Veltto
Aktiivinen käyttäjä
Viestit: 52
Liittynyt: 02 Loka 2012, 23:41
Paikkakunta: Koskenkorva

Re: Fiat 25CF

Viesti Kirjoittaja Veltto »

Nythän se hauskuus alakaa, ku saa ruveta lätkimähän osia takaasi kiinni, vai olikos se aiva niinkää….
Murikka ensiksi tilahansa, ku on ensi tarkasteltu osien kelepoosuus. Laakerit tosiaan aiva OK, ja koekirstämällä jopa pikkuusen pyörittäes aharistaa, jottei vaari senkummempia toimenpiteetä. Onneksi tuo kakkosen ratas on symmetrinen, jotta sen saa käännettyä murikan akselilla eripäin. Ihimes jottei sitä oo erellisis remontiis jo käännetty.
Samoon lautaspyörän laakerit on vielä käypääsiä, färillä leikkispäällä kokeelles kosketuspintaki hyvä, mutta vähä klappia liikaa.
Simmirenkahia siirtämällä puolelta toiselle välys pienenöö, ja viä jätin yhyren kympin pellin kokonansa pois, niin laakeritki tivistyy.
Vaihretkeppi ja siirtäjämekanismi sitte suurennuslasin alle. Koekasates huomatahan, minkätähäre tuo kakkonen on niin kärsiny, siirtäjä ei oo koskaa siirtäny ratasta ku puoliksi toisen päälle, hmm, mitäs ny. Venkslates pykäliä erestakaasi, näyttääs jotta siirtäjähaarukkaa olis vara akselillansa siirtää kakkostapäin iliman jotta ykkösen, ja pakin rattahan paikka kärsii. Elikkä haarukka on alakujansakki ollu väärällä kohtaa. Siirtäjänakselin pultin poikkireikää vingulla riittävästi soikiaksi, karkaastuki se pahimmooksi on, jottei vain olsi liika heleppoa, sitte hitsillä toistapuolta täytehen, niin saatihin parempi paikka haarukalle.
Pakin sivuakseli meni uusiksi, ja rattahan sisälle uuret puslat, niin pakkiki rupiaa pysymähän päällä, jottei tartte kepistä vääntää. Kaaviolevy tietty pitää hitsata, ja muotoolla alakuperääsehen mallihin, ja kuulat, ja jouset siivotahan, niin kylläpä pelaa mahtavasti, ainaki näin kylymähariootteluna.
Liitteet
Tästä se lähtöö.
Tästä se lähtöö.
56644D27-1945-4FA5-8139-C6956807E92B.jpeg (95.96 KiB) Katsottu 1301 kertaa
Kaaviolevy vaatii hieman sivistystä.
Kaaviolevy vaatii hieman sivistystä.
A295A3B4-9963-49D2-9AE8-C6594B4DE64E.jpeg (112.28 KiB) Katsottu 1301 kertaa
Siirtäjämekanismi on uudelleensyntyny.
Siirtäjämekanismi on uudelleensyntyny.
A49EEF26-AA09-49AA-B882-4205DD9D3F59.jpeg (72.05 KiB) Katsottu 1301 kertaa
Nyt se pelaa, tästäpaikasta paremmin ku uutena.
Nyt se pelaa, tästäpaikasta paremmin ku uutena.
8C789244-9A09-4A28-B020-9AEAEC4833E7.jpeg (97.09 KiB) Katsottu 1301 kertaa
jusape
Guru
Viestit: 842
Liittynyt: 01 Kesä 2011, 01:14
Paikkakunta: Yläne

Re: Fiat 25CF

Viesti Kirjoittaja jusape »

Kyl siit vaan tolokuttoman hianoo tulloo .....
Josko joskus sais nähtyä toin kamppehen yhes koos, ja ajokuntoisena ........
A-C TL20D -60, Scoopmobile model HP -53, H -5? HPD-69/70, Nuff: Univ Three -61, 460KKK-62, 460Turbo-64 n.450hv, Universal -54 (perkins engine), GMC 6-71(Detroit Diesel) -65 , 6V-53 - 82, BroomWade WR250, jne ...
Veltto
Aktiivinen käyttäjä
Viestit: 52
Liittynyt: 02 Loka 2012, 23:41
Paikkakunta: Koskenkorva

Re: Fiat 25CF

Viesti Kirjoittaja Veltto »

Nokiitoskiitos, muttei mennä asiooren erelle, vielä on monta mutkaa matkas. Tuo telaongelma ei oo viä ratkennu, en tiä mistä sellaaset pieraasoo. Netistäki jolloonki yritin kattella, mitä tuo tela on eres mallliltansa, mutten tullu yhtää viisahammaksi. Onkahan nuo pikkujakooset (125mm) telat nykyjään kummiteloja, no eikähän seki viä seleviä.
Johonaki vaihees saa nuo telarungot kruuvata kiinni, ja senjäläkehen olis aiva asiaa, jos Fiiatin sais pudottaa telojenpäälle.
Veltto
Aktiivinen käyttäjä
Viestit: 52
Liittynyt: 02 Loka 2012, 23:41
Paikkakunta: Koskenkorva

Re: Fiat 25CF

Viesti Kirjoittaja Veltto »

