Fiat 25CF

Kuvia ja keskustelua foorumin käyttäjien omista koneista
Veltto
Aktiivinen käyttäjä
Viestit: 64
Liittynyt: 02 Loka 2012, 23:41
Paikkakunta: Koskenkorva

Re: Fiat 25CF

Viesti Kirjoittaja Veltto »

Palio on Kyröönjoes virrannu vettä siinävälis ku on viimmeeseksi tullu kiriooteltua. Mutta en mä oo viä kuollu, on ollu vain kaikkia muuta touhua, pari aarporaa on puraattu ja myity maailmalle ynnämuuta.
Ei oo vain saanu oikeen kynää kätehen, mutta on sentähän Fiiattihin jokunen kruuvi saatu ruuvattua.
Porttaalikotelot olis seuraava luontaanen jatkumo. Tähän CF mallihin on ympätty kolomesta vaihtoeherosta ne riskeimmät reiret. Onhan se oikia maansiirtokones, eikä mikää oliivilehtojen kiertelyhyn tarkootettu lelu, hehheh. Päälleppäin kattellen vähä ylimitootetutki nuon pienehen pillarihin. Muttamutta, saarahan ne kestävätki osat hajalle ku oikeen yrittää. Molemmat laatikot tietysti aiva palooksi, toinenpuoli onneksi osoottautuu täysin ehejäksi, ei muutaku pesua ja putsausta, mutta toisesta oli väliakselin toinen laakeri antautunu, haulit pemahtanu sisälle ja jäliestäpäätellen hampahienvälihin. Aivavarmahan on senpuolen tela pirättäny ja pitäny vaihtaa suuntaa, jotta hauli on puronnu välistä. No uutta laakeria sisälle ja hiomalla hampahat hyviksi.
Luonnollisesti koppurat stefat piti vaihtaa siten, jotta sisäreiältä parimilliä pienemmät, ja sorvata vetopyörän ja kytkinkehän stefantilat vastaavahan mittahan, niin tuli uurenverooset.
Olipa mahtavaa ujuttaa reisi vaihretlaatikon kymmenen koriatun pinnapultin varahan ja kiristellä mutterit.
Samoon oli suu messingillä kruuvates telarungon kiinnityskorvat paikallensa ja liniata ne kiikun akselilla suorahan.
Liitteet
Reisi sujahtamas paikalle. Tämän tähäre kytkinlevyr pitää olla järiestykses, jotta rummun sisäpoorit sujuu päälle.
Reisi sujahtamas paikalle. Tämän tähäre kytkinlevyr pitää olla järiestykses, jotta rummun sisäpoorit sujuu päälle.
A3C33E0F-E6BF-431E-B2BA-87ABCF8E66BE.jpeg (119.22 KiB) Katsottu 20352 kertaa
Pultit momenttihin, jottei telarungot karkaa.
Pultit momenttihin, jottei telarungot karkaa.
7394EBB0-20CD-49D6-9A84-25E0E304C899.jpeg (100.97 KiB) Katsottu 20352 kertaa
Porttaalit paikalla, takapainooselta näyttää täsvaihees.
Porttaalit paikalla, takapainooselta näyttää täsvaihees.
BD393219-5635-42AD-A965-5921A3DB302F.jpeg (110.77 KiB) Katsottu 20352 kertaa
jusape
Guru
Viestit: 905
Liittynyt: 01 Kesä 2011, 01:14
Paikkakunta: Yläne

Re: Fiat 25CF

Viesti Kirjoittaja jusape »

Johan tässä näitä jatkokuvia tovi kerettihin orottolemaankin.
Komiaa jälkeä tuloo,vaikka hissukseen eteneekin.
A-C TL20D -60, Scoopmobile model HP -53, H -5? HPD-69/70, Nuff: Univ Three -61, 460KKK-62, 460Turbo-64 n.450hv, Universal -54 (perkins engine), GMC 6-71(Detroit Diesel) -65 , 6V-53 - 82, BroomWade WR250, jne ...
Avatar
Diesel Power
Guru
Viestit: 559
Liittynyt: 05 Kesä 2016, 14:57

