Fiat 25CF
Re: Fiat 25CF
On tullu huomattua, jotta jos ei pikkutarkkaa rojektia muuten saa pilattua, niin maalaaminen on vartehenotettava vaihtoehto.
Jotaki täs on saatu aikaaseksi, enämmänki olis pitäny. Pitää yrittää präntätä jotaki juttua pikoohin.
Jotaki täs on saatu aikaaseksi, enämmänki olis pitäny. Pitää yrittää präntätä jotaki juttua pikoohin.
Re: Fiat 25CF
Nyt, ku on saatu laatikonkalut kannen alle, niin seuraavana olis ajokytkimet ja jarrut. Purkaeshan silloon iski epätoivo, jotta mistä osat, mutta ny ei tartte ku laatikosta vetää, kyllon heleppoa. Tai ei se ny aiva niin heleppoa oo. Kytkinpakat, ja rummut tietty piti ennallistaa ennen kokuamista, mutta olivat kaikki säilyny kohtuullisesti. Kytkimen jousetki oli ihimeenkaupalla säästyny pistekorroosiolta, jottei tarvinnu uusia ruveta kattelemahan. Painelaakeriis oli säilyny vaseliinit, jotta pesu ja putsaus riitti. Siirtäjävivun laakeroonnit oli priimat, en eres purkaes saanu mitää hajalle, hallelujaa!! Kytkinpakkojen kokuamisehen olis pitäny teherä työkalu, jotta massalevyn hampahat tulis liniahan, ja keskiöhön, mutta kytkinrummun, ja puikkojen, ja puristimienkans pelleelles sain kohtuullisen tuloksen aikaaseksi. Jarrupannat tilahansa, ja pakat vetoakselienpäihin, niin sisälle jäävät osat alakaa olla paikoollansa, jotta saa asentaa reidet rumpuunensa paikalle.
- Liitteet
-
- Bellabella, kauniskaunis…
- E691FA29-9A4A-4A58-8B02-7C0DC320064C.jpeg (98.7 KiB) Katsottu 14717 kertaa
-
- Niinku Ameriikanpaketti ennenvanhaa, mutta Italiasta.
- 44F24324-EF8C-4D89-8E70-9F0D4359D125.jpeg (102.85 KiB) Katsottu 14717 kertaa
-
- Kytkinpakan osat, aiva sormet syyhyää.
- 6CC6B537-84AD-41E5-A520-CEF52FFD5A69.jpeg (100.25 KiB) Katsottu 14717 kertaa
-
- Puristinhässäkkä, ku ei vain laukeesi kynsille.
- 55B93D02-8DAB-47E3-99C7-982327D5E13A.jpeg (103.72 KiB) Katsottu 14717 kertaa
-
- Loppuviimmeksi massalevyt linias, ja kruuvit kiinni.
- 03F8734F-203F-41CD-9882-1853BB8EDCC6.jpeg (115.51 KiB) Katsottu 14717 kertaa
-
- Tältä se näytti…
- C2496C32-E417-411B-979B-A5E7940366F3.jpeg (127.75 KiB) Katsottu 14717 kertaa
-
- Tälläänen siitä tuli.
- 25C62773-558A-492B-B55B-8FD83124C3DE.jpeg (134.08 KiB) Katsottu 14717 kertaa
-
- Nyt reisi ja rumpu tilahansa.
- 50D77479-D489-4228-9910-A4DD493F321A.jpeg (120.78 KiB) Katsottu 14717 kertaa
Re: Fiat 25CF
Mää niin odotan, että joskus jossain näkisin tämän laitteen livenä , valmiina ja liikkeellä .......
A-C TL20D -60, Scoopmobile model HP -53, H -5? HPD-69/70, Nuff: Univ Three -61, 460KKK-62, 460Turbo-64 n.450hv, Universal -54 (perkins engine), GMC 6-71(Detroit Diesel) -65 , 6V-53 - 82, BroomWade WR250, jne ...
Re: Fiat 25CF
No,Sitähän minäki odotan ku kuutanousevaa, mutta on niin monta rojektia kesken….
Re: Fiat 25CF
Hitahasti etenöö, mutta etenöö kumminki.
Ny kku nuo jarrupakat ja kytkimet on saatu pakettihin, niin en saanu pirettyä näppiäni irti nuosta käyttövivustoosta. Pitäähän sitä saara kokeeltua kuinka tuollaanen monihyväänen mekanismi pelittää. Vaikka mekanismi näyttää, ja onki aika monimutkaanen, niin koriattavat osat rajoottuu sitte enimmäksensä kytkinhantaakien alapäihin. Sielähän ne suurimmat liikut ja momentit on syntyny. Ja kyllähän sitä hauista on erellisillä kuskiilla ollukki, senverran huonos kunnos helat, ja akselipinnat oli. Niinku joskus ennen jo yritin juurtajaksaa selevittää tätä ohojausvivuston toimintaa, niin vaaka-akseli mistä hantaaki on laakerootu, on niin kovaksi karkaastu, jottei minkäämmoista kulumaa, elikkä uusien puslaparien teko vipujen sisäreikihin teki niistä uurevverooset. Eri asia oliki sitte vipujen akselipintojen, minkä varahan jarrujen pikkuväliviheltäjä oli laakerootu. Puslista ei ollu oikeen enää tietuakaa, ja rautarautaavaste ku oli hinkannu, niin akselipinnakki selevät. Aarpora on onneksi taas oiva peli koriata tällääsekki paikat. Vipu kiinni justin tapin nenähän, ja avarruspäällä ulukosorvata akselipinnat puhtahaksi. Väliviheltäjän reiäkki oli saanu vähä osumaa, mutta uuret puslat tuli senverran paksut, jotta ei pyöreys kärsiny.