Kansi kiinni, ku omaaset on nähäny, niinku meilläpäin sanotahan, tai ei aivaviä. Ensi pitää tivistää käsikytkimen poikkiaksila, vinttaa ku on verelty arviolta milioonakertaa, eikä italiaano oo havaannu panna voiresnippaa ollenkaa. Vipu ittesnänsä on tivis akselihin, ja akseli on ollu tasapaksu koko mitalta, niin ratkaasin asian sillälailla, jotta protsasin säätöprotsilla reiän pyöriäksi, ja sitte juotin messingillä aksilan paksummaksi, ja sorvasin mittahan. Nyt on ku uus. Kytkinhaarukka ittesnänsä oli pysyny poikkiaksilalle tivihinä, ku siinä on ontelo vaseliinille. Haarukas on bakeliittiset pienet kengät jokka jarruttaa kytkinaksilan pyörimistä, ku kytkin veretähän auki. Niistä toisen oli aika vieny, jotta toisen piti teherä uuren.
Liitteet
7021654A-505E-496C-AEA9-08D378A79E63.jpeg
7021654A-505E-496C-AEA9-08D378A79E63.jpeg (72.49 KiB) Katsottu 623 kertaa
E8D5B4FC-46B5-4E38-98A9-511E8E35BD18.jpeg
E8D5B4FC-46B5-4E38-98A9-511E8E35BD18.jpeg (82.71 KiB) Katsottu 623 kertaa
2D9C34B1-E238-4C05-BB82-95FC542D5C12.jpeg
2D9C34B1-E238-4C05-BB82-95FC542D5C12.jpeg (86.56 KiB) Katsottu 623 kertaa
D000324F-71DE-4CC7-A460-8EA8CAC38DDA.jpeg
D000324F-71DE-4CC7-A460-8EA8CAC38DDA.jpeg (76.59 KiB) Katsottu 623 kertaa
2A37F99B-FC42-4E9C-BC19-EC043772A6B6.jpeg
2A37F99B-FC42-4E9C-BC19-EC043772A6B6.jpeg (109.85 KiB) Katsottu 623 kertaa
Avatar
Heavy
Guru
Viestit: 556
Liittynyt: 31 Joulu 2010, 02:01

Re: Fiat 25CF

Viesti Kirjoittaja Heavy »

Komeaa työtä! Mitä maalia tuo oranssi maali on? 2-komponentti maalia? Temadur tai vastaava?
Veltto
Aktiivinen käyttäjä
Viestit: 52
Liittynyt: 02 Loka 2012, 23:41
Paikkakunta: Koskenkorva

Re: Fiat 25CF

Viesti Kirjoittaja Veltto »

Joo, tästä maalihommastaki saa pitkän jutun aikaaseksi.
En tiä kuinka asian on muut ratkaassu, mutta eipä tästä(kää) täällä Koskenkorvalla helepolla päästä.
Niinku ennemmin oli puhetta, niin kaikista maailman färiistä RAL2011 oli likimpänä alakuperäästä, mutta siinä sävys ny näyttääs olevan sellainen vika, jotta siinä ei oo sitä ns. peittoa yhtää. Tähänasti ku on maalannu vaikka Terexinviheriää, tai Katepillarinkeltaasta, niin on kertaruikkauksella tullu suurinpiirteen peittopinta, mutta tätäpä maalates PPGN 2K, tai Italiasta tilatulla Old Fiat orange 1K:lla yrittäes pintaa, efekti oli sama ku kuultavalla candylakalla ruiskuttaas, elikkä tarttis jonku vaalian pohojavärin alle, jotta tuo oranssi peittääs. Mutta eihän tuos alakuperääseskää oranssis oo
pohojaväriä???
Ja nuota pikkuosia ku maalaa, niin kuka niitä ny monella maalilla maalaas. Toisinsanoen joku juju on alakuperääses maalis verrattuna näihin
kokeeltuuhin. No, se juju löytyyki yllättäen, ku jotaki toista asiaa päiviteltihin, sukulaasmies oli kokeellu färiätä jotaki vempelestä CRC:n Galva Color
2in1 pommipullolla, ja oli yllättyny, ku oli niin heleposti tullu valamista. Heti tarkistamahan asiaa, ei voi olla totta, sitä saa RAL2011 färinä. Nopeasti
ostoksille, myyjä tarkistaa tilanteen. Maahantuojalla on 6 purkkia, eikä lisää toimita, otakko kaikki? No tottakai, kokeellaksensa.
Täytyy sanoa, jotta tämä maalausasia sai uuren käänteen, homma helepottuu niin jotta aiva naurattaa. Siinä on sekootettuna pohojamaali, ja
färipigmentti samahan pullohon, niin nuoren osien maalaus on tajuttoman heleppoa, ja silti sävy on aiva sama, se jopa kuivaa vähä mataksi, niinku
mun nähäräkseni pitääki, kiiltävä olis vähä härski. En tiä kuinka laarukasta kyseinen maali on, muttei kai -50 luvulla Fiiatillakaa raktoriihin
2- komponenttimaalia ruikittu. Asiaa voii isoompien osien kohoralla viä tutkaalla, olisko maalikauppiahilla sekoottaa tuollaasta 2in1 ruiskumaalia, ja
Voiihan asian ajatella niinki, jotta jos tuo Fiiatti joskus tuloo valamihiksi, niin siinävaihees viä sumuuttaa koko vehkehen kertahallensa…
Liitteet
Tämä on A1, saa monena sävynä. Suosittelen.
Tämä on A1, saa monena sävynä. Suosittelen.
15F4508A-1FF6-4ECD-8BBA-B43504FBACA6.jpeg (106.54 KiB) Katsottu 424 kertaa
Vastaa Viestiin