Re: Fiat 25CF

Viesti Kirjoittaja Diesel Power »

Noita voiman siirron osia kun katsoo niin huomaa että kone on varsinaisesti ajateltu maatalouteen. Joutui vissiin täällä meillä nuo kevyet Fiatit ihan liian koviin töihin. Kuten monet muut vastaavat koneet.
Veltto
Aktiivinen käyttäjä
Viestit: 64
Liittynyt: 02 Loka 2012, 23:41
Paikkakunta: Koskenkorva

Re: Fiat 25CF

Viesti Kirjoittaja Veltto »

Joo, ei oo tuo voimmalinia kummoonen vaikka on vahavin vaihtoehto. Nuo muut varaosakirian kuvista kattoen on tosi leluusia.

Ihme on tapahtunut: Emäntä siivooli pajan toimistos ja toi mulle mustaa alapuumia ja kysyy jotta tätäkö sä oot kattellu?
Perkeles se öli löytäny ne kuvat mitä mä tätä juttua alakaes halusin löytöpaikalta näyttää. Jotta paan ny muutaman kuvan, ku silloon muutama vuosi sitte lupasin.
Liitteet
Suorastansa iryllinen kuva Suomalaasesta kulttuuriperimästä
Suorastansa iryllinen kuva Suomalaasesta kulttuuriperimästä
IMG_3419.jpeg (120.07 KiB) Katsottu 16475 kertaa
Blazeriki oli viä kovas käytös silloon.
Blazeriki oli viä kovas käytös silloon.
IMG_3441.jpeg (161.19 KiB) Katsottu 16475 kertaa
Polokupyörä ei tullu kaupan joukos…
Polokupyörä ei tullu kaupan joukos…
IMG_3421.jpeg (147.42 KiB) Katsottu 16475 kertaa
Niin se aika kuluu, nuoki kisaalevat missit on jo reirusti yli kolomenkymmenen , ja Hemppa siirtyny korkiampihin nostohommihin.
Niin se aika kuluu, nuoki kisaalevat missit on jo reirusti yli kolomenkymmenen , ja Hemppa siirtyny korkiampihin nostohommihin.
IMG_3431.jpeg (113.26 KiB) Katsottu 16475 kertaa
jusape
Guru
Viestit: 905
Liittynyt: 01 Kesä 2011, 01:14
Paikkakunta: Yläne

Re: Fiat 25CF

Viesti Kirjoittaja jusape »

Tokakuvan taustalla taitaa olla pitkälavainen -78-79 Chevrolet C-10 ( Fleetside ), kuomulla varustettuna.
Ilmeisesti 350cid bensa + TH 350
A-C TL20D -60, Scoopmobile model HP -53, H -5? HPD-69/70, Nuff: Univ Three -61, 460KKK-62, 460Turbo-64 n.450hv, Universal -54 (perkins engine), GMC 6-71(Detroit Diesel) -65 , 6V-53 - 82, BroomWade WR250, jne ...
Veltto
Aktiivinen käyttäjä
Viestit: 64
Liittynyt: 02 Loka 2012, 23:41
Paikkakunta: Koskenkorva

Re: Fiat 25CF

Viesti Kirjoittaja Veltto »

Se on, aiva oikeen, Chevrolet mallia -79, ja 350 pensa/TH350 , mutta-K5 Cheyenne Blazer.
jusape
Guru
Viestit: 905
Liittynyt: 01 Kesä 2011, 01:14
Paikkakunta: Yläne

Re: Fiat 25CF

Viesti Kirjoittaja jusape »

