Deeren myynti alkaa Suomessa
- Diesel Power
- Guru
- Viestit: 559
- Liittynyt: 05 Kesä 2016, 14:57
Deeren myynti alkaa Suomessa
Deeren maansiirto koneet on tulossa Suomeen. Tämä kuultuna niin sanotulta varmalta taholta. Maahan tuojana tulee olemaan Wihuri joka edustaa nykyään jo John Deere maatalous koneita.
Viimeksi muokannut Diesel Power, 16 Touko 2020, 17:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Deeren myynti alkaa Suomessa
Kieltämättä olen jo hieman ihmetellytkin miksi maailmalla noinkin yleinen merkki ei vielä näy Suomessa. Siis maanrakennuskoneiden osalta, muutenhan Deere on vahvasti läsnä.
Re: Deeren myynti alkaa Suomessa
Eikös deeren maansiirtokoneiden valmistaja oo hitachi? Pohjois-Amerikassa niitä myydään deerenä. Sama homma oli euroopassa kobelco new holland yhteistyö. Erikoista et niitä myytäs kahdella merkillä suomessa. Wihuriin liittyviä huhuja on liikkeellä joka merkistä mitä suomessa on myynnissä.
- Hullu-Jussi
- Guru
- Viestit: 1816
- Liittynyt: 25 Marras 2009, 09:58
Re: Deeren myynti alkaa Suomessa
Samaa ihmettelen. Tuntuisi erikoiselta, että Deere voisi myydä Suomessa käytännössä samoja koneita kuin Hitachi. Luulisi, että Hitachilla ja Deerellä on keskinäinen sopimus, joka estää tämän tyyppisen tilanteen syntymisen. Toisaalta Hitachilla ja Deerellä lienee yhteistä vain kaivinkoneissa. Muut koneet ovat joko Deeren omia tai muiden yhteistyökumppaneiden kanssa tehtyjä.
Monen vuoden tauon jälkeen tulivat John Deeren maansiirtokoneet myyntiin Euroopassa viime vuonna. Silloin aloitettiin eräänlainen alustava markkinoille tuleminen. Ensimmäiseksi JD toi Euroopassa myyntiin G-sarjan tiehöylät, joita kaupattiin Wirtgen-ryhmän myyntiverkoston kautta Saksassa ja Ranskassa. Deere oli ostanut Wirtgen Groupin ja siihen kuuluvat tuotemerkit Wirtgen, Vögele, Hamm, Benninghoven ja Kleemann vuonna 2017.
Monen vuoden tauon jälkeen tulivat John Deeren maansiirtokoneet myyntiin Euroopassa viime vuonna. Silloin aloitettiin eräänlainen alustava markkinoille tuleminen. Ensimmäiseksi JD toi Euroopassa myyntiin G-sarjan tiehöylät, joita kaupattiin Wirtgen-ryhmän myyntiverkoston kautta Saksassa ja Ranskassa. Deere oli ostanut Wirtgen Groupin ja siihen kuuluvat tuotemerkit Wirtgen, Vögele, Hamm, Benninghoven ja Kleemann vuonna 2017.
Re: Deeren myynti alkaa Suomessa
Jos on jokin linjanmuutos tehty. Myytyjen koneiden yhteismäärähän enimmäkseen valmistajalle merkitsee. On se sitten Hitachi tai Deere.
SGN / Agritek oli pitkään linja etä Case ja NewHolland traktorit piti myydä eri liikkeissä, samoin varaosa ja huoltopuoli piti olla eri liikkeissä.
Että vanhat "merkkimiehet" ei pitäisi "samana traktorina" sen "vääränmerkkisen" kanssa.
Nyt n. 4v on ollut linjaus toinen, varaosat molempiin merkkeihin saa samasta liikkeestä, myynti, huollot ja korjaukset voidaan tehdä samassa korjaamossa, jne ...
Eli saman katon alta saa Fiat-Ford-International- IH-David Brown/Case-Case Ih- Case ja New holland osat.
SGN / Agritek oli pitkään linja etä Case ja NewHolland traktorit piti myydä eri liikkeissä, samoin varaosa ja huoltopuoli piti olla eri liikkeissä.
Että vanhat "merkkimiehet" ei pitäisi "samana traktorina" sen "vääränmerkkisen" kanssa.
Nyt n. 4v on ollut linjaus toinen, varaosat molempiin merkkeihin saa samasta liikkeestä, myynti, huollot ja korjaukset voidaan tehdä samassa korjaamossa, jne ...
Eli saman katon alta saa Fiat-Ford-International- IH-David Brown/Case-Case Ih- Case ja New holland osat.
Vanhaa kalustoa on, lisääntyvät vaan mokomat...
Re: Deeren myynti alkaa Suomessa
Se ei sitten vaihto ollut vapaaehtoinen vaan ylhäältä määrätty?
- Diesel Power
- Guru
- Viestit: 559
- Liittynyt: 05 Kesä 2016, 14:57
Re: Deeren myynti alkaa Suomessa
Pääkonttorilta päin tainnut ohjeet ja määräykset tulla. Tuskimpa tässä suomalaisilla oli mitään isompaa sanan valtaa. Oliko edes eurooppalaisilla.
Viime vuonna Catti järjesteli Euroopassa uusiksi jälleen myyjä verkostoaan monessa maassa. Liekö sitten sattumaa että just samaan aikaan John Deerellä oli saman suuntaisia hankkeita. Wihurilla taisi käydä melkonen mäihä. Pahimmillaan olisivat olleet ilman mitään myytävää.
Viime vuonna Catti järjesteli Euroopassa uusiksi jälleen myyjä verkostoaan monessa maassa. Liekö sitten sattumaa että just samaan aikaan John Deerellä oli saman suuntaisia hankkeita. Wihurilla taisi käydä melkonen mäihä. Pahimmillaan olisivat olleet ilman mitään myytävää.
- Hullu-Jussi
- Guru
- Viestit: 1816
- Liittynyt: 25 Marras 2009, 09:58
Re: Deeren myynti alkaa Suomessa
Sen perusteella, mitä olen asiasta kuullut, pidän tätä Deeren tulemista Suomen ja yleensäkin Euroopan markkinoille jollain aikavälillä varmana. Sen sijaan mitään vihjettä ei ole vielä siitä, mitä tuoteryhmiä tänne ollaan tuomassa ja milloin homma oikeasti käynnistyy. Tämä Wirtgen ja siihen liittyvät tuotemerkit vaikuttaa selvältä, mutta tuleeko jotain muuta... aika näyttää...
- Hullu-Jussi
- Guru
- Viestit: 1816
- Liittynyt: 25 Marras 2009, 09:58
Re: Deeren myynti alkaa Suomessa
Työkaverini oli ollut yhteydessä JD:n pääkonttoriin ja siellä oli sanottu, ettei heillä ole tällä hetkellä Suomen osalta suunnitelmaa maanrakennuskoneiden myynnin aloittamisesta. Sen sijaan UK:n ja parin muun Euroopan maan suhteen sellainen oli.