Volvo ECR58

Kuvia ja keskustelua foorumin käyttäjien omista koneista
tuju
Aktiivinen käyttäjä
Viestit: 55
Liittynyt: 15 Huhti 2017, 13:53
Viesti:

Volvo ECR58

Viesti Kirjoittaja tuju »

Moro

Hommasin ECR58d koneen, en ole vielä saanut sitä mutta kiinnostaisi kuulla jos jollakin on kokemusta sellaisesta tai muista Volvon compact koneista. Tarkoitus olisi rakentaa sillä kivistä polkuja, aitaa ja vetää kaapeleita ja putkia tontille. Koneessa on kolmihampainen kapeahko kauha suoraan puomissa, siihen olis tarkoitus vaihtaa pikakiinnike ja ostella lisää kauhoja.

Eli kiinnostaisi tyyppiviat, ei-merkkikauhojen valmistajat, jne aiheeseen liittyvä. Kaikki vinkit tervetulleita.


Tuju
Viimeksi muokannut tuju, 17 Touko 2020, 06:15. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Avatar
Hullu-Jussi
Guru
Viestit: 1815
Liittynyt: 25 Marras 2009, 09:58

Re: Volvo ECR58

Viesti Kirjoittaja Hullu-Jussi »

Ei minulla ainakaan ole mitään havaintoa, että näissä olisi jotain erityistä tyyppivikaa tai muuta sellaista. Noin yleisesti pienissä Volvoissa on ollut välillä mystiseltä tuntuvia hydrauliikkahäiriöitä. Volvolla - kuten monella muullakin valmistajalla - on näissä kaivinkoneiden hydejärjestelmissä omia sovellutuksia, mikä vaikeuttaa vian paikallistamista tavallisen perustiedon avulla.
tuju
Aktiivinen käyttäjä
Viestit: 55
Liittynyt: 15 Huhti 2017, 13:53
Viesti:

Re: Volvo ECR58

Viesti Kirjoittaja tuju »

Onko käsitystä mikä se ton kokoluokan kauhan liitäntä on? Paikallinen huolto sanoi sen olevan ”volvon oma”, niin se puomi varmaan onkin, mutta jostain näin että se kauhan tappien mitoitus olisi S1, voisiko se pitää paikkansa?

Mistä alan äijät yleensä ostaa kauhat? Tekis mieli vertailla kaikki vaihtoehdot ennen ostamista.


Tuju
tuju
Aktiivinen käyttäjä
Viestit: 55
Liittynyt: 15 Huhti 2017, 13:53
Viesti:

Re: Volvo ECR58

Viesti Kirjoittaja tuju »

Hullu-Jussi kirjoitti:Ei minulla ainakaan ole mitään havaintoa, että näissä olisi jotain erityistä tyyppivikaa tai muuta sellaista. Noin yleisesti pienissä Volvoissa on ollut välillä mystiseltä tuntuvia hydrauliikkahäiriöitä. Volvolla - kuten monella muullakin valmistajalla - on näissä kaivinkoneiden hydejärjestelmissä omia sovellutuksia, mikä vaikeuttaa vian paikallistamista tavallisen perustiedon avulla.
Mulla on siinä pelkkä hammer putkitus puomissa, valmius siinä on paljon muuhunkin ja olis tarkoitus putkittaa se puomi joko tekemällä ite tai sitten merkin retrofit kiteillä. Se pelkkä venttiili solenoineideen makso ihan älyttömästi :) Eli todennäköisesti se hydraulipuoli tulee tutuksi.


Tuju
tuju
Aktiivinen käyttäjä
Viestit: 55
Liittynyt: 15 Huhti 2017, 13:53
Viesti:

Re: Volvo ECR58

Viesti Kirjoittaja tuju »

Tuolta

https://www.volvoce.com/suomi/fi-fi/att ... uct=ecr58d

kattelin noita kans, siellä on SW-type(?) ja sitten pin-on eli varmaan suoraan puomiin tapitettu. Mitähän toi SW tarkoittaa?

Tällä sivulla

https://www.volvoce.com/europe/en/attac ... buckettgx/

noissa compact kokoluokan koneissa interface name on S1 josta sen päättelin.


Tuju
Harri_82
Guru
Viestit: 139
Liittynyt: 18 Syys 2012, 21:16

Re: Volvo ECR58

Viesti Kirjoittaja Harri_82 »

Itse laittasin kallistuvan liittimen s40 kiinnikkeellä. Löytyy kauhoja helposti ku yleisin kiinnike tossa kokoluokassa. Jos haluaa säästää nii ottaa mekaanisella pikakiinnikkeellä nii ei tarvi rakentaa pikakiinnikehydrauliikkaa koneeseen jos sellaista ei valmiiksi oo. Kallistuvaliitin tarvii sen kaksitoimisen lisähydrauliikan mutta se monesti se löytyy pienistä koneista vakiona. Monessa koneessa on hana millä valitaan onko käytössä vasara- vai kaksitoiminen lisähydrauliikka.

Oulun kauha on yksi mistä voi kysyä kauhoja. Mulla on sellanen käsitys et on ihan kohtuu hintasia kauhoja.
tuju
Aktiivinen käyttäjä
Viestit: 55
Liittynyt: 15 Huhti 2017, 13:53
Viesti:

Re: Volvo ECR58

Viesti Kirjoittaja tuju »

Harri_82 kirjoitti:Itse laittasin kallistuvan liittimen s40 kiinnikkeellä. Löytyy kauhoja helposti ku yleisin kiinnike tossa kokoluokassa. Jos haluaa säästää nii ottaa mekaanisella pikakiinnikkeellä nii ei tarvi rakentaa pikakiinnikehydrauliikkaa koneeseen jos sellaista ei valmiiksi oo. Kallistuvaliitin tarvii sen kaksitoimisen lisähydrauliikan mutta se monesti se löytyy pienistä koneista vakiona. Monessa koneessa on hana millä valitaan onko käytössä vasara- vai kaksitoiminen lisähydrauliikka.

