Volvo ECR58
Volvo ECR58
Moro
Hommasin ECR58d koneen, en ole vielä saanut sitä mutta kiinnostaisi kuulla jos jollakin on kokemusta sellaisesta tai muista Volvon compact koneista. Tarkoitus olisi rakentaa sillä kivistä polkuja, aitaa ja vetää kaapeleita ja putkia tontille. Koneessa on kolmihampainen kapeahko kauha suoraan puomissa, siihen olis tarkoitus vaihtaa pikakiinnike ja ostella lisää kauhoja.
Eli kiinnostaisi tyyppiviat, ei-merkkikauhojen valmistajat, jne aiheeseen liittyvä. Kaikki vinkit tervetulleita.
Tuju
Hommasin ECR58d koneen, en ole vielä saanut sitä mutta kiinnostaisi kuulla jos jollakin on kokemusta sellaisesta tai muista Volvon compact koneista. Tarkoitus olisi rakentaa sillä kivistä polkuja, aitaa ja vetää kaapeleita ja putkia tontille. Koneessa on kolmihampainen kapeahko kauha suoraan puomissa, siihen olis tarkoitus vaihtaa pikakiinnike ja ostella lisää kauhoja.
Eli kiinnostaisi tyyppiviat, ei-merkkikauhojen valmistajat, jne aiheeseen liittyvä. Kaikki vinkit tervetulleita.
Tuju
Viimeksi muokannut tuju, 17 Touko 2020, 06:15. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
- Hullu-Jussi
- Guru
- Viestit: 1815
- Liittynyt: 25 Marras 2009, 09:58
Re: Volvo ECR58
Ei minulla ainakaan ole mitään havaintoa, että näissä olisi jotain erityistä tyyppivikaa tai muuta sellaista. Noin yleisesti pienissä Volvoissa on ollut välillä mystiseltä tuntuvia hydrauliikkahäiriöitä. Volvolla - kuten monella muullakin valmistajalla - on näissä kaivinkoneiden hydejärjestelmissä omia sovellutuksia, mikä vaikeuttaa vian paikallistamista tavallisen perustiedon avulla.
Re: Volvo ECR58
Onko käsitystä mikä se ton kokoluokan kauhan liitäntä on? Paikallinen huolto sanoi sen olevan ”volvon oma”, niin se puomi varmaan onkin, mutta jostain näin että se kauhan tappien mitoitus olisi S1, voisiko se pitää paikkansa?
Mistä alan äijät yleensä ostaa kauhat? Tekis mieli vertailla kaikki vaihtoehdot ennen ostamista.
Tuju
Mistä alan äijät yleensä ostaa kauhat? Tekis mieli vertailla kaikki vaihtoehdot ennen ostamista.
Tuju
Re: Volvo ECR58
Mulla on siinä pelkkä hammer putkitus puomissa, valmius siinä on paljon muuhunkin ja olis tarkoitus putkittaa se puomi joko tekemällä ite tai sitten merkin retrofit kiteillä. Se pelkkä venttiili solenoineideen makso ihan älyttömästiHullu-Jussi kirjoitti:Ei minulla ainakaan ole mitään havaintoa, että näissä olisi jotain erityistä tyyppivikaa tai muuta sellaista. Noin yleisesti pienissä Volvoissa on ollut välillä mystiseltä tuntuvia hydrauliikkahäiriöitä. Volvolla - kuten monella muullakin valmistajalla - on näissä kaivinkoneiden hydejärjestelmissä omia sovellutuksia, mikä vaikeuttaa vian paikallistamista tavallisen perustiedon avulla.

Tuju
Re: Volvo ECR58
Tuolta
https://www.volvoce.com/suomi/fi-fi/att ... uct=ecr58d
kattelin noita kans, siellä on SW-type(?) ja sitten pin-on eli varmaan suoraan puomiin tapitettu. Mitähän toi SW tarkoittaa?
Tällä sivulla
https://www.volvoce.com/europe/en/attac ... buckettgx/
noissa compact kokoluokan koneissa interface name on S1 josta sen päättelin.
Tuju
https://www.volvoce.com/suomi/fi-fi/att ... uct=ecr58d
kattelin noita kans, siellä on SW-type(?) ja sitten pin-on eli varmaan suoraan puomiin tapitettu. Mitähän toi SW tarkoittaa?
Tällä sivulla
https://www.volvoce.com/europe/en/attac ... buckettgx/
noissa compact kokoluokan koneissa interface name on S1 josta sen päättelin.
Tuju
Re: Volvo ECR58
Itse laittasin kallistuvan liittimen s40 kiinnikkeellä. Löytyy kauhoja helposti ku yleisin kiinnike tossa kokoluokassa. Jos haluaa säästää nii ottaa mekaanisella pikakiinnikkeellä nii ei tarvi rakentaa pikakiinnikehydrauliikkaa koneeseen jos sellaista ei valmiiksi oo. Kallistuvaliitin tarvii sen kaksitoimisen lisähydrauliikan mutta se monesti se löytyy pienistä koneista vakiona. Monessa koneessa on hana millä valitaan onko käytössä vasara- vai kaksitoiminen lisähydrauliikka.
Oulun kauha on yksi mistä voi kysyä kauhoja. Mulla on sellanen käsitys et on ihan kohtuu hintasia kauhoja.
Oulun kauha on yksi mistä voi kysyä kauhoja. Mulla on sellanen käsitys et on ihan kohtuu hintasia kauhoja.
