Hymac puutumis ongelma
Hymac puutumis ongelma
Moro
Ostin viime kesänä vuosimallin 1991 hymac 141 tela kaivurin, kun pääsin kaivamaan niin selvisi että kone on melko voimaton, sain englannista vinkin että pumpun pohjassa on pieni venttiili (näyttää mopon suuttimelta) joka tunnistaa paineen ja säätelee pumppua tämän mukaan, venttiili voi tukkeutua ja aiheuttaa voimattomuutta.
Tarkistin asian ja molemmissa pumpuissa tämä venttiili oli tukeessa.
Testauksen jälkeen selvisi että puomi nousee nopeammin ja voimat näyttäisi palanneen muuten mutta jos liikuttaa puomia nopeasti tai tekee kahta liikettä samaan aikaan niin moottori sammuu kuin seinään, sama tapahtuu kaikilla liikkeillä. polttoaine sekä hydrauli suodattimet vaihdettu, pumpun kupeesta löytyi pieni suodatin joka aivan tukossa mutta tämänkään puhdistus ei auttanut asiaa.
Ruuvasin molemmista pumpuista paineen säätö ruuvia ensin ihan pohjilla ja sitten toiseen suuntaan mutta ei mitään vaikutusta.
Onko kenelläkään foorumilla mitään hajua mikä voisi auttaa asiaan?
Ostin viime kesänä vuosimallin 1991 hymac 141 tela kaivurin, kun pääsin kaivamaan niin selvisi että kone on melko voimaton, sain englannista vinkin että pumpun pohjassa on pieni venttiili (näyttää mopon suuttimelta) joka tunnistaa paineen ja säätelee pumppua tämän mukaan, venttiili voi tukkeutua ja aiheuttaa voimattomuutta.
Tarkistin asian ja molemmissa pumpuissa tämä venttiili oli tukeessa.
Testauksen jälkeen selvisi että puomi nousee nopeammin ja voimat näyttäisi palanneen muuten mutta jos liikuttaa puomia nopeasti tai tekee kahta liikettä samaan aikaan niin moottori sammuu kuin seinään, sama tapahtuu kaikilla liikkeillä. polttoaine sekä hydrauli suodattimet vaihdettu, pumpun kupeesta löytyi pieni suodatin joka aivan tukossa mutta tämänkään puhdistus ei auttanut asiaa.
Ruuvasin molemmista pumpuista paineen säätö ruuvia ensin ihan pohjilla ja sitten toiseen suuntaan mutta ei mitään vaikutusta.
Onko kenelläkään foorumilla mitään hajua mikä voisi auttaa asiaan?
Re: Hymac puutumis ongelma
Savuttaako kun sammuu tai lähes sammuu?
Re: Hymac puutumis ongelma
Savuttaa hieman mutta ei mitään pikimustaa, tarkistan vielä tilanteen kun pääsen koneelle.
Re: Hymac puutumis ongelma
Testasin konetta ja ei savuta hyytyessä/sammuessa.
onko mitään veikkauksia asiaan?
onko mitään veikkauksia asiaan?
Re: Hymac puutumis ongelma
Polttoaineen saanti taitaa olla vajavaista. Paineilmaa polttoainelinjaan moottorilta tankille päin ja jos on banjoliittimiä linjassa niin kannattaa käyttää auki ja katsoa onko tukkeutunut roskilla.
Re: Hymac puutumis ongelma
Laitoin paineilmaa mutta siirtopumpun läpi ei kulkenut, onko siirtopumpussa jokin takaisku ettei kulje kuin yhteen suuntaan?, banjot olen katsonut jos niistä olisi suodattimia löytynyt mutta ei ollut.
Re: Hymac puutumis ongelma
Siirtopumpussa on useimmiten 2 venttiiliä joista ei ainakaan pitäisi aineen mennä kuin toiseen suuntaan.
Siitä lähetään mihin etuveto jätetään.
Etuveto? Joku veikkauksen uusi peli vai?
Etuveto? Joku veikkauksen uusi peli vai?
Re: Hymac puutumis ongelma
Siirtopumpussa oli verkko joka tukkeessa, vika ei silti poistunut.
Polttoaineputket puhallettu läpi.
Syöttöpumppu on nyt pajalla, odottelen sen kohtaloa.
Polttoaineputket puhallettu läpi.
Syöttöpumppu on nyt pajalla, odottelen sen kohtaloa.