Pyöräalustaisen koneen etuakselin renkaa ovat selvästi kuluneemmat kuin taka-akselilla. Onko sillä merkitystä, jos halkaisijassa on eroa senteissä?
Koneessahan ei taida olla tasauspyörästöä pituussunnassa.
Paljonko saa olla eroa pyörien halkaisijassa
Re: Paljonko saa olla eroa pyörien halkaisijassa
Jokainen sentti eroa halkaisijassa tekee 3,14cm eroa kehämittaan, aika isosti alkaa rassaamaan voimansiirtoa jos pitävällä alustalla ajelee. "Senteissä" kuulostaa isommalta.
Sekundasokko Satakunnasta, pamauttelee paineella & kuoppaa kuitua.
Kaivurit Volvo EC15BXT -08, Volvo EC55B Pro -07
Youtube kanavat: Antti Hara https://youtube.com/c/AnttiHara & oh1hih https://www.youtube.com/channel/UCymtfU ... ZbZTXwTbvw
Kaivurit Volvo EC15BXT -08, Volvo EC55B Pro -07
Youtube kanavat: Antti Hara https://youtube.com/c/AnttiHara & oh1hih https://www.youtube.com/channel/UCymtfU ... ZbZTXwTbvw
Re: Paljonko saa olla eroa pyörien halkaisijassa
Pintaaon riittäii minun käytölläni vuosiksi. Olisiko siis parasta vaihtaa renkaat ristikkäin. Kummallekin akselille toiselle puolelle kuluneemmat ja toiselle vähemmän kuluneet?
Mitäköhän näissä on tasauspyörästöt - jonkinasteinen lukko jatkuvasti?
Mitäköhän näissä on tasauspyörästöt - jonkinasteinen lukko jatkuvasti?