Tuollainen kapistus ilmestyi puuhamaan pihalle, omin voimin jopa lavetilta pois. Tämä ei varsinaisesti ole oma ostos mutta jonkun verran joutunee tuon kanssa peuhaamaan.
Alkuun vaikka koneremontin tekoon kun on kuulemma "puurot ja vellit sekasin".
Siitä lähetään mihin etuveto jätetään.
Etuveto? Joku veikkauksen uusi peli vai?
Maanrakennuskoneseuran arkistossa sattui olemaan valmistajan esite tästä höylästä. Tässä oli nyt hyvä syy skannata se tänne foorumille. Esitteen välissä oli Vammaskosken tehtaalta 1984 lähetetty kirje, jossa kerrotaan tehtaan tuotannosta. Muun muassa tiehöylien valmistusvuodet ja valmistusmäärät on lueteltu. Kirjeessä kerrotaan, että JU-14 HD:n valmistus alkoi 1965 ja päättyi 1974 ja niitä tehtiin 75 kappaletta. JU-14 HD oli edelleen kehitetty versio JU-14-mallista, joka oli valmistuksessa 1961-1965. Niitä valmistui noin 50 kappaletta. JU-14 kohdalle on sulkuihin merkitty June, mikä tarkoittanee, että se on Junen suunnittelema malli.
Liitteet
Vammas-JU-14-HD-1.jpg (158.56 KiB) Katsottu 16424 kertaa
Vammas-JU-14-HD-2.jpg (214.39 KiB) Katsottu 16424 kertaa
Vammas-JU-14-HD-3.jpg (226.42 KiB) Katsottu 16424 kertaa
Vammas-JU-14-HD-4.jpg (209.7 KiB) Katsottu 16424 kertaa
Nyt pitää heittää kysymys kun on otettu työn alle tuo moottorin tutkailu. Onko moottorin ja vaihteiston irrotuksessa joku jippo, nyt on irrotettu moottorin kiinnityspultit ja vauhtipyörän läpi menevät 8 pulttia (muuntimen?) eikä irtoa. Onko siellä jotain vielä kiinni vai onko vaan voiman ja väkivallan puute?
Siitä lähetään mihin etuveto jätetään.
Etuveto? Joku veikkauksen uusi peli vai?
Juu. Selvisi. Voiman puute. Oli varmaan vetolevy kasvattanut juuret vauhtipyörään. Vanttiruuvilla veto ja POKS! Nyt mylly pesussa, ensi viikolla atomeiksi ja tarkastelemaan vauriot.
Siitä lähetään mihin etuveto jätetään.
Etuveto? Joku veikkauksen uusi peli vai?
Kotva meni viime päivityksestä. Projekti on vaiheessa moottori odottaa paikalleen pääsyä. Uusittu liikkuvia osia ja tiivisteitä. Ja todettu että täydellisestä tiivistesarjasta puuttuu harvinaisen paljon oleellisia osia . Nyt kumminkin odotellaan poutapäivää ja naapurifirman trukkia lainaan koneennostoon. Sitten ei puutukkaan enää kuin loput...
Siitä lähetään mihin etuveto jätetään.
Etuveto? Joku veikkauksen uusi peli vai?
Hitaasti mutta epävarmasti vai miten se meni?
Mylly meni takaisin paikalleen, päänraapimista aiheuttivat taas vetolevyn pultit. Piti ottaa uskovainen mies kaveriksi ennenkun onnistui. No joo, ensin oli vähän väärä tekniikka niin ei oikein sujunut. Nyt alkaa olla jo henkiinherättelyhetki lähellä. Aiheesta saattaa tulla pikku videonpätkä tai olla tulematta. Riippuu onko miten julkaisukelpoinen tai sensurointia vaativa pätkä...
Siitä lähetään mihin etuveto jätetään.
Etuveto? Joku veikkauksen uusi peli vai?
Mutta nyt on voittajafiilis! Saatiin Volvolainen käymään ihan omin voimin. Seuraavaksi täytyy paneutua hukassa olevien jarrujen etsintään niin uskaltaa siirrellä enemmänkin kuin metrin...
Siitä lähetään mihin etuveto jätetään.
Etuveto? Joku veikkauksen uusi peli vai?
Onnittelu!!!
Tiedän fiiliksen, kun lopulta kamat on nipussa ja ne toimii, vaikka korjaushomma on tökkinyt ja nippuun saaminen on ollut työn (ja joskus myös tuskan) takana.
Onnittelut pyörivästä kampiakselista! Vähän samoja kokemuksia on tuon puskuFiatin kanssa, mutta ehkä sekin vielä liikkuu omillaan, jos ei tänä niin ensivuonna.