Åkerman H12B

Kuvia ja keskustelua foorumin käyttäjien omista koneista
Avatar
Diesel Power
Guru
Viestit: 558
Liittynyt: 05 Kesä 2016, 14:57

Re: Åkerman H12B

Viesti Kirjoittaja Diesel Power »

Tuolleen moottorin pitää käynnistyä kun on suuttimet kunnossa eikä ole ilma vuotoja polttoaine linjassa.
Gary Grand
Aktiivinen käyttäjä
Viestit: 22
Liittynyt: 06 Heinä 2020, 13:26

Re: Åkerman H12B

Viesti Kirjoittaja Gary Grand »

Kyllä!
Siksipä olinkin hiukan yllättynyt välittömästä käynnistymisestä.

Moottori kun ei ihan nuoruuden voimissaan ole sinisestä savusta päätellen. :lol:
Savutus ei vähene koneen lämmettyäkään kovin paljon, eli öljyä palaa.

Vaikea sanoa miten voimat on tallella, kun näillä 7 litraisilla en ole aiemmin ajanut. Isommilla ja pienemmillä kyllä.
jusape
Guru
Viestit: 890
Liittynyt: 01 Kesä 2011, 01:14
Paikkakunta: Yläne

Re: Åkerman H12B

Viesti Kirjoittaja jusape »

Monasti nuo kylmänä ja lämpimänäkin sinistä tupruttavat traktorit on korjaantunut uusilla suutinkärjillä........
A-C TL20D -60, Scoopmobile model HP -53, H -5? HPD-69/70, Nuff: Univ Three -61, 460KKK-62, 460Turbo-64 n.450hv, Universal -54 (perkins engine), GMC 6-71(Detroit Diesel) -65 , 6V-53 - 82, BroomWade WR250, jne ...
Jappi
Guru
Viestit: 288
Liittynyt: 22 Marras 2011, 14:02

Re: Åkerman H12B

Viesti Kirjoittaja Jappi »

Gary Grand kirjoitti: 26 Touko 2021, 12:23 Kyllä!
Siksipä olinkin hiukan yllättynyt välittömästä käynnistymisestä.

Moottori kun ei ihan nuoruuden voimissaan ole sinisestä savusta päätellen. :lol:
Savutus ei vähene koneen lämmettyäkään kovin paljon, eli öljyä palaa.

Vaikea sanoa miten voimat on tallella, kun näillä 7 litraisilla en ole aiemmin ajanut. Isommilla ja pienemmillä kyllä.
Sininen savu johtuu joko suuttimista (kitkerä haju) tai turbo vuotaa paluupuolelle (selvä imelä öljynkäry). Turbon kyseessä ollessa yleensä ei näy ollenkaan kylmänä.

Ja ne kannattaa laittaa ne suuttimet kuntoon, niillä saattaa tulla isompaa remonttia jos ei välitä...
Vastaa Viestiin