Fiat 25CF
- Diesel Power
- Guru
- Viestit: 548
- Liittynyt: 05 Kesä 2016, 14:57
Re: Fiat 25CF
On se vaan tuollanen tekninen osa kaikkine koneistuksineen ja muineen hienon näkönen kun se puhtaana ja uudessa maalissa.
Re: Fiat 25CF
Ettei vaan tulis liian hyvää..... Siis parempaa mitä tehtaan jäljiltä ......
A-C TL20D -60, Scoopmobile model HP -53, H -5? HPD-69/70, Nuff: Univ Three -61, 460KKK-62, 460Turbo-64 n.450hv, Universal -54 (perkins engine), GMC 6-71(Detroit Diesel) -65 , 6V-53 - 82, BroomWade WR250, jne ...
Re: Fiat 25CF
Niijjotta priima pakkaa tulla, vaikka tavallista yrittää? Niinku meilläpäin tavataan sanoa, hehheh…
Ei oo pelekoa, jotta täs niinku ylientisöötääs, se voii tietysti vähä siltä vaikuttaa, ku joka osa pitää mennä teheren yksitellen, paskana ku kaikki on käytön jälieltä. Olisko tämä sitä ennallistamista, mistä ny niin palio puhutahan.
Tarkoitus olis tietysti teherä jäliestä justihin sellaasta, ku se on uutena ollu, ei sen parempaa, muttei ny huonompaakaa tietysti.
Osastahan nuo rakennelmat on hyvinki krouvia tekoa, niinku tuon kuormaajan telarunkohon kiinnitykset, jokka on siihenpäin koottu paloosta, näyttääs, jotta puikkohitsillä.
Ei oo pelekoa, jotta täs niinku ylientisöötääs, se voii tietysti vähä siltä vaikuttaa, ku joka osa pitää mennä teheren yksitellen, paskana ku kaikki on käytön jälieltä. Olisko tämä sitä ennallistamista, mistä ny niin palio puhutahan.
Tarkoitus olis tietysti teherä jäliestä justihin sellaasta, ku se on uutena ollu, ei sen parempaa, muttei ny huonompaakaa tietysti.
Osastahan nuo rakennelmat on hyvinki krouvia tekoa, niinku tuon kuormaajan telarunkohon kiinnitykset, jokka on siihenpäin koottu paloosta, näyttääs, jotta puikkohitsillä.
Re: Fiat 25CF
Nythän se hauskuus alakaa, ku saa ruveta lätkimähän osia takaasi kiinni, vai olikos se aiva niinkää….
Murikka ensiksi tilahansa, ku on ensi tarkasteltu osien kelepoosuus. Laakerit tosiaan aiva OK, ja koekirstämällä jopa pikkuusen pyörittäes aharistaa, jottei vaari senkummempia toimenpiteetä. Onneksi tuo kakkosen ratas on symmetrinen, jotta sen saa käännettyä murikan akselilla eripäin. Ihimes jottei sitä oo erellisis remontiis jo käännetty.
Samoon lautaspyörän laakerit on vielä käypääsiä, färillä leikkispäällä kokeelles kosketuspintaki hyvä, mutta vähä klappia liikaa.
Simmirenkahia siirtämällä puolelta toiselle välys pienenöö, ja viä jätin yhyren kympin pellin kokonansa pois, niin laakeritki tivistyy.
Vaihretkeppi ja siirtäjämekanismi sitte suurennuslasin alle. Koekasates huomatahan, minkätähäre tuo kakkonen on niin kärsiny, siirtäjä ei oo koskaa siirtäny ratasta ku puoliksi toisen päälle, hmm, mitäs ny. Venkslates pykäliä erestakaasi, näyttääs jotta siirtäjähaarukkaa olis vara akselillansa siirtää kakkostapäin iliman jotta ykkösen, ja pakin rattahan paikka kärsii. Elikkä haarukka on alakujansakki ollu väärällä kohtaa. Siirtäjänakselin pultin poikkireikää vingulla riittävästi soikiaksi, karkaastuki se pahimmooksi on, jottei vain olsi liika heleppoa, sitte hitsillä toistapuolta täytehen, niin saatihin parempi paikka haarukalle.
