"Telojen voimansiirtoketjut eli vetoketjut on pidettävä puhtaana pesemällä ja liottamalla ne öljyssä irrotettuina kerran kuukaudessa."
Eli kiirettä piisaa, kun tämän ja kaikki muut huoltotoimet pyrkii tekemään ajallaan.

Ketjuvalmista Renoldin luettelossa oli vähän yksityiskohtaisempi ohje:
"Ketjut on irroitettava säännöllisesti, puhdistettava perusteellisesti harjaamalla parafiinikylvyssä ja annettava kuivua. Sen jälkeen ketjut upotetaan keskiraskaalla mineraaliöjyllä täytettyyn astiaan. Astiassa oleva öljy lämmitetään kunnolla, jotta öljy tunkeutuu ketjun niveliin. Öljyn on annettava jäähtyä, ennen kuin ketju nostetaan astiasta. Liika öljy pyyhitään ketjun päältä. On tärkeää huomata, että koneessa paikoillaan olevien ketjujen ulkoisesti tapahtuvalla voitelemisella on olemattoman vähän merkitystä nivelten kulumisen estämisessä. Tosin ulkoisesti sivelty öljy suojaa ketjua jonkin verran korroosiota vastaan."
Vaijerikaivinkoneiden alavaunun alla olevaan öljykylpyastiaan meillä oli tapana laittaa kuorma-autoista tullutta käytettya perä- ja lootaöljyä. Öljykylpyastiassa oleva öljy kuitenkin aina likaantuu pölystä ja vedestä, joten uusi öljy siellä tuntui tuhlaukselta. Mahdollisimman paksua sen olisi kuitenkin oltava.