Voimansiirtoöljy GL3/4 SAE 140?
Voimansiirtoöljy GL3/4 SAE 140?
Mistä löytyy 140 voimasiirtoöljyä joka olisi turvallinen pronssille, ym keltametalleille? Noissa GL5 öljyissä tuo EP lisäaineistus voi syödä noita metalleja. Kaikki 140 öljyt tahtoo olla noita GL5 öljyjä. Mistä saadaan Allikseen oikeaa öljyä?
Re: Voimansiirtoöljy GL3/4 SAE 140?
https://www.ravenol.de/en/products/usag ... l4gl5.html
Tätä löytynee helpoiten ebayn kautta.
https://www.millersoils-shop.co.uk/clas ... ep-140-gl4
Suomessa näkyy myyvän ainakin kaasutinexpertti tuota millersiä
Tätä löytynee helpoiten ebayn kautta.
https://www.millersoils-shop.co.uk/clas ... ep-140-gl4
Suomessa näkyy myyvän ainakin kaasutinexpertti tuota millersiä
- Diesel Power
- Guru
- Viestit: 559
- Liittynyt: 05 Kesä 2016, 14:57
Re: Voimansiirtoöljy GL3/4 SAE 140?
Verstaalle posti oli tuonut Suomen autolehti numero 6 kesäkuu. Pääsin siinä justiinsa sivulle 60 jossa on artkkeli Öljymyytit elävät sitkeinä. Kirjoittaja on Teboilin insinööri, joka kertoo sinänsä asiaa mutta jättää minun mielestä monta asiaa sanomatta. Miksiköhän. Mutta hyvä juttu olisi ikään kuin jokaiselle lukea vaikka vaan muistin virkistykseksi.
Mitä tähän kysyttyyn perä öljyyn tulee, oli artikkelissa puhetta myös GL 4 ja GL 5 öljyistä ja missä niitä voi käyttää. Rajoituksena sanottiin juurikin ne pronssiset ja messinkiset synkronointi renkaat joten ei siis sovi eräisiin vaihde laatikoihin. Mitä tuollaisessa koneen akselissa voisi olla ettei GL 5 sinne sovi.
Noin muutoin noita paksumpia perä öljyjä käytetään nykyään vielä amerikkalaisten viri autojen perissä. Näitä öljyjä vaan ei täältä Suomesta tahdo saada kohtuulliseen hintaan.
Mitä tähän kysyttyyn perä öljyyn tulee, oli artikkelissa puhetta myös GL 4 ja GL 5 öljyistä ja missä niitä voi käyttää. Rajoituksena sanottiin juurikin ne pronssiset ja messinkiset synkronointi renkaat joten ei siis sovi eräisiin vaihde laatikoihin. Mitä tuollaisessa koneen akselissa voisi olla ettei GL 5 sinne sovi.
Noin muutoin noita paksumpia perä öljyjä käytetään nykyään vielä amerikkalaisten viri autojen perissä. Näitä öljyjä vaan ei täältä Suomesta tahdo saada kohtuulliseen hintaan.