Åkerman H3B
Re: Åkerman H3B
Puslat, ulkomitta, sisämitta, korkeus 75x70x60 Tässä näytti pesät olevan kunnossa ja menee pelkillä puslien vaihdolla.
Re: Åkerman H3B
Juu kiitoksia tiedoista. Pistähän aina uusia kuvia ja juttua tulemaan kun projekti etenee..Mukava seurailla.
Re: Åkerman H3B
Tyvitaiton puslat vaihdoin puomistoa odotellessa. Onneksi tämä meni ilman koneistuksia!
Pulsan poisto työkalu mallia viimeisen päälle
Uutta puslaa paikoilleen.
Puomin kunnostuksen jälkeen saakin siirtyä alustan kimppuun. Ratkeamia rungosta löytyi pesun jälkeen muutama ja hieman on rauta vääntynyt johtopyörien ympäriltä, hyvä kun pysyvät paikoillaan.
Tässä näkyy hyvin ratkeama rungossa. Hieman omituinen koska näyttää kuin olisi rälläkällä leikattu
Pulsan poisto työkalu mallia viimeisen päälle
Uutta puslaa paikoilleen.
Puomin kunnostuksen jälkeen saakin siirtyä alustan kimppuun. Ratkeamia rungosta löytyi pesun jälkeen muutama ja hieman on rauta vääntynyt johtopyörien ympäriltä, hyvä kun pysyvät paikoillaan.
Tässä näkyy hyvin ratkeama rungossa. Hieman omituinen koska näyttää kuin olisi rälläkällä leikattu
Re: Åkerman H3B
Ööööö ..... Missä tossa ratkeama on ? En äkkiseltään hahmotanut kuvista ....
Tuo johtopyörähän on teleskooppityyppisesti liikkuva alarungossa, jolla telaketjut kiristellään.....
Tuo johtopyörähän on teleskooppityyppisesti liikkuva alarungossa, jolla telaketjut kiristellään.....
A-C TL20D -60, Scoopmobile model HP -53, H -5? HPD-69/70, Nuff: Univ Three -61, 460KKK-62, 460Turbo-64 n.450hv, Universal -54 (perkins engine), GMC 6-71(Detroit Diesel) -65 , 6V-53 - 82, BroomWade WR250, jne ...
Re: Åkerman H3B
Alempaa kuvaa kun katsot niin huomaat ratkeaman. Kohta jossa telaston runko yhdistyy keskirunkoon. Niinhän se johtopyörä kaivureissa toimii ja siinä suunnassa ei olekkaan ongelmia vaan sivuttaissuunnassa. Urat joissa pyörä liikkuu.on levennyt ulospäin huomattavasti.
Re: Åkerman H3B
Aivan ...... Näytti niin säännölliseltä "varjostumalta" et oletin jokin vahvikelevyn kantin varjoksi tms .....
A-C TL20D -60, Scoopmobile model HP -53, H -5? HPD-69/70, Nuff: Univ Three -61, 460KKK-62, 460Turbo-64 n.450hv, Universal -54 (perkins engine), GMC 6-71(Detroit Diesel) -65 , 6V-53 - 82, BroomWade WR250, jne ...
- Diesel Power
- Guru
- Viestit: 558
- Liittynyt: 05 Kesä 2016, 14:57
Re: Åkerman H3B
Telan johtopyörän hahlo joka on levinnyt... Ihmettelen vaan mikä sen on saanut aikaan. Vaatiihan se melkoisen voiman että vääntyy leveemmäksi sivusuunnassa.
Re: Åkerman H3B
Ei kai se tuo johtopyörän hahlon leviäminen aivan tavatonta ole. Muistelen olleeni tunkkailemassa väliä pienemmäksi Komatsuun joskus 90-luvulla. En tiedä johtuuko siitä, että johtopyörän ja uran vastepinnat kuluvat vinoksi ja siitä tulee kiilaava voima. Se yhdistettynä vähän huonoon toteutukseen saattaisi riittää tekemään tämän? Poltettiin muistaakseni telarungon päihin reiät, joista kierretanko läpi ja vedettiin 60-tonnin pullotunkilla pää takaisin suppuun. Vahvistus on välttämätön sen jälkeen. Muuten ei kestä pyhätöntä viikkoa.
Sinällään jämäkön näköinen kone to pieni Åkeri. Mikä lie työpaino moisella?
Sinällään jämäkön näköinen kone to pieni Åkeri. Mikä lie työpaino moisella?
Re: Åkerman H3B
Ohjekirjasen mukaan työpaino 5000 teloilla näyttää olevan 8,3tonnia. 60 tonnin tunkki tuossa odottelee suoristamista. Täytyy purkaa koko telastot pois, että näkee kunnolla onko muita vaurioita noiden lisäksi ja voihan se olla et joutuuhahloja täyttämään lisä raudalla vaikka suoristaakin vääntymät. Vahvistukset on ainakin pakko laittaa! Toivottavasti saa puomin pian niin pääsee kasailemaan ja testaamaan konetta vihdoinkin. Kyllähän tästä vielä kampe tulee mutta on tämä ollu eturintamassa hommissa
Re: Åkerman H3B
Puomisto ois paikoillaan ja kuoppaa alkoi syntymään. Hyvin pelaa mutta on kyllä hitaat liikkeet täytyy mittailla paineet ainakin mutta mitäoäs muuta tuolle osaisi tehdä jotta saisi nopeutta? Nopealla ajolla nykii melko paljon. Olisiko tuohon ongelmaan ideoita?