http://m.iltasanomat.fi/autot/art-12887 ... f-tsdtit-5
hullu on idea jo valmiiksi.
Pelottava on suomen yksityisautoilun tulevaisuus.
- Hullu-Jussi
- Guru
- Viestit: 1816
- Liittynyt: 25 Marras 2009, 09:58
Re: Pelottava on suomen yksityisautoilun tulevaisuus.
Kaupungista käsin katsoen nämä liikkumisasiat ja monet muut elämään liittyvät pienet ja isommat asiat näyttävät aika erilaisilta kuin täältä maalta katsoen. Oletan, että nämä lehtiuutisessa kerrotut ajatukset ovat tulleet kaupunkilaisen päästä.
Re: Pelottava on suomen yksityisautoilun tulevaisuus.
Tässä maassa on pian tilanne että ne jotka ei ole työttömiä, ovat joitain virkamiehiä jotka keksivät kaikkea tuollaista "viisasta"
Hyvä että edes tekevät jotain ajatustyötä etteivät ihan sammaloidu ja sairastu joutilaisuuteen. Mutta jos toteutuu niin muutan vaikka venäjälle....
ja guggenheim sitten viä....KELE...
Hyvä että edes tekevät jotain ajatustyötä etteivät ihan sammaloidu ja sairastu joutilaisuuteen. Mutta jos toteutuu niin muutan vaikka venäjälle....
ja guggenheim sitten viä....KELE...
-
kampiveivi
- Guru
- Viestit: 234
- Liittynyt: 28 Kesä 2009, 19:27
Re: Pelottava on suomen yksityisautoilun tulevaisuus.
Todellisuus pääsee joskus unohtumaan jos liian kauan tai muuten vaan on aina saanut nauttia hyvistä tuloista kera helpon elämän ja muutenkin on se "kultalusikka perseessä" synnytty. (anteeksi karkea ilmaisu mutta joskus tämän kaltaiset edesottamukset jotka ovat niin irrallaan todellisuudesta kuin voivat olla saavat otsasuoneni pullistelemaan)
Mutta eihän juuri kukaan oikeasti tienaa alle 2600e/kk. Eihän? Ja kaikkialla suomessa voi julkisilla kulkea töissä. Se on niin kätevää... (varsinkin ministeris auton takapenkillä tai kansanedustajana taksiedusta nauttien)
Mutta eipä siinä, alennetaan tuloveroa, lasketaan palkkoja , korotetaan alv:tä, alennetaan lapsilisiä ja kompensoidaan se verovähennyksinä pienituloisille, lisätään polttoaineen veroja sekä auton vuotuisia veroja jne. Ja kehoitetaan ihmisä hyödyntämään kotitalousvähennystä jotta saataisiin työllisyyttä kasvuun...Ainoo että mistä sen vähennyksen saa? Polttoaineaseman automaatilta ? Pitkästä työmatkasta johtuen kun tuloveron käytännössä maksan polttoaineaseman maksuautomaatin kautta.
Tällä menoa kohta on aivan sama käykö töissä vai onko vaan kotona, sama jää euroja käteen. Tai ehkä pitäs kaikkien muuttaa sinne Helsinkiin niin sais nuo rktl:än koiratkin olla rauhassa. Niinhän se Viskarikin laulaa että kyllä valtio huolen pitää omistaan... Joskus se kamelinkin selkä katkeaa.
Mutta eihän juuri kukaan oikeasti tienaa alle 2600e/kk. Eihän? Ja kaikkialla suomessa voi julkisilla kulkea töissä. Se on niin kätevää... (varsinkin ministeris auton takapenkillä tai kansanedustajana taksiedusta nauttien)
Mutta eipä siinä, alennetaan tuloveroa, lasketaan palkkoja , korotetaan alv:tä, alennetaan lapsilisiä ja kompensoidaan se verovähennyksinä pienituloisille, lisätään polttoaineen veroja sekä auton vuotuisia veroja jne. Ja kehoitetaan ihmisä hyödyntämään kotitalousvähennystä jotta saataisiin työllisyyttä kasvuun...Ainoo että mistä sen vähennyksen saa? Polttoaineaseman automaatilta ? Pitkästä työmatkasta johtuen kun tuloveron käytännössä maksan polttoaineaseman maksuautomaatin kautta.
Tällä menoa kohta on aivan sama käykö töissä vai onko vaan kotona, sama jää euroja käteen. Tai ehkä pitäs kaikkien muuttaa sinne Helsinkiin niin sais nuo rktl:än koiratkin olla rauhassa. Niinhän se Viskarikin laulaa että kyllä valtio huolen pitää omistaan... Joskus se kamelinkin selkä katkeaa.