Oulun kauha on yksi mistä voi kysyä kauhoja. Mulla on sellanen käsitys et on ihan kohtuu hintasia kauhoja.
Onko se liitin kallistuva vai kauha? Mulla oli ec210cl vuokralla pari vuotta sitten ja sen tasotuskauhassa se sylinteri taisi olla siinä kauhakokonaisuudessa kiinni, sitten kaivuukauha oli ilman sitä sylinteriä joka jäi tasoituskauhaan irroitettaessa. Mutta noissa pikkukoneissa noi varmaan on eri tavalla.
tuju
Aktiivinen käyttäjä
Viestit: 55
Liittynyt: 15 Huhti 2017, 13:53
Viesti:

Re: Volvo ECR58

Viesti Kirjoittaja tuju »

Harri_82 kirjoitti:Itse laittasin kallistuvan liittimen s40 kiinnikkeellä. Löytyy kauhoja helposti ku yleisin kiinnike tossa kokoluokassa. Jos haluaa säästää nii ottaa mekaanisella pikakiinnikkeellä nii ei tarvi rakentaa pikakiinnikehydrauliikkaa koneeseen jos sellaista ei valmiiksi oo. Kallistuvaliitin tarvii sen kaksitoimisen lisähydrauliikan mutta se monesti se löytyy pienistä koneista vakiona. Monessa koneessa on hana millä valitaan onko käytössä vasara- vai kaksitoiminen lisähydrauliikka.

Oulun kauha on yksi mistä voi kysyä kauhoja. Mulla on sellanen käsitys et on ihan kohtuu hintasia kauhoja.
Iso kiitos sinne, tämä oli just mitä halusin kuulla, mikä kannattaa ja mikä on yleisin, hyväksi koettu. En tunne alaa juurikaan ja vaikka aihe kiinnostaa niin kokemusta ja tietoa ei juurikaan ole näistä eri vaihtoehdoista.

Nii, ja tossa vasaraliitännässä taitaa olla hanat pikaliitäntöjen blokeissa ja ohjaamon konsolissa nappi mistä valitaan toiminto, mm vasara.
Harri_82
Guru
Viestit: 139
Liittynyt: 18 Syys 2012, 21:16

Re: Volvo ECR58

Viesti Kirjoittaja Harri_82 »

Liitin kallistuu nii saa kaikista kauhoista kallistuvan. Helpottaa hommia ku saa vaikka kiven irrotuksessa kauhan nurkalla kivestä kiinni. Ja joskus tarvii kallistaa kaapelikaivannon reunat ettei vyöry maata kaivantoon nii tähän kallistuva liiitin tuo ison avun.

https://latenkone.fi/tuotteet/lisalaitt ... yd5-6tontf

Tossa yks esimerkki kallistuvasta liittimestä. Toi on hydraulisella pikakiinnikkeellä mut vastaavan näkönen on mekaanisella kiinnikkeellä oleva.

Jos koneessa on vaihtonappi missä on vasara ja pihti/saksi kuvake nii siitä saa vaihdettua lisähydrauliikan toiminnan. Sillon tollasen kallistuvan liittimen asennus on kohtuu helppo.
tuju
Aktiivinen käyttäjä
Viestit: 55
Liittynyt: 15 Huhti 2017, 13:53
Viesti:

Re: Volvo ECR58

Viesti Kirjoittaja tuju »

Harri_82 kirjoitti:Liitin kallistuu nii saa kaikista kauhoista kallistuvan. Helpottaa hommia ku saa vaikka kiven irrotuksessa kauhan nurkalla kivestä kiinni. Ja joskus tarvii kallistaa kaapelikaivannon reunat ettei vyöry maata kaivantoon nii tähän kallistuva liiitin tuo ison avun.
Joo, se on totta. Sen verran mitä käytin sitä niin kyllä siinä lyhyessä ajassa se muuttui jo ajatuksen jatkeeksi ja sillä sai nopeasti tehtyä monen lapioäijän hommat hetkessä.
https://latenkone.fi/tuotteet/lisalaitt ... yd5-6tontf

Tossa yks esimerkki kallistuvasta liittimestä. Toi on hydraulisella pikakiinnikkeellä mut vastaavan näkönen on mekaanisella kiinnikkeellä oleva. Olikohan tossa nostamiseen ketjun korvaketta ollenkaan?

Jos koneessa on vaihtonappi missä on vasara ja pihti/saksi kuvake nii siitä saa vaihdettua lisähydrauliikan toiminnan. Sillon tollasen kallistuvan liittimen asennus on kohtuu helppo.
Näyttää asialliselta tuotteelta. Onks toi suosittu noista ja onko muita vaihtoehtoja? Toikaan ei ollut hinnalla pilattu.

Vertailuksi, vaikka Engcon on hyvin monimutkainen ja mekaanisesti haastava valmistaa, on se myös sen arvoinen. Käsittääkseni tohon kokoluokkaan sopiva olisi EC206 malli joka jonkun tiedon mukaan maksaisi uutena 14 000 euroa (alvista en tiedä) valmistajalta, second händ niitä näyttäis oleva jotain 8-9k hintaan käyttämättömiä. Mitä pienempi kone, sitä isompi prosentuaalinen osuus ton Engconin arvo olisi muusta koneesta :)
Vastaa Viestiin