Ensimmäistä postia kirjoitellaan, kolmisen kuukautta ensimmäisen oman kaivinkoneen omistajana ja ensimmäiset viat tulleet esille. Potilaana Fiat-Hitachi FH 200 vuosimallia -89. Oireet alkoivat parin tunnin puolikevyen kaivelun (sekä murskeen lappausta että alueen tasoittelua h-a kulkuiseksi) jälkeen; kone nyykkää oikein tosissaan. Kauhan kallistus ja koneen kääntö, ei ongelmia. Kauhan kaivuuliike ei ehkä niin nopea kuin ennen. Varsinainen ongelma onkin se, että esim. kaivupuomin liikuttelu tai pääpuomin nosto hyydyttää koneen täysin kunnon savujen kera. Hitaasti jos vipuja veivaa niin jaksaa se voimakäryjen saattelemana toteuttaa toivotun toimenpiteen, mutta täysnopeuksisilla vipujen liikkeillä kierrokset laskee kuin lehmän häntä ja varmaan sammuisi jos jatkaisi tarpeeksi. Myöskään ajaa ei voi kuin hyvin hitaasti.
Hauskaa/mystistä tässä on se, että kone teki tuon jo ekana päivänä kun se meille tuli, ja vieläpä samassa paikassa
Ajattelin huomenna lähteä liikkeelle löpösuodattimen sekä ilmansuodattimen vaihdolla kun ovat tuossa jo valmiina. Ideoita otetaan kuitenkin vastaan mikäli näistä ei ole iloa. Vai onko raati jo samoilla linjoilla? Ensimmäinen kaivinkone joten hiukan on arpomista tuon tekniikan/vian paikallistuksen kanssa, vaikka samanlaistahan se tekniikka loppuviimein on kaikissa koneissa. Saas nähdä mitä tuon ilmauksestakin tulee, juurikin tällä viikolla jouduttiin ilmaan JCB:stä 6L Perkins kun löpö loppu keskelle vilkasliikenteistä tietä. Olipahan siinäkin tekemistä, mutta sentään työmaalle saatu jo tuokin pyöräkone
Vinkkejä otetaan vastaan, kiitokset avusta etukäteen!

