Åkerman H12B
- Diesel Power
- Guru
- Viestit: 558
- Liittynyt: 05 Kesä 2016, 14:57
Re: Åkerman H12B
Tuolleen moottorin pitää käynnistyä kun on suuttimet kunnossa eikä ole ilma vuotoja polttoaine linjassa.
-
- Aktiivinen käyttäjä
- Viestit: 22
- Liittynyt: 06 Heinä 2020, 13:26
Re: Åkerman H12B
Kyllä!
Siksipä olinkin hiukan yllättynyt välittömästä käynnistymisestä.
Moottori kun ei ihan nuoruuden voimissaan ole sinisestä savusta päätellen.
Savutus ei vähene koneen lämmettyäkään kovin paljon, eli öljyä palaa.
Vaikea sanoa miten voimat on tallella, kun näillä 7 litraisilla en ole aiemmin ajanut. Isommilla ja pienemmillä kyllä.
Siksipä olinkin hiukan yllättynyt välittömästä käynnistymisestä.
Moottori kun ei ihan nuoruuden voimissaan ole sinisestä savusta päätellen.
Savutus ei vähene koneen lämmettyäkään kovin paljon, eli öljyä palaa.
Vaikea sanoa miten voimat on tallella, kun näillä 7 litraisilla en ole aiemmin ajanut. Isommilla ja pienemmillä kyllä.
Re: Åkerman H12B
Monasti nuo kylmänä ja lämpimänäkin sinistä tupruttavat traktorit on korjaantunut uusilla suutinkärjillä........
A-C TL20D -60, Scoopmobile model HP -53, H -5? HPD-69/70, Nuff: Univ Three -61, 460KKK-62, 460Turbo-64 n.450hv, Universal -54 (perkins engine), GMC 6-71(Detroit Diesel) -65 , 6V-53 - 82, BroomWade WR250, jne ...
Re: Åkerman H12B
Sininen savu johtuu joko suuttimista (kitkerä haju) tai turbo vuotaa paluupuolelle (selvä imelä öljynkäry). Turbon kyseessä ollessa yleensä ei näy ollenkaan kylmänä.Gary Grand kirjoitti: ↑26 Touko 2021, 12:23 Kyllä!
Siksipä olinkin hiukan yllättynyt välittömästä käynnistymisestä.
Moottori kun ei ihan nuoruuden voimissaan ole sinisestä savusta päätellen.
Savutus ei vähene koneen lämmettyäkään kovin paljon, eli öljyä palaa.
Vaikea sanoa miten voimat on tallella, kun näillä 7 litraisilla en ole aiemmin ajanut. Isommilla ja pienemmillä kyllä.
Ja ne kannattaa laittaa ne suuttimet kuntoon, niillä saattaa tulla isompaa remonttia jos ei välitä...