Pakin sivuakseli meni uusiksi, ja rattahan sisälle uuret puslat, niin pakkiki rupiaa pysymähän päällä, jottei tartte kepistä vääntää. Kaaviolevy tietty pitää hitsata, ja muotoolla alakuperääsehen mallihin, ja kuulat, ja jouset siivotahan, niin kylläpä pelaa mahtavasti, ainaki näin kylymähariootteluna.
Murikka ensiksi tilahansa, ku on ensi tarkasteltu osien kelepoosuus. Laakerit tosiaan aiva OK, ja koekirstämällä jopa pikkuusen pyörittäes aharistaa, jottei vaari senkummempia toimenpiteetä. Onneksi tuo kakkosen ratas on symmetrinen, jotta sen saa käännettyä murikan akselilla eripäin. Ihimes jottei sitä oo erellisis remontiis jo käännetty.
Samoon lautaspyörän laakerit on vielä käypääsiä, färillä leikkispäällä kokeelles kosketuspintaki hyvä, mutta vähä klappia liikaa.
Simmirenkahia siirtämällä puolelta toiselle välys pienenöö, ja viä jätin yhyren kympin pellin kokonansa pois, niin laakeritki tivistyy.
Vaihretkeppi ja siirtäjämekanismi sitte suurennuslasin alle. Koekasates huomatahan, minkätähäre tuo kakkonen on niin kärsiny, siirtäjä ei oo koskaa siirtäny ratasta ku puoliksi toisen päälle, hmm, mitäs ny. Venkslates pykäliä erestakaasi, näyttääs jotta siirtäjähaarukkaa olis vara akselillansa siirtää kakkostapäin iliman jotta ykkösen, ja pakin rattahan paikka kärsii. Elikkä haarukka on alakujansakki ollu väärällä kohtaa. Siirtäjänakselin pultin poikkireikää vingulla riittävästi soikiaksi, karkaastuki se pahimmooksi on, jottei vain olsi liika heleppoa, sitte hitsillä toistapuolta täytehen, niin saatihin parempi paikka haarukalle.
Pakin sivuakseli meni uusiksi, ja rattahan sisälle uuret puslat, niin pakkiki rupiaa pysymähän päällä, jottei tartte kepistä vääntää. Kaaviolevy tietty pitää hitsata, ja muotoolla alakuperääsehen mallihin, ja kuulat, ja jouset siivotahan, niin kylläpä pelaa mahtavasti, ainaki näin kylymähariootteluna.
- Liitteet
-
- Tästä se lähtöö.
- 56644D27-1945-4FA5-8139-C6956807E92B.jpeg (95.96 KiB) Katsottu 2856 kertaa
-
- Kaaviolevy vaatii hieman sivistystä.
- A295A3B4-9963-49D2-9AE8-C6594B4DE64E.jpeg (112.28 KiB) Katsottu 2856 kertaa
-
- Siirtäjämekanismi on uudelleensyntyny.
- A49EEF26-AA09-49AA-B882-4205DD9D3F59.jpeg (72.05 KiB) Katsottu 2856 kertaa
-
- Nyt se pelaa, tästäpaikasta paremmin ku uutena.
- 8C789244-9A09-4A28-B020-9AEAEC4833E7.jpeg (97.09 KiB) Katsottu 2856 kertaa
Re: Fiat 25CF
Kyl siit vaan tolokuttoman hianoo tulloo .....
Josko joskus sais nähtyä toin kamppehen yhes koos, ja ajokuntoisena ........
Josko joskus sais nähtyä toin kamppehen yhes koos, ja ajokuntoisena ........
A-C TL20D -60, Scoopmobile model HP -53, H -5? HPD-69/70, Nuff: Univ Three -61, 460KKK-62, 460Turbo-64 n.450hv, Universal -54 (perkins engine), GMC 6-71(Detroit Diesel) -65 , 6V-53 - 82, BroomWade WR250, jne ...
Re: Fiat 25CF
Nokiitoskiitos, muttei mennä asiooren erelle, vielä on monta mutkaa matkas. Tuo telaongelma ei oo viä ratkennu, en tiä mistä sellaaset pieraasoo. Netistäki jolloonki yritin kattella, mitä tuo tela on eres mallliltansa, mutten tullu yhtää viisahammaksi. Onkahan nuo pikkujakooset (125mm) telat nykyjään kummiteloja, no eikähän seki viä seleviä.
