Kannattiko tehdä itse kauha

Kuvia ja keskustelua foorumin käyttäjien omista koneista
jusape
Guru

Re: Kannattiko tehdä itse kauha

Viesti Kirjoittaja jusape »

Diesel Power kirjoitti:Nyt ei oikein valjennut asia mulle. Eikö se ole aina helpompi kattoo tien puolelta sitä kaivuuta kun sen tien reunan tarttee olla enempi se oikeessa linjassa oleva. Siksi hytti tien puolella ja puomi ojan puolella.
Näin määkin ollettaisin... Vaikken paljoa kaivellut ole, mut vähän kuitenkin.
Itse ideana tuo kauha on kyllä aika hyvä ja hieno yhdistelmä, luiska- ja ojakauha samassa paketissa ...
A-C TL20D -60, Scoopmobile model HP -53, H -5? HPD-69/70, Nuff: Univ Three -61, 460KKK-62, 460Turbo-64 n.450hv, Universal -54 (perkins engine), GMC 6-71(Detroit Diesel) -65 , 6V-53 - 82, BroomWade WR250, jne ...
jusape
Guru

Viesti Kirjoittaja jusape »

Hmmmmm..... Jos kauhasta pyydetään 3500ekee alvi nolla, ja jos vaikka kuvitellaan omavalmisteiseen materiaalikustannuksia levyjen leikkauksineen ja kiinnikesovitteineen 1500 ekee, niin jää vielä pari tonnia tiskiin käyttämättä rahhoo.
Jos viikossa, eli 40h käyttää aikaa, niin 2000€ / 40h = 50€ / h omalle ajalle palkkaa ( 60 h aikaa käyttäen saldo olisi 33.333€/h ), itse tehden .....
Saako saman tuntiliksan oikein mistään kaivuuhommista, jäämään kaikkien polttoaine ja koneen kuoletus sekä yms, kulunkien ja vielä verojen jälkeen puhtaana lompakkoon nettona ???
A-C TL20D -60, Scoopmobile model HP -53, H -5? HPD-69/70, Nuff: Univ Three -61, 460KKK-62, 460Turbo-64 n.450hv, Universal -54 (perkins engine), GMC 6-71(Detroit Diesel) -65 , 6V-53 - 82, BroomWade WR250, jne ...
jarikos
Aktiivinen käyttäjä

Viesti Kirjoittaja jarikos »

Vanha keskustelu mutta onko muita tehnyt itse kauhoja?

Jos ajatellaan 400-500 litraista kynsikauhaa, niin materiaalit lienee aikalailla 10mm levyä ja hardoxia. Kiinnitykseen mielellään 20mm levyä ja holkkivahvikkeet. Hardoxia menee huuleen ja sivureunoihin. Siihen varmaankin sivuun riittänee 12mm hardox ja huuleen ehkä vahvempi. Harrastekäyttöön käy varmasti hitsattavat kynnet parhaiten. Äkkiseltään materiaaleihin menee satasia mutta eiköhän tuossa ihan hyvälle tuntipalkalle pääsisi kun katsoo valmiiden hintoja. Vai enkö huomioi jotakin?
Diesel Power
Guru

Viesti Kirjoittaja Diesel Power »

Sanoisin niin että ainakin penempien koneiden kauhoja väsäilee itse. Plasma leikkurilla tulee sivujen kaarevat levyt nätisti ja romikselta jos hakee sopivan pätkän iso halkaisijaista teräsputkea saa siitä syntymään pohjan takaosan.

Pika kiinnikkeen vasta kappaleet on olleet niin halpoja etten viitsisi niitä lähtee itse tekemään.
Vastaa Viestiin