Gradall M-2460 Luiskakaivinkone

Keskustelua tela- sekä pyöräalustaisista kaivukoneista
Kurvaaja
Aktiivinen käyttäjä
Viestit: 51
Liittynyt: 08 Loka 2018, 16:44

Re: Gradall M-2460 Luiskakaivinkone

Viesti Kirjoittaja Kurvaaja »

Joo pitää putsata eka porakone teräsharjalla ennekuin koneistuksen päättää. Toisin voi olla että konekin pitää avata joten vauhtipyöränkin vois iroittaa puhdistukseen kun sekin pois otettava vission jos meinaa männät nykiä ulos...
Gradall m-2460 1962, Caterpillar D6B, Belarus 425 Progress, DT75v, Valmet 710 UM355.
Juise68
Viestit: 1
Liittynyt: 04 Touko 2019, 11:36

Re: Gradall M-2460 Luiskakaivinkone

Viesti Kirjoittaja Juise68 »

tais olla siinä koneessa murheen paikat just ne vetoaksel ,ja ketjukääntö .niitä on kuulemma aika ajoin pitäny laitella ,lämmityslaite on yläkoneessa ollu alunperin nestekaasu töhö on ensimmäisenä talvena laitettu neste kierto
Kurvaaja
Aktiivinen käyttäjä
Viestit: 51
Liittynyt: 08 Loka 2018, 16:44

Re: Gradall M-2460 Luiskakaivinkone

Viesti Kirjoittaja Kurvaaja »

Otin vauhtipyöränkin irti. Kaverilla on cccp hiomakone jolla pintakoneitus onnistuu tai vaihtoehtoisesti sorvikin löytyy jos hiomakoneella ei onnaa.

Kytkimen painelaakeri keskireikäkin on kulahtanut yhdeltä reunalta, pitää joko vaihtaa koko putki tai holkittaa sisäpuolelle teräsholkilla kuluneesta päästä tms.

Myös painelaakerin kosketuspinta käpäliin on ilmeisesti kulahtanut ( pultin päät on pinantasossa) mistähän materiaalista tuon voisi sorvata? Kytkinjarrun pinnat on painelaakerin sisässä vai kuinka?

Pilot bearinginkin meinasin vahtaa molemminpuolin suojatuksi kun sitä ei pysty mistään voitelemaan.

Linkissä kuvia

http://imgur.com/gallery/A6ul3X3
Gradall m-2460 1962, Caterpillar D6B, Belarus 425 Progress, DT75v, Valmet 710 UM355.
jusape
Guru
Viestit: 788
Liittynyt: 01 Kesä 2011, 01:14
Paikkakunta: Yläne

Re: Gradall M-2460 Luiskakaivinkone

Viesti Kirjoittaja jusape »

Aika pahasti on kuumahalkeamia ......
Jos sorvata pitää, pitänee asetelman kiinnitystasopinnasta vauhtipyörältä sorvata sama määrä materiaalia pois. ......
Allis-Chalmers TL20D -60, Scoopmobile model HP -53, H -5? HPD-69/70, Nuffit: Univ Three -61, 460KKK-62, 460Turbo-64 n.450hv, Universal -54 (perkins engine), 4DM -61, GMC 6-71(Detroit Diesel) -65, BroomWade WR250, jne ...
Kurvaaja
Aktiivinen käyttäjä
Viestit: 51
Liittynyt: 08 Loka 2018, 16:44

Re: Gradall M-2460 Luiskakaivinkone

Viesti Kirjoittaja Kurvaaja »

Vauhtipyöränpään kytkinpinta on irto-osa. Sorvauksen jälkeen tuon ja vauhtipyörän väliin voinee laittaa plasmaleikatun shimmilevyn, niin ei tarvitse vauhtipyörää sorvailla lainkaan. Sillä voi kompensoida molemmat levyt ja uuden kytkilevyn ohuuden niin että painelaakeri ja haarukat tulee optimi kohtaan.

Mittailin että levyistä voi noin 4mm ottaa pois eikä kiinnitysreijät tule kytkinpinnalle näkymään.

