Fiat 25CF
Re: Fiat 25CF
Niin, rautavalua, teräsvalua, kovin oli meltoa, en osaa arvioora Fiiatin tehtahien metallurkisia kykyjä viiskytäluvun alakupuolella, mutta onneksi ei ollu adusootua valua, niinku ennenvanhaa tuollaaset paikat tapas olla, jotta sai tuollakonstiin koriatuksi, on yks ongelma täs pitkäntien rojektis vähemmän.
Joo, ei nuo korvakot ny oikeen heleponkautta tullu teheryksi, mutta mitä sitä mies ei Fiiattinsaetehen tekisi.
Hitsoon jäläkehen tietty ankara siivuaminen ensi kyrpämyllyllä enämmät, sitte vingulla muotoolua, ja lopuuksi koneistaa ensi kiinnityspinnat, sitte hahalo auki, ja lopuuksi reikä mittahan, huhhuh.
Joo, ei nuo korvakot ny oikeen heleponkautta tullu teheryksi, mutta mitä sitä mies ei Fiiattinsaetehen tekisi.
Hitsoon jäläkehen tietty ankara siivuaminen ensi kyrpämyllyllä enämmät, sitte vingulla muotoolua, ja lopuuksi koneistaa ensi kiinnityspinnat, sitte hahalo auki, ja lopuuksi reikä mittahan, huhhuh.
- Liitteet
-
- Reikiä siinä ajeltu mittahan
- 570F5F7B-5A0F-4BAE-B8B3-F5CC5BCD75D0.jpeg (116.42 KiB) Katsottu 3570 kertaa
-
- Kohtuullisen näkööset tuli lopuuksi
- 00B40470-C854-4E02-9AA4-E53E5FC124AE.jpeg (112.96 KiB) Katsottu 3570 kertaa
Re: Fiat 25CF
Sama laulu sitte porttaalikotelooren, eli reisien kiinnitystasoolle, ne ku kans on saanu myllyytyksestä siipehensä. Luojanlykky, jotta ne oli sitä samaa meltua, niin sai syriät hitsillä täyttää, eikä tarvinnu koneistaes tuskaalla lasikovan saumankans.
En malttanu olla panemata kuvaa korvasta ennen ja jäläkihin. Mutta sinnehän ne jää lopuuksi telaston alle näkymättömihin, jotta oliko (taas) turhaa vaivannäköä…
En malttanu olla panemata kuvaa korvasta ennen ja jäläkihin. Mutta sinnehän ne jää lopuuksi telaston alle näkymättömihin, jotta oliko (taas) turhaa vaivannäköä…
- Liitteet
-
- Reisien tasot täytettynä, ja kelloteltuna valamihiksi.
- BDF16EE3-B2D1-4679-8912-31F18599E623.jpeg (100.63 KiB) Katsottu 3517 kertaa
-
- Kara niinpitkällä, jotta ylettyy.
- 281C1398-78F2-4A23-AF93-864E346BD9D2.jpeg (104.45 KiB) Katsottu 3517 kertaa
-
- Nuos pinnoos pitääs pysyä korvakot kiinni
- EB28321F-FA3D-4392-93D4-A7A651A5A303.jpeg (101.5 KiB) Katsottu 3517 kertaa
-
- Esitestausta
- 4F89DEF7-2162-430A-9304-4B2A10BC55B2.jpeg (119.52 KiB) Katsottu 3517 kertaa
-
- Tälläänen se oli.
- 393B8013-F606-44AE-9DEA-75EAA8A0BCC1.jpeg (124.06 KiB) Katsottu 3517 kertaa
-
- Tälläänen siitä tuli.
- 28FB4C14-B7B4-425F-A7D1-8A182C58979B.jpeg (113.31 KiB) Katsottu 3517 kertaa
Re: Fiat 25CF
Ainaki on asialliset tilat ja laitteet käytös, projektia varten .......
A-C TL20D -60, Scoopmobile model HP -53, H -5? HPD-69/70, Nuff: Univ Three -61, 460KKK-62, 460Turbo-64 n.450hv, Universal -54 (perkins engine), GMC 6-71(Detroit Diesel) -65 , 6V-53 - 82, BroomWade WR250, jne ...
Re: Fiat 25CF
Jootuota,ku on tullu lopeteltua nuota pajahommia, niin on nuota kolehia vähä jokasorttia, ja tilaaki temmeltää.
Mutta onhan sitä vastapainoksi nuota romujaki markilla tehtäväksi hautahan asti, ja viä vähä jää perikunnallekki.
