Vanhoja mainoksia
Re: Vanhoja mainoksia
Nämä ilmoitukset olen poiminut Maansiirtolehdistä vuosilta 1965-67:
- Liitteet
-
- Vanhoja mainoksi, Maansiirtolehti 1965/2.
- MS-1965-2-Porkkala.jpg (126.36 KiB) Katsottu 7883 kertaa
-
- Vanhoja mainoksi, Maansiirtolehti 1965/2.
- MS-1965-2-puhelinkaapeleita.jpg (107.7 KiB) Katsottu 7883 kertaa
-
- Vanhoja mainoksi, Maansiirtolehti 1965/9.
- MS-1965-9-Ford-4400.jpg (132.34 KiB) Katsottu 7883 kertaa
-
- Vanhoja mainoksi, Maansiirtolehti 1965/10.
- MS-1965-10-FIAT-AD-7.jpg (117.67 KiB) Katsottu 7883 kertaa
-
- Vanhoja mainoksi, Maansiirtolehti 1966/1.
- MS-1966-1-ZIL-130.jpg (133.33 KiB) Katsottu 7883 kertaa
-
- Vanhoja mainoksi, Maansiirtolehti 1967/1.
- MS-1967-1-JCB.jpg (143.65 KiB) Katsottu 7883 kertaa
Re: Vanhoja mainoksia
Deutz-raivaustraktori, erikoinen kone, kun lastaa siis itsensä yli. Tielehti 1957.
- Liitteet
-
- Teilehti-4-1957-Deutz.jpg (139.99 KiB) Katsottu 7532 kertaa
Re: Vanhoja mainoksia
Vieläkin vuosi 1957. Diesel-lehti mainostaa tässä itseään muistuttamalla, että asiakkaalle voi tilata lehden lahjaksi.
- Liitteet
-
- DIESEL-1957-tilaus.jpg (202.2 KiB) Katsottu 6423 kertaa
Re: Vanhoja mainoksia
Lehdestä leikattu Zetor-mainos 50-luvulta, Jannen arkistosta.
- Liitteet
-
- Vanhoja mainoksia, Hankkija, Zetor
- zetor-mainos.jpg (163.84 KiB) Katsottu 6030 kertaa
Re: Vanhoja mainoksia
Ranskalainen Continental on jäi kuulemani mukaan harvinaiseksi konemerkiksi Suomessa. Näin kävi siitä huolimatta, että sitä mainostettiin monessa lehdessä 50-luvulla. Tämä mainos on ollut Koneviestissä 1955.
- Liitteet
-
- Continental-KV-1955.jpg (134.13 KiB) Katsottu 5837 kertaa
Re: Vanhoja mainoksia
Yksi unohduksiin painunut 50-luvun konemerkki lisää. Tämä mainos on julkaistu 1956 Koneviestissä.
(Kuva ei ole kovin hyvä, koska otin tämän padilla suoraan vanhasta lehdestä tuvan pöydän ääressä.
(Kuva ei ole kovin hyvä, koska otin tämän padilla suoraan vanhasta lehdestä tuvan pöydän ääressä.
- Liitteet
-
- Bray-KV-18-1956.jpg (88.9 KiB) Katsottu 5778 kertaa
-
lannenmies
- Guru
- Viestit: 334
- Liittynyt: 02 Kesä 2011, 15:16
- Paikkakunta: Turku
Re: Vanhoja mainoksia
Ei taida olla tuotemerkeistä hengissä kuin Pionjär.Jos enää sekään.En ole pariin vuoteen seurannut myydäänkö enään missään.Ainakin se mikä mulle jäi 42 vuoden louhintaurasta on pihavarastossa kovin hengettömän näköinen 
Alan töitä maan vanhimmalla kalustolla.Vuodesta 1972.
- Diesel Power
- Guru
- Viestit: 559
- Liittynyt: 05 Kesä 2016, 14:57
Re: Vanhoja mainoksia
Eipä ole hengissä yhtäkään. Eikö Pionjär ole sekin liitetty Atlas Copcoon.
Muut on hävinneet yritys ostojen jälkeen kuka minnekin tai sitten ovat hiipuneet muuten pois.
Bray yhdisty ensiksi vissiin Matbroon. Minne lie sitten se lopulta katosi.
Vickers on hajonnut palasiksi jo kauan sitten. Sotilas tarvikkeet yhdistettiin johonkin toiseen englantilaiseen jo joskus kymmeniä vuosia sitten. Hydrauli osat meni muistaakseni amerikkalaisille. Taitaa olla Eaton nykyään.
Bristolista täytyy sanoa etten ole millonkaan mitään kuullut merkistä.
Bucuryksesta tuli joidenkin mutkien kautta Cat. Taitaa olla jo 10 vuotta siitäkin.
Joy mainittiin uutisissa vissiin vuosi sitten kun sen osti Komatsu.
Aveling on tainnut hävitä jo kauan sitten.
Ekström meni konkurssissa sekin yli 10 vuotta sitten.
Muut on hävinneet yritys ostojen jälkeen kuka minnekin tai sitten ovat hiipuneet muuten pois.
Bray yhdisty ensiksi vissiin Matbroon. Minne lie sitten se lopulta katosi.
Vickers on hajonnut palasiksi jo kauan sitten. Sotilas tarvikkeet yhdistettiin johonkin toiseen englantilaiseen jo joskus kymmeniä vuosia sitten. Hydrauli osat meni muistaakseni amerikkalaisille. Taitaa olla Eaton nykyään.
Bristolista täytyy sanoa etten ole millonkaan mitään kuullut merkistä.
Bucuryksesta tuli joidenkin mutkien kautta Cat. Taitaa olla jo 10 vuotta siitäkin.
Joy mainittiin uutisissa vissiin vuosi sitten kun sen osti Komatsu.
Aveling on tainnut hävitä jo kauan sitten.
Ekström meni konkurssissa sekin yli 10 vuotta sitten.
Re: Vanhoja mainoksia
Magirus-Deutz -kuorma-autojen mainoksia on 60-luvun alkupuolen konelehdissä todella runsaasti. Mutta niinpä vaan sekin merkki on ennättänyt päätyä kadonneiden merkkien kerhoon.
- Liitteet
-
- Vanhoja mainoksia Koneviesti numero 6 1961.
- Magirus-Deutz-KV-6-1961.jpg (221.38 KiB) Katsottu 5464 kertaa
- Diesel Power
- Guru
- Viestit: 559
- Liittynyt: 05 Kesä 2016, 14:57
Re: Vanhoja mainoksia
Eipä Magirus Deutz ihan täydellisesti ole kadonnut. Kyllä Magiruksia kaiketi valmistetaan vieläkin. Nykyään tekevät vissiin kai ainoastaan erikois ajoneuvoja. Merkin omistaa Iveco.
Magirus Deutz kun tavallaan tulee kahdesta yhtiöstä Magirus ja Deutz. Magirus oli itse autotehdas ja Deutz oli mukana koska teki moottorit.
Magirus Deutz kun tavallaan tulee kahdesta yhtiöstä Magirus ja Deutz. Magirus oli itse autotehdas ja Deutz oli mukana koska teki moottorit.