Voisihan sitä uudetkin tehdä kun tietäis millaisesta metallista nuo pitäisi olla?

http://imgur.com/a/b0Hya81
Gradall m-2460 1962, Caterpillar D6B, Belarus 425 Progress, DT75v, Valmet 710 UM355.
jusape
Guru
Viestit: 788
Liittynyt: 01 Kesä 2011, 01:14
Paikkakunta: Yläne

Re: Gradall M-2460 Luiskakaivinkone

Viesti Kirjoittaja jusape »

42CrMo4V akseliterästä
Allis-Chalmers TL20D -60, Scoopmobile model HP -53, H -5? HPD-69/70, Nuffit: Univ Three -61, 460KKK-62, 460Turbo-64 n.450hv, Universal -54 (perkins engine), 4DM -61, GMC 6-71(Detroit Diesel) -65, BroomWade WR250, jne ...
Kurvaaja
Aktiivinen käyttäjä
Viestit: 51
Liittynyt: 08 Loka 2018, 16:44

Re: Gradall M-2460 Luiskakaivinkone

Viesti Kirjoittaja Kurvaaja »

Pitänee tulevan vuoden ekalla viikolla repiä leyland 350 männät ulos..tai vaihtoehtoisesti tutkiä kannentiivisteen..

Symptoonit miksi:

1.Savuttaa raakasti kampikammion tuuletusputkesta
2. Venttiilikannessa lievää savutusta 1 ja 2 työntötankojen läpivienneistä
3. Savuttaa myös ulkoisesta suuttimesta jota meillä moottoriurheilupiireissä pakoputkiksi kutsutaan.

Epäilen männänrengasvikaa, toki voihan se olla myös kannentiivistevikakin..

Kumpikohan olisi parempi lähestymistapa?

Puristupainemittarillahan ei voi kumpaakaan vikaa poisulkea eikä oikein muutakasn keinoa ole tuota vikaa selvittää vai olisiko?

Juha
Gradall m-2460 1962, Caterpillar D6B, Belarus 425 Progress, DT75v, Valmet 710 UM355.
Kurvaaja
Aktiivinen käyttäjä
Viestit: 51
Liittynyt: 08 Loka 2018, 16:44

Re: Gradall M-2460 Luiskakaivinkone

Viesti Kirjoittaja Kurvaaja »

Terve

Männät ei tulekkaan ulos alapuoleta joten taidan irroittaa koneen kokonaan.

Mitähän tuo 0.350 leyland painaa. Korjausmanuaali ei painoa kerro ja netistäkään en painoa löytänyt. Koneen pituus 1m. Ikh tarjoaa 139eurolla 680kg kantavuudeltaan olevaa moottoritelinettä, alle 200 erolla löytyy muualta 900kg kantavuudella. Tietty vois tehä 520mm pyöreen noin 8mm vahvitetun pellin josta ottais vauhtipyöräkotelosta kiinni, ei auta kääntöakseliin eikä pystytolppaan mutta kiinitysysteemin ja vauhtipyöräkotelon kestoon. Sikäli hassua että moottoripukeissa ei kerrota mille etäisyydelle painopiste saa tulla kun momentti vaikuttanee eniten kestoon.

Varosa tilanne on kaksijakoinen.Onneksi omasta hyllystä löytyy koko yläkerran tiiviste sarja. Imuventtiileitäkin ja kiertokannen laakereita tuntuu löytyvän ja uudet suuttimetkin on jo hyllyssä. Mäntiä ei tunnu löytyvän eikä oikein sylinteriputkia, pakoventtiileitä ym osia. Kaikki tiedot missä olisi mahdollisia varaosia tarjolla moottoriremppaan otetaan vastaan.

Pitää ryhtyä hommaan kunhan kevät koittaa ja lumet sulaa..
Gradall m-2460 1962, Caterpillar D6B, Belarus 425 Progress, DT75v, Valmet 710 UM355.
jusape
Guru
Viestit: 788
Liittynyt: 01 Kesä 2011, 01:14
Paikkakunta: Yläne

Re: Gradall M-2460 Luiskakaivinkone

Viesti Kirjoittaja jusape »

Aika harvasta moottorista mäntiä alakautta pois saa ....
Allis-Chalmers TL20D -60, Scoopmobile model HP -53, H -5? HPD-69/70, Nuffit: Univ Three -61, 460KKK-62, 460Turbo-64 n.450hv, Universal -54 (perkins engine), 4DM -61, GMC 6-71(Detroit Diesel) -65, BroomWade WR250, jne ...
Avatar
Diesel Power
Guru
Viestit: 475
Liittynyt: 05 Kesä 2016, 14:57

Re: Gradall M-2460 Luiskakaivinkone

Viesti Kirjoittaja Diesel Power »

Moottorin paino tiedot taidetaan ilmoitella ainoastaan teollisuus moottoreiden data sheeteissä. Nyt puuttuu kättä pidempää kun nämä vanhan liiton aikaisten moottoreiden paperit on jo siivottu pois verstaan hyllystä. Volvon TD70B paperi osui käteen. Paino näköjään 680 kg. Taitaa Leyland olla perinne tekniikalla tehty eli rautaa löytyy enemmän. En yllättyisi jos Leyland olisi 200 kiloa painavampi.
Vastaa Viestiin