Mutta onhan sitä vastapainoksi nuota romujaki markilla tehtäväksi hautahan asti, ja viä vähä jää perikunnallekki.
Re: Fiat 25CF
Nytsitte ku on telaston osien kans askarreltu riittävästi, niin olokohon se osasto toistaaseksi sivus.
Käännämme katseemme siihen mitä on viä kasas, elikkä reiret on viä vaihteistoktelos kiinni. Eisiinä mitää, alakuperin reisi ollu kymmenellä M12x1,5 pinnapultilla kiinni. Tatkastamme tilanteen, ja huomatahan, jotta taitaa olla pari, kolome alakuperäästä pulttia per puoli, loput on osasta poraaltu läpipultiille, osasta verelty isoompia jenkoja, olipa löytäny 9/16” Withwoorttiki tiensä yhtehen reikähän.
Pultit ja mutterit on äkkiä varisteltuna laattialle, ja hyväs uskos jo nosturia, ja remmiä reitehen kiinni, jottei vain putua laattialle ittellänsä, ku saa ruuvit irti. No, ei puronnu, eikä himmahtanu reisi loorasta, vaikka kuinka retuutti.
Mitä on jääny huomaamata, ruuvit on pois, eikä looran sisällä oo kku lautaspyörä silläkohtaa, ei pulttia, ei sokkia…
Catalogo parti di ricambiosta ku kattoo, niin ei pitääsi olla mitää, mikä jarruttaa. Minkäämmoista ulosvetäjää ei saa hyväksikäytettyä. No sitte ku järki loppuu, niin ei sentähän lekaa, mutta kahta puukonterää vasaralla kaharenpuolen saumahan, niin jo parimilliä aukes. Sitte lattarauroosta myllyllä loivia kiiloja, ja niitä taas vasaralla välihin, ja ku sai vähä enämmän rakua, niin suoraa lattaa kiilan kaveriksi. Silläkonstiin milli milliltä tuloo, mutta kokoaijjan syrän kurkus jotta koskahan jostaki paukahtaa jotaki hajalle, on se niin lujas. Viitisen senttiä tätä, niin sitte rupiaa heleppaamahan, ja lopuuksi reisi letkahtaa nosturihin roikkumahan. No ny seleviää mikä Jumalantähäre otti nuon lujahan.
Rento 30 vuotta vettä ja lunta ja kuraa ja kostiaa, niin massalevyt oli muuttunu vähä niinku samaksi aineeksi kytkinrummun kans, niin se oli se syypää. Toiselleppuolelle vaatimattomasti sama homma, ja lopputulema on, jotta massa, ja rautalevyt on totaalisen entisiä, niinku jarrupannakki, mistäs uuret tällääsehen antiikkimasiinahan?
Ensi tuloo mielehen, jotta jos tekis vähä kaavaa, ja vesileikkaas pelli ja massalevyt, mutta mitä värkkiä nuo massalevyt sitte olis?
Saattaa mennä vaikiaksi. Ja onhan nuo pannakki sököt, ne kumminki pitääs jostaki kattella. Italian Eepaysta löyrän massalevyt, viestiä ku panoo,jotta lähetäkkö Suomehen, niin ei kuulu koskaa mitää.
Varaosanumeroolla, kuvahauulla, kaikinkonstiin Gooklettamalla italiaksi ja englanniksi tuloo viä sellaanenki firma vastahan Italias, ku GB Ricambi. No,sinnekki viä postia, jotta tällääsiä osia täälä Suomes tarvitaas, niin Jumalauta, tuloo postia takaasi, jotta muut osat on hyllys, mutta jarrupantoja tuloo enskuus, onko kiirus? Eihän täs mitää kiirusta oo, ku raatoki on viä purkuvaihees, äkkiä eurot matkahan, halapaaki oli, kaikki osat yhtehensä 320 eurua plus kyyttit. Eepays olis ne pelekät massalevyt maksanu rento 30 eurua kappales.
Käännämme katseemme siihen mitä on viä kasas, elikkä reiret on viä vaihteistoktelos kiinni. Eisiinä mitää, alakuperin reisi ollu kymmenellä M12x1,5 pinnapultilla kiinni. Tatkastamme tilanteen, ja huomatahan, jotta taitaa olla pari, kolome alakuperäästä pulttia per puoli, loput on osasta poraaltu läpipultiille, osasta verelty isoompia jenkoja, olipa löytäny 9/16” Withwoorttiki tiensä yhtehen reikähän.
Pultit ja mutterit on äkkiä varisteltuna laattialle, ja hyväs uskos jo nosturia, ja remmiä reitehen kiinni, jottei vain putua laattialle ittellänsä, ku saa ruuvit irti. No, ei puronnu, eikä himmahtanu reisi loorasta, vaikka kuinka retuutti.