Jaa juu, nyt kun kattos tarkemmin, niin Blazerhan se, kapea ohjaamon takapilari ja kuomu on ilman rakoa kabiinissa kiinni.
A-C TL20D -60, Scoopmobile model HP -53, H -5? HPD-69/70, Nuff: Univ Three -61, 460KKK-62, 460Turbo-64 n.450hv, Universal -54 (perkins engine), GMC 6-71(Detroit Diesel) -65 , 6V-53 - 82, BroomWade WR250, jne ...
Veltto
Aktiivinen käyttäjä
Viestit: 64
Liittynyt: 02 Loka 2012, 23:41
Paikkakunta: Koskenkorva

Re: Fiat 25CF

Viesti Kirjoittaja Veltto »

Pitääpäs taas vähä tekstata, ku muilta asioolta joutaa.
Telarungot nostin aarporan pöyrälle ja tähtäämes kiikun puslien ja kauhan nostovarsien välivivun laakeroontien restauroonti.
Molemmat reiät on luonnollisesti toteutettu aikanansa messinkipuslilla, ja taas tunnit oli teheny tehtävänsä. Ensi tietysti rungot piti kellootella suorahan pöyrälle ja sitte reikien keskittelyä. Varsinaanen kiikun aksila oli, hämmästyttävää kyllä, pysyny täysin suorana, ja kulumaakaa ei ollu ku pikkuusen, jotta sorvis keskiväliltä putsoolastu komiantähäre, ja laakeroonninkohorat pyöriäksi. Siinähän meillä oli sitte mitta uusille kiikun puslille, minkä mä ratkaasin sillälailla, jotta ostin näitä valssattuja nykypuslia, jokka on 2,5 mm lairalla, ja ku akselin halakaasja on nyt 64mm, ja puslan reikä 65, niin kynällä ja paperilla laskien saatihin määrä, mikä pitää jyrsiä puslan lairasta pois, jotta reiästä tuloo akselille oikiankokoonen, (64mm).
Onnenkantamoonen oli siinä, jotta alakuperääset puslat oli niin paksut, jotta näille uusille sai vain avartaa vanhoohin puslihin reiät mittahansa, (69 mm)
Välivipujen puslat avarrin vain puhtahaksi, ku vipujen tapit pitää teherä muutenki uuret, niin ei halakaasijan oo väliä.
Kuulostipa helepolta kiriootettuna.
Liitteet
Kohorille kelloottelua ennen koneestusta.
Kohorille kelloottelua ennen koneestusta.
IMG_8748.jpeg (113.99 KiB) Katsottu 967 kertaa
Rasvauraa nostovarren puslalle.
Rasvauraa nostovarren puslalle.
IMG_8763.jpeg (122.24 KiB) Katsottu 967 kertaa
Puslansyriästä määrämitta pois, jotta kutistuu oikiahan kokohon.
Puslansyriästä määrämitta pois, jotta kutistuu oikiahan kokohon.
IMG_8756.jpeg (87.13 KiB) Katsottu 967 kertaa
Vanhat puslat avarrettuna uusille.
Vanhat puslat avarrettuna uusille.
IMG_8761.jpeg (107.98 KiB) Katsottu 967 kertaa
Pääryt suoriksi takatasooterällä.
Pääryt suoriksi takatasooterällä.
IMG_8754.jpeg (98.46 KiB) Katsottu 967 kertaa
Valamista tuli, puslat reijis, pääryt oijjoottuna.
Valamista tuli, puslat reijis, pääryt oijjoottuna.
IMG_8764.jpeg (121.48 KiB) Katsottu 967 kertaa
jusape
Guru
Viestit: 905
Liittynyt: 01 Kesä 2011, 01:14
Paikkakunta: Yläne

Re: Fiat 25CF

Viesti Kirjoittaja jusape »

Mitään kiirusta ei tiety ole .... Mut kiva olis, jos tälläsiä päivityksiä mittavasta projektista tulisi taajempaan .... :D
A-C TL20D -60, Scoopmobile model HP -53, H -5? HPD-69/70, Nuff: Univ Three -61, 460KKK-62, 460Turbo-64 n.450hv, Universal -54 (perkins engine), GMC 6-71(Detroit Diesel) -65 , 6V-53 - 82, BroomWade WR250, jne ...
Vastaa Viestiin