Johonaki vaihees saa nuo telarungot kruuvata kiinni, ja senjäläkehen olis aiva asiaa, jos Fiiatin sais pudottaa telojenpäälle.
Johonaki vaihees saa nuo telarungot kruuvata kiinni, ja senjäläkehen olis aiva asiaa, jos Fiiatin sais pudottaa telojenpäälle.
Re: Fiat 25CF
Kansi kiinni, ku omaaset on nähäny, niinku meilläpäin sanotahan, tai ei aivaviä. Ensi pitää tivistää käsikytkimen poikkiaksila, vinttaa ku on verelty arviolta milioonakertaa, eikä italiaano oo havaannu panna voiresnippaa ollenkaa. Vipu ittesnänsä on tivis akselihin, ja akseli on ollu tasapaksu koko mitalta, niin ratkaasin asian sillälailla, jotta protsasin säätöprotsilla reiän pyöriäksi, ja sitte juotin messingillä aksilan paksummaksi, ja sorvasin mittahan. Nyt on ku uus. Kytkinhaarukka ittesnänsä oli pysyny poikkiaksilalle tivihinä, ku siinä on ontelo vaseliinille. Haarukas on bakeliittiset pienet kengät jokka jarruttaa kytkinaksilan pyörimistä, ku kytkin veretähän auki. Niistä toisen oli aika vieny, jotta toisen piti teherä uuren.
- Liitteet
-
- 7021654A-505E-496C-AEA9-08D378A79E63.jpeg (72.49 KiB) Katsottu 2178 kertaa
-
- E8D5B4FC-46B5-4E38-98A9-511E8E35BD18.jpeg (82.71 KiB) Katsottu 2178 kertaa
-
- 2D9C34B1-E238-4C05-BB82-95FC542D5C12.jpeg (86.56 KiB) Katsottu 2178 kertaa
-
- D000324F-71DE-4CC7-A460-8EA8CAC38DDA.jpeg (76.59 KiB) Katsottu 2178 kertaa
-
- 2A37F99B-FC42-4E9C-BC19-EC043772A6B6.jpeg (109.85 KiB) Katsottu 2178 kertaa
Re: Fiat 25CF
Komeaa työtä! Mitä maalia tuo oranssi maali on? 2-komponentti maalia? Temadur tai vastaava?
Re: Fiat 25CF
Joo, tästä maalihommastaki saa pitkän jutun aikaaseksi.
En tiä kuinka asian on muut ratkaassu, mutta eipä tästä(kää) täällä Koskenkorvalla helepolla päästä.
Niinku ennemmin oli puhetta, niin kaikista maailman färiistä RAL2011 oli likimpänä alakuperäästä, mutta siinä sävys ny näyttääs olevan sellainen vika, jotta siinä ei oo sitä ns. peittoa yhtää. Tähänasti ku on maalannu vaikka Terexinviheriää, tai Katepillarinkeltaasta, niin on kertaruikkauksella tullu suurinpiirteen peittopinta, mutta tätäpä maalates PPGN 2K, tai Italiasta tilatulla Old Fiat orange 1K:lla yrittäes pintaa, efekti oli sama ku kuultavalla candylakalla ruiskuttaas, elikkä tarttis jonku vaalian pohojavärin alle, jotta tuo oranssi peittääs. Mutta eihän tuos alakuperääseskää oranssis oo
pohojaväriä???
Ja nuota pikkuosia ku maalaa, niin kuka niitä ny monella maalilla maalaas. Toisinsanoen joku juju on alakuperääses maalis verrattuna näihin
kokeeltuuhin. No, se juju löytyyki yllättäen, ku jotaki toista asiaa päiviteltihin, sukulaasmies oli kokeellu färiätä jotaki vempelestä CRC:n Galva Color
2in1 pommipullolla, ja oli yllättyny, ku oli niin heleposti tullu valamista. Heti tarkistamahan asiaa, ei voi olla totta, sitä saa RAL2011 färinä. Nopeasti
ostoksille, myyjä tarkistaa tilanteen. Maahantuojalla on 6 purkkia, eikä lisää toimita, otakko kaikki? No tottakai, kokeellaksensa.
