Koneena hitachi zx160-2 lc, ja vikana tunnottomuus kun oikealla vivulla vetää taaksepäin eli nostaa varsinaista puomia, nosto tulee aluksi hiljaa sitten jää tyhjä kohta ja nousee nopeata ylös, eli nostaminen ei ole kovinkaan tarkkaa, vaan hyvin pitkälti on/off tyylistä eli kaikki tai ei mitään , raskasta taakkaa tai vastaavaa on vaikeata nostaa tarkasti. Oletan vian olevan rikkoutunut paineanturi tai joku muu vastaava pieni sähköongelma, en usko vian olevan suuri ja se on ilmaantunut vähitellen.
Esim, pumpun solenoidit
Tai esiohjauksen anturit ?
Ajattelin kokeilla itse korjata vikaa, mutta taidan viedä koneen rotatorille, jos en saa kuntoon saavat laittaa tietokoneeseen kiinni.
Hitachi zx160-2 lc tunnottomuus
- Hullu-Jussi
- Guru
Re: Hitachi zx160-2 lc tunnottomuus
Jos vika vain tässä yhdessä liikkeessä, ja vielä vain yhteen suuntaan, niin tulisi mieleen, että ilmaa esiohjauksessa tai esiohjauksen puolelta venttiili risana tai sitten varsinaisessa venttiililohkossa jotain häiriötä tai kolmantena mahdollisuutena niin sanottu letkurikkoventtili sylinteriin menevässä linjassa epäkunnossa.
Re: Hitachi zx160-2 lc tunnottomuus
Joystickien venttiilikarat "natsat" ovat vuotaneet ja olen vaihtanut niihin tiivisteet. Alkuvuodesta, koneessa on hitachin omat lukko venttiilit joka sylinterissä. Itselleni ne on hyvin vieraat koska aiemmissa ei ole ollut, enkä osaa niitä säätää? . Minulle on aiemmin sanottu että voisi olla lukoissa tai esiohjauksessa ilmaa, mutta kuinka nämä ilmataan ? Vai voiko lukkoventtiileitä ohittaa? Koneessa myös puomi ylhäällä taakan kanssa laskee vähän, ja olen ajatellut että voisiko nuo lukkoventtiilit jotenkin päästää koska sylinterit ei ainakaan ulospäin vuoda. Kone on muuten hyvin varusteltu ja mielestäni lukkove ttiilit ovat turhat, siinä on myös puomille joku jousto ettei se käy koneen päälle esim kun ajaa tietä pitkin ym.