Volvo ew140 ajon ongelma
Re: Volvo ew140 ajon ongelma
Tähän ongelmaan löytyi sattumalta vastaus ruotsalaiselta foorumilta viime kesänä,eli vika oli niinkin yksinkertainen asia kun väljä kaasusylinterin akseli moottorin kyljessä. Vaikka kierroksia sai koneeseen niin tietokone tulkitti kierrosten kovan vaihtelun koneen uupumiseen eikä käskyttänyt pumppua,tiivistelin kaasuvivuston niin johan alkoi meno maittaa ja kaivutuntumakin muuttui miellyttäväksi kun tehosäätö pelaa nyt oikeen. Ilmeisesti jos oikeen hyvän haluaa niin tarvis vielä tehdä sovitus Volvon omalla Contronic laitteella,että sais pumpun ja kierrosten säädön synkattua.
- Hullu-Jussi
- Guru
- Viestit: 1816
- Liittynyt: 25 Marras 2009, 09:58
Re: Volvo ew140 ajon ongelma
Tämä on aika tyypillinen nykypäivän tilanne. Kun koneisiin on tulleet mikroprosessorit ohjaamaan toimintoja, saattaa niihin ennakkoon ohjelmoidut toimintamallit johtaa siihen, että järjestelmä tuottaa pahimmillaan isomman ongelman kuin varsinainen vika olisi ollut. Suunnittelijat eivät aina tule ajatelleeksi erilaisia kulumisen aiheuttamia muutoksia koneessa ja konevalmistaja varmaan mieluusti pitää lähtökohtana, että koneeseen vaihdetaan aina kuluneet osat uuteen.