Mitä on jääny huomaamata, ruuvit on pois, eikä looran sisällä oo kku lautaspyörä silläkohtaa, ei pulttia, ei sokkia…
Catalogo parti di ricambiosta ku kattoo, niin ei pitääsi olla mitää, mikä jarruttaa. Minkäämmoista ulosvetäjää ei saa hyväksikäytettyä. No sitte ku järki loppuu, niin ei sentähän lekaa, mutta kahta puukonterää vasaralla kaharenpuolen saumahan, niin jo parimilliä aukes. Sitte lattarauroosta myllyllä loivia kiiloja, ja niitä taas vasaralla välihin, ja ku sai vähä enämmän rakua, niin suoraa lattaa kiilan kaveriksi. Silläkonstiin milli milliltä tuloo, mutta kokoaijjan syrän kurkus jotta koskahan jostaki paukahtaa jotaki hajalle, on se niin lujas. Viitisen senttiä tätä, niin sitte rupiaa heleppaamahan, ja lopuuksi reisi letkahtaa nosturihin roikkumahan. No ny seleviää mikä Jumalantähäre otti nuon lujahan.
Rento 30 vuotta vettä ja lunta ja kuraa ja kostiaa, niin massalevyt oli muuttunu vähä niinku samaksi aineeksi kytkinrummun kans, niin se oli se syypää. Toiselleppuolelle vaatimattomasti sama homma, ja lopputulema on, jotta massa, ja rautalevyt on totaalisen entisiä, niinku jarrupannakki, mistäs uuret tällääsehen antiikkimasiinahan?
Ensi tuloo mielehen, jotta jos tekis vähä kaavaa, ja vesileikkaas pelli ja massalevyt, mutta mitä värkkiä nuo massalevyt sitte olis?
Saattaa mennä vaikiaksi. Ja onhan nuo pannakki sököt, ne kumminki pitääs jostaki kattella. Italian Eepaysta löyrän massalevyt, viestiä ku panoo,jotta lähetäkkö Suomehen, niin ei kuulu koskaa mitää.
Varaosanumeroolla, kuvahauulla, kaikinkonstiin Gooklettamalla italiaksi ja englanniksi tuloo viä sellaanenki firma vastahan Italias, ku GB Ricambi. No,sinnekki viä postia, jotta tällääsiä osia täälä Suomes tarvitaas, niin Jumalauta, tuloo postia takaasi, jotta muut osat on hyllys, mutta jarrupantoja tuloo enskuus, onko kiirus? Eihän täs mitää kiirusta oo, ku raatoki on viä purkuvaihees, äkkiä eurot matkahan, halapaaki oli, kaikki osat yhtehensä 320 eurua plus kyyttit. Eepays olis ne pelekät massalevyt maksanu rento 30 eurua kappales.
- Liitteet
-
- Hampahittoman puheesta ei oo mitää, tavatahan meilläpäin sanua.
- C50DF2DE-1685-4D0A-8473-2E2BD27709B5.jpeg (138.73 KiB) Katsottu 3291 kertaa
-
- Rummun hammastus on massattu täytehen
- 451E1444-DB57-4DF5-867C-E3950810816A.jpeg (125.81 KiB) Katsottu 3291 kertaa
-
- Konesahan terällä rassaamalla hampahat putsihin. En ruvennu puhaltamahan, jottei tuu liika karhiaksi, ei pian levyt irroota.
- 4EBBF54E-2B5B-4CC0-8D5B-BFF0E8ADAEB8.jpeg (105.66 KiB) Katsottu 3291 kertaa
-
- Kytkinki saatu lopuuksi väkipakolla palooksi
- 91229FA2-EDD4-431B-B281-73244E04241A.jpeg (117.31 KiB) Katsottu 3291 kertaa
Re: Fiat 25CF
Erittäin hienonnäköistä jälkeä, nyt on ammattimies asialla! Mutta mikä on kyrpämylly? En ole ennen kuulut vaikka eripuolilta suomea on työkaverit ja kaikilla on omia sanojaan tietyille työkaluille.
Lännen M316
Re: Fiat 25CF
No,Hehheh, se on ainaki täs Koskenkorvan seuruulla jo pitkältä aikaa vakiintunu termi kulumahiomakonehelle….
Joskus sillä on tapana jopa yrittää pairan alle.
Joskus sillä on tapana jopa yrittää pairan alle.