Vielä tietysti vipstaakien liuku ja vastepinnat hitsillä siliäksi, niin kyllä on yhtä juhulaa koota justit minnukkehet paikallensa.
Ja voitta kuvitella miltä tuntuu säätöjen jäläkihin verellä välyksttömitä vivuusta…
Ny kku nuo jarrupakat ja kytkimet on saatu pakettihin, niin en saanu pirettyä näppiäni irti nuosta käyttövivustoosta. Pitäähän sitä saara kokeeltua kuinka tuollaanen monihyväänen mekanismi pelittää. Vaikka mekanismi näyttää, ja onki aika monimutkaanen, niin koriattavat osat rajoottuu sitte enimmäksensä kytkinhantaakien alapäihin. Sielähän ne suurimmat liikut ja momentit on syntyny. Ja kyllähän sitä hauista on erellisillä kuskiilla ollukki, senverran huonos kunnos helat, ja akselipinnat oli. Niinku joskus ennen jo yritin juurtajaksaa selevittää tätä ohojausvivuston toimintaa, niin vaaka-akseli mistä hantaaki on laakerootu, on niin kovaksi karkaastu, jottei minkäämmoista kulumaa, elikkä uusien puslaparien teko vipujen sisäreikihin teki niistä uurevverooset. Eri asia oliki sitte vipujen akselipintojen, minkä varahan jarrujen pikkuväliviheltäjä oli laakerootu. Puslista ei ollu oikeen enää tietuakaa, ja rautarautaavaste ku oli hinkannu, niin akselipinnakki selevät. Aarpora on onneksi taas oiva peli koriata tällääsekki paikat. Vipu kiinni justin tapin nenähän, ja avarruspäällä ulukosorvata akselipinnat puhtahaksi. Väliviheltäjän reiäkki oli saanu vähä osumaa, mutta uuret puslat tuli senverran paksut, jotta ei pyöreys kärsiny.
Vielä tietysti vipstaakien liuku ja vastepinnat hitsillä siliäksi, niin kyllä on yhtä juhulaa koota justit minnukkehet paikallensa.
Ja voitta kuvitella miltä tuntuu säätöjen jäläkihin verellä välyksttömitä vivuusta…
- Liitteet
-
- Parimilliä pois, ja vieläki vajaa.
- 16E6DC26-7EF2-412D-BC47-14D865F169C1.jpeg (108.2 KiB) Katsottu 13233 kertaa
-
- Valamis.
- 69E4C3BE-53A8-48F4-8364-CF1E73A3A5EE.jpeg (102.02 KiB) Katsottu 13233 kertaa
-
- Kokuamista vaille.
- E734E408-337E-4CAE-94BE-7414C8A6DDFC.jpeg (77.81 KiB) Katsottu 13233 kertaa
-
- Hyvältä näyttää.
- DAC19F1D-E618-4F42-85E4-2A08A246D147.jpeg (107.68 KiB) Katsottu 13233 kertaa
-
- On se monimutkaanen.
- B5B19BEF-97C9-424D-9E5F-07E38F92D0A8.jpeg (94.51 KiB) Katsottu 13233 kertaa
Re: Fiat 25CF
Kyllä tähän projektiin toivoisi päivityksiä vähän useammin ....... 

A-C TL20D -60, Scoopmobile model HP -53, H -5? HPD-69/70, Nuff: Univ Three -61, 460KKK-62, 460Turbo-64 n.450hv, Universal -54 (perkins engine), GMC 6-71(Detroit Diesel) -65 , 6V-53 - 82, BroomWade WR250, jne ...
- Diesel Power
- Guru
- Viestit: 559
- Liittynyt: 05 Kesä 2016, 14:57
Re: Fiat 25CF
Hitaasti hyvä tulee. Mihkäs sitä valmiissa maailmassa kiire?
Re: Fiat 25CF
Niin, tää "valmis maailma" on yhtä keskeneräinen silti aina - oikeastaan toisinaan tuntuu siltä, että entistä keskeneräisemmäksi vaan silti muuttuu, ihan vuosi vuodelta ....Diesel Power kirjoitti: ↑29 Marras 2023, 14:17 Hitaasti hyvä tulee. Mihkäs sitä valmiissa maailmassa kiire?
A-C TL20D -60, Scoopmobile model HP -53, H -5? HPD-69/70, Nuff: Univ Three -61, 460KKK-62, 460Turbo-64 n.450hv, Universal -54 (perkins engine), GMC 6-71(Detroit Diesel) -65 , 6V-53 - 82, BroomWade WR250, jne ...