Massey Ferguson 356 pyöräkuormaaja

Kuvia ja keskustelua foorumin käyttäjien omista koneista
temmes
Guru

Re: Massey Ferguson 356 pyöräkuormaaja

Viesti Kirjoittaja temmes »

Facebookissa on julkaistu muutaman vuoden ajan valokuvaaja Mauno Mannelinin vuosina 1929–1982 ottamia kuvia. Kuvia julkaiseva Mannelinin ltyttären poika tekee suunnattoman hienoa työtä tuodessaan julki noin 25000 kuvan kokoelmaa. Kerran erästä kuvaa kommentoidessa kävimme keskustelun jossa selvisi Mannelinin sukujuurien olleen tuossa naapurikunnan puolella ja kesämökki on ollut tuossa viereisellä järvellä. Sattumat eivät loppuneet tähän, kun eilen huomasin hänen julkaisseen vuonna 1965 uudesta MF kuormaajasta otettuja kuvia! Kuvat oli tilannut Hankkija, voi olla että kuvissa esiintyy tuo minun kone, koska ei tuo kovin runsaslukuinen Suomessa ole.
Kuva Kuva
https://www.facebook.com/maunomannelin/
temmes
Guru

On Alkaa olemaan 15vuotta siitä kun MF tuli mulle ja yhä sille vaan työt kelpaa. https://www.youtube.com/watch?v=rq0P-mAPhbo
temmes
Guru

Kerran vuodessa jotain tästäkin ja kiitos kuuluu taas J Moisiolle joka on digitoinut isosisänsä Mauno Mannelinin aikoinaan ottamia valokuvia. Mannelin on kuvannut Hankkijalle paljon ja joko heidän omassa korjaamossa tai jossain muussa verstaassa on syntynyt myös MF kuormaajan hytti! Kuva Kuva
temmes
Guru

Tänäkin vuonna jotain. S.J Sauvosta lähetti minulle kuvan MF kuormaajasta ehkä vuodelta 1989, suuret kiitokset hänelle! Kuva
temmes
Guru

17vuotta olen katsellu tuota MF:n taka-akselia että se ei oikein tuohon sovi. Myöskin kntyminen liian leveällä akselilla on ollut vaivalloista. Nyt lopulta päätin pälhiä akslein osiin ja adoptoida olka-akselit puimurin akselista. Työkäyttöön se on liian heikko, mutta jos se nyt eläkeläisessä kestäisi. Kuva Kuva Kuva Ohjauksen nivelet ja niiden geometria on vielä hiukan hakusessa... Kuva
Diesel Power
Guru

Viesti Kirjoittaja Diesel Power »

Akseli väli puimurissa pidempi kuin kuormaajassa eli kuormaajassa ohjaus nopeutuu jos muutoin sama geometria. Tiedä nyt meneekö oikeesti näin mutta luulisin.
temmes
Guru

Eipä tuo oikeastaan jäänyt puimurin mittoihin muutenkaan, hitsasin nuo olat tuohon massikan omaan akseliin. Kyllä se jotenkin kääntyili. Kuva Kuva https://www.youtube.com/watch?v=3QgTYe3hAGY
Vastaa Viestiin