- Liitteet
-
- Aaarrggh…
- 2A9A3BCD-C77B-4F82-A933-3F6CEE1973CC.jpeg (115.34 KiB) Katsottu 3196 kertaa
Re: Fiat 25CF
Mikäs tuplamylly ? H-D V-twin wiritelmä taustalla on ?
A-C TL20D -60, Scoopmobile model HP -53, H -5? HPD-69/70, Nuff: Univ Three -61, 460KKK-62, 460Turbo-64 n.450hv, Universal -54 (perkins engine), GMC 6-71(Detroit Diesel) -65 , 6V-53 - 82, BroomWade WR250, jne ...
Re: Fiat 25CF
Se on se mun vintage kiihrytspyörärojekti siinä tekeellä. Meinas tuo mylly silloon kiillootelles käyrä päälle.
Re: Fiat 25CF
Jokahan rupiaa heleppaamahan, ku on isoommat osat saatu enämmän ja vähemmän väkivalloon erootettua toisistansa.
Vuoros olis kytkinten, ja kääntöjarrujen vivustojen purku. Oikeen pitää ihaalla, nuonniinku teknillisesti, kuinka nuo mekanismit on aikanansa saatu soviteltua tuohon peräkotelohon, ku se mekanismi on kuitenki tuollaasta miniatyyrikokoa, ja niin monimutkaanen malliltansa, jotta piti ottaa het usiampia kuvia kaikkitietävällä, jottei kokuamavaihees rupia oikeenpalio hiusjuuria kihelmöömähän.
Sitte ku niitä hentoosia osia yrittää ehejänä irti, eikä sovi antaa lekaa, eikä mikää vetäjä sovi mihinkää rakohon, niin kaasupilli, anna jähtyä, irrootusnetettä, kaasupilli, jne, ja kiilaa, ja mensseliä, niin kyllä opettaa pitkää mieltä. Ja taas tuloo mielehen, jotta mitähän mä oon tekemäs?
Mutta kyllävain sain erooteltua kaikki minnukkehet ehejänä irti tarkempaa syynäystä varte.
Vuoros olis kytkinten, ja kääntöjarrujen vivustojen purku. Oikeen pitää ihaalla, nuonniinku teknillisesti, kuinka nuo mekanismit on aikanansa saatu soviteltua tuohon peräkotelohon, ku se mekanismi on kuitenki tuollaasta miniatyyrikokoa, ja niin monimutkaanen malliltansa, jotta piti ottaa het usiampia kuvia kaikkitietävällä, jottei kokuamavaihees rupia oikeenpalio hiusjuuria kihelmöömähän.
Sitte ku niitä hentoosia osia yrittää ehejänä irti, eikä sovi antaa lekaa, eikä mikää vetäjä sovi mihinkää rakohon, niin kaasupilli, anna jähtyä, irrootusnetettä, kaasupilli, jne, ja kiilaa, ja mensseliä, niin kyllä opettaa pitkää mieltä. Ja taas tuloo mielehen, jotta mitähän mä oon tekemäs?
Mutta kyllävain sain erooteltua kaikki minnukkehet ehejänä irti tarkempaa syynäystä varte.
- Liitteet
-
- Vaaka-akselilla kytkinhantaaki, ja alahappäin lähtöö tanko jalakajarrulle. Jos kytknvinttaa vetää tarpeheksi, niin se kirii jarrupantaa. Akselin pääs olova pikkunokka on käsijarrun käyttövipu.
- FDD46524-79CE-4484-BCF3-87D542F908F8.jpeg (145.86 KiB) Katsottu 2956 kertaa
-
- Vaaka-akselin vivustot puraattuna vaihteistokotelon kannesta.
- D14B3C48-8198-4039-A057-48E0CF3961DD.jpeg (115.64 KiB) Katsottu 2956 kertaa
-
- Kytkinpakan painelaakeri, ja pystyvipu, joka oli kuin yhtäpuuta vaihteistokotelonkans.
- C04CD91A-0BC6-4F63-A0B5-8D736F0D15DC.jpeg (135 KiB) Katsottu 2956 kertaa
-
- Vasemmalla vaakas jarrupannan käyttöakseli ja vipu. Oikiallapuolen pystys kytkimen käyttöakseli, jonka kaulalla ylötysten kaks vipua. Alimmaanen on laakerootu aksilalle, ja ottaa voimmansa kytkinhantaakista ja käyttää ylempää vipua, joka on lukittu pystyakselihin, ja liikuttaa sitäkautta kytkinhaarukkaa. Vaikiaselekoosta, mutta toimii….
- 47E84739-92E8-4DEF-BEF4-5A3747CA82AF.jpeg (130.37 KiB) Katsottu 2956 kertaa