Lokomo M133 onko tietoo
Re: Lokomo M133 onko tietoo
No tänään saatiin jarrut heräämään.Poljinventtiilin vuoto loppui puhdistamalla,ja sitä kasatessa yksi banjoliitin katkesi,mutta saatiin viritettyä uusi osa tilalle.
Kyllä se vika oli kuitenkin loppujenlopuksi noissa työsylinterien paineilmasylintereissä,oliva ruostuneet aivan tukkoon.,niin kuin "janivede" epäili.
Kyllä se vika oli kuitenkin loppujenlopuksi noissa työsylinterien paineilmasylintereissä,oliva ruostuneet aivan tukkoon.,niin kuin "janivede" epäili.
- Liitteet
-
- työsylinteri.JPG (199.87 KiB) Katsottu 15910 kertaa
Re: Lokomo M133 onko tietoo
No nii nyt se riemu alko ei muuta ku kaivamaan 
Re: Lokomo M133 onko tietoo
.....
Viimeksi muokannut MI133, 10 Elo 2016, 23:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Lokomo M133 onko tietoo
On se siellä kone huoneessa oleva venttiili nimen omaan se paineen säätö joka vapauttaa kompuran vapaalle kun säiliössä paine nousee riittäväksi mikä nyt sitten oikea nimitys kyseiselle venttiilille sitten lie.
Re: Lokomo M133 onko tietoo
Varoventtiiliksi kutsuvat on myös takaiskuventtiilin nimi hällä
Re: Lokomo M133 onko tietoo
Mitäs mieltä olette noista polkimista,mikä on toi vasen pieni laatikko tossa vasemmalla? Mulle sanottiin,että ihan turha ,ei ole koskaan tarvinnut. Onko noin,että tota ajetaan siitä suuntavivusta pelkästään,siinä istuimen vasemmalla puolella?
- Liitteet
-
- vivut.JPG (233.83 KiB) Katsottu 15799 kertaa
-
- poljin.JPG (192.39 KiB) Katsottu 15799 kertaa
Re: Lokomo M133 onko tietoo
Samanlainen poljin oli meilläki samassa paikassa eipä tuota tarvinnu painaa niin ei ole hajuakaa että mikä virka sillä on.
Vivut on ajo ja toinen puskulevy voisin arvata ja pikku vivut istunta lähempänä oleva on kaivu /seisontajarru toisessa asennossa pitäis paineen mennä täysillä pää sylintereille ja toisessa päästää paineet kardaanijarrun jousi sylinteriltä.
Ulompi pikku vipu on hidas ja nopea ajo nopeus eli niin ku meille vastaavan koneen myynyt kaveri sanoi että hidas ja helvetin hidas
.
Vivut on ajo ja toinen puskulevy voisin arvata ja pikku vivut istunta lähempänä oleva on kaivu /seisontajarru toisessa asennossa pitäis paineen mennä täysillä pää sylintereille ja toisessa päästää paineet kardaanijarrun jousi sylinteriltä.
Ulompi pikku vipu on hidas ja nopea ajo nopeus eli niin ku meille vastaavan koneen myynyt kaveri sanoi että hidas ja helvetin hidas
Re: Lokomo M133 onko tietoo
Ja nyt kun katsoo uusilla silmillä niin pikku vivut just toisessa järjestyksessä ku mitä minä kirjoittelin
. Joo se ajo tapahtuu siitä vivusta meillä siinä oli muutettu sen verran että oli pedaalilla ajo.
Re: Lokomo M133 onko tietoo
Tuo lattiassa oleva katkaisia on käännön jarrun poljin.
Kyselit myös läpiviennin tiivisteiden vaihdosta.. Muistaakseni yläkautta nostettiin se läpivienti-torni pois, mutta vois onnistua paikallaankin vaihtaa ne tiivisteet alakautta.
Tiivisteet on ihan omia siinä läpiviennissä, poikkileikkaus vähän x-kirjaimen muotonen, rakennuskoneelta ne sai tilattua ainakin n.15v sitten. Kalliit vaan olivat..
Kyselit myös läpiviennin tiivisteiden vaihdosta.. Muistaakseni yläkautta nostettiin se läpivienti-torni pois, mutta vois onnistua paikallaankin vaihtaa ne tiivisteet alakautta.
Tiivisteet on ihan omia siinä läpiviennissä, poikkileikkaus vähän x-kirjaimen muotonen, rakennuskoneelta ne sai tilattua ainakin n.15v sitten. Kalliit vaan olivat..
Re: Lokomo M133 onko tietoo
.....
Viimeksi muokannut MI133, 10 Elo 2016, 23:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.