Re: Volvo ECR58
Onko se liitin kallistuva vai kauha? Mulla oli ec210cl vuokralla pari vuotta sitten ja sen tasotuskauhassa se sylinteri taisi olla siinä kauhakokonaisuudessa kiinni, sitten kaivuukauha oli ilman sitä sylinteriä joka jäi tasoituskauhaan irroitettaessa. Mutta noissa pikkukoneissa noi varmaan on eri tavalla.Harri_82 kirjoitti:Itse laittasin kallistuvan liittimen s40 kiinnikkeellä. Löytyy kauhoja helposti ku yleisin kiinnike tossa kokoluokassa. Jos haluaa säästää nii ottaa mekaanisella pikakiinnikkeellä nii ei tarvi rakentaa pikakiinnikehydrauliikkaa koneeseen jos sellaista ei valmiiksi oo. Kallistuvaliitin tarvii sen kaksitoimisen lisähydrauliikan mutta se monesti se löytyy pienistä koneista vakiona. Monessa koneessa on hana millä valitaan onko käytössä vasara- vai kaksitoiminen lisähydrauliikka.
Oulun kauha on yksi mistä voi kysyä kauhoja. Mulla on sellanen käsitys et on ihan kohtuu hintasia kauhoja.
Re: Volvo ECR58
Iso kiitos sinne, tämä oli just mitä halusin kuulla, mikä kannattaa ja mikä on yleisin, hyväksi koettu. En tunne alaa juurikaan ja vaikka aihe kiinnostaa niin kokemusta ja tietoa ei juurikaan ole näistä eri vaihtoehdoista.Harri_82 kirjoitti:Itse laittasin kallistuvan liittimen s40 kiinnikkeellä. Löytyy kauhoja helposti ku yleisin kiinnike tossa kokoluokassa. Jos haluaa säästää nii ottaa mekaanisella pikakiinnikkeellä nii ei tarvi rakentaa pikakiinnikehydrauliikkaa koneeseen jos sellaista ei valmiiksi oo. Kallistuvaliitin tarvii sen kaksitoimisen lisähydrauliikan mutta se monesti se löytyy pienistä koneista vakiona. Monessa koneessa on hana millä valitaan onko käytössä vasara- vai kaksitoiminen lisähydrauliikka.
Oulun kauha on yksi mistä voi kysyä kauhoja. Mulla on sellanen käsitys et on ihan kohtuu hintasia kauhoja.
Nii, ja tossa vasaraliitännässä taitaa olla hanat pikaliitäntöjen blokeissa ja ohjaamon konsolissa nappi mistä valitaan toiminto, mm vasara.
Re: Volvo ECR58
Liitin kallistuu nii saa kaikista kauhoista kallistuvan. Helpottaa hommia ku saa vaikka kiven irrotuksessa kauhan nurkalla kivestä kiinni. Ja joskus tarvii kallistaa kaapelikaivannon reunat ettei vyöry maata kaivantoon nii tähän kallistuva liiitin tuo ison avun.
https://latenkone.fi/tuotteet/lisalaitt ... yd5-6tontf
Tossa yks esimerkki kallistuvasta liittimestä. Toi on hydraulisella pikakiinnikkeellä mut vastaavan näkönen on mekaanisella kiinnikkeellä oleva.
Jos koneessa on vaihtonappi missä on vasara ja pihti/saksi kuvake nii siitä saa vaihdettua lisähydrauliikan toiminnan. Sillon tollasen kallistuvan liittimen asennus on kohtuu helppo.
https://latenkone.fi/tuotteet/lisalaitt ... yd5-6tontf
Tossa yks esimerkki kallistuvasta liittimestä. Toi on hydraulisella pikakiinnikkeellä mut vastaavan näkönen on mekaanisella kiinnikkeellä oleva.
Jos koneessa on vaihtonappi missä on vasara ja pihti/saksi kuvake nii siitä saa vaihdettua lisähydrauliikan toiminnan. Sillon tollasen kallistuvan liittimen asennus on kohtuu helppo.
Re: Volvo ECR58
Joo, se on totta. Sen verran mitä käytin sitä niin kyllä siinä lyhyessä ajassa se muuttui jo ajatuksen jatkeeksi ja sillä sai nopeasti tehtyä monen lapioäijän hommat hetkessä.Harri_82 kirjoitti:Liitin kallistuu nii saa kaikista kauhoista kallistuvan. Helpottaa hommia ku saa vaikka kiven irrotuksessa kauhan nurkalla kivestä kiinni. Ja joskus tarvii kallistaa kaapelikaivannon reunat ettei vyöry maata kaivantoon nii tähän kallistuva liiitin tuo ison avun.
Näyttää asialliselta tuotteelta. Onks toi suosittu noista ja onko muita vaihtoehtoja? Toikaan ei ollut hinnalla pilattu.https://latenkone.fi/tuotteet/lisalaitt ... yd5-6tontf
Tossa yks esimerkki kallistuvasta liittimestä. Toi on hydraulisella pikakiinnikkeellä mut vastaavan näkönen on mekaanisella kiinnikkeellä oleva. Olikohan tossa nostamiseen ketjun korvaketta ollenkaan?
Jos koneessa on vaihtonappi missä on vasara ja pihti/saksi kuvake nii siitä saa vaihdettua lisähydrauliikan toiminnan. Sillon tollasen kallistuvan liittimen asennus on kohtuu helppo.
Vertailuksi, vaikka Engcon on hyvin monimutkainen ja mekaanisesti haastava valmistaa, on se myös sen arvoinen. Käsittääkseni tohon kokoluokkaan sopiva olisi EC206 malli joka jonkun tiedon mukaan maksaisi uutena 14 000 euroa (alvista en tiedä) valmistajalta, second händ niitä näyttäis oleva jotain 8-9k hintaan käyttämättömiä. Mitä pienempi kone, sitä isompi prosentuaalinen osuus ton Engconin arvo olisi muusta koneesta