Täytyy sanoa, jotta tämä maalausasia sai uuren käänteen, homma helepottuu niin jotta aiva naurattaa. Siinä on sekootettuna pohojamaali, ja
färipigmentti samahan pullohon, niin nuoren osien maalaus on tajuttoman heleppoa, ja silti sävy on aiva sama, se jopa kuivaa vähä mataksi, niinku
mun nähäräkseni pitääki, kiiltävä olis vähä härski. En tiä kuinka laarukasta kyseinen maali on, muttei kai -50 luvulla Fiiatillakaa raktoriihin
2- komponenttimaalia ruikittu. Asiaa voii isoompien osien kohoralla viä tutkaalla, olisko maalikauppiahilla sekoottaa tuollaasta 2in1 ruiskumaalia, ja
Voiihan asian ajatella niinki, jotta jos tuo Fiiatti joskus tuloo valamihiksi, niin siinävaihees viä sumuuttaa koko vehkehen kertahallensa…
En tiä kuinka asian on muut ratkaassu, mutta eipä tästä(kää) täällä Koskenkorvalla helepolla päästä.
Niinku ennemmin oli puhetta, niin kaikista maailman färiistä RAL2011 oli likimpänä alakuperäästä, mutta siinä sävys ny näyttääs olevan sellainen vika, jotta siinä ei oo sitä ns. peittoa yhtää. Tähänasti ku on maalannu vaikka Terexinviheriää, tai Katepillarinkeltaasta, niin on kertaruikkauksella tullu suurinpiirteen peittopinta, mutta tätäpä maalates PPGN 2K, tai Italiasta tilatulla Old Fiat orange 1K:lla yrittäes pintaa, efekti oli sama ku kuultavalla candylakalla ruiskuttaas, elikkä tarttis jonku vaalian pohojavärin alle, jotta tuo oranssi peittääs. Mutta eihän tuos alakuperääseskää oranssis oo
pohojaväriä???
Ja nuota pikkuosia ku maalaa, niin kuka niitä ny monella maalilla maalaas. Toisinsanoen joku juju on alakuperääses maalis verrattuna näihin
kokeeltuuhin. No, se juju löytyyki yllättäen, ku jotaki toista asiaa päiviteltihin, sukulaasmies oli kokeellu färiätä jotaki vempelestä CRC:n Galva Color
2in1 pommipullolla, ja oli yllättyny, ku oli niin heleposti tullu valamista. Heti tarkistamahan asiaa, ei voi olla totta, sitä saa RAL2011 färinä. Nopeasti
ostoksille, myyjä tarkistaa tilanteen. Maahantuojalla on 6 purkkia, eikä lisää toimita, otakko kaikki? No tottakai, kokeellaksensa.
Täytyy sanoa, jotta tämä maalausasia sai uuren käänteen, homma helepottuu niin jotta aiva naurattaa. Siinä on sekootettuna pohojamaali, ja
färipigmentti samahan pullohon, niin nuoren osien maalaus on tajuttoman heleppoa, ja silti sävy on aiva sama, se jopa kuivaa vähä mataksi, niinku
mun nähäräkseni pitääki, kiiltävä olis vähä härski. En tiä kuinka laarukasta kyseinen maali on, muttei kai -50 luvulla Fiiatillakaa raktoriihin
2- komponenttimaalia ruikittu. Asiaa voii isoompien osien kohoralla viä tutkaalla, olisko maalikauppiahilla sekoottaa tuollaasta 2in1 ruiskumaalia, ja
Voiihan asian ajatella niinki, jotta jos tuo Fiiatti joskus tuloo valamihiksi, niin siinävaihees viä sumuuttaa koko vehkehen kertahallensa…
- Liitteet
-
- Tämä on A1, saa monena sävynä. Suosittelen.
- 15F4508A-1FF6-4ECD-8BBA-B43504FBACA6.jpeg (106.54 KiB) Katsottu 1979 kertaa
Re: Fiat 25CF
Hyvää juttua maaleista! Mikä projektin tilanne tällä hetkellä?