Nainen miesten seassa

Täällä voi puhua vapaasti aiheista joille ei löydy muuta foorumia
koneprinsessas
Aktiivinen käyttäjä

Re: Nainen miesten seassa

Viesti Kirjoittaja koneprinsessas »

Jappi kirjoitti:
Ohan siinä, putkinäkö päälle vaan niin helposti ymmärtää... Tunne on toisinkin päin samanmoinen, jos minä sanon kyllä tai ei, niin tarkoitan sitä,kirjaimellisesti. Se ei ole sama kuin ehkä, mahdollisesti tai epäilen. :lol: Ei sitten tarvitse ottaa liian vakavasti :)

Meinaakos Jappi, että on melkein sama keskustelleeko savolaisen vai naisen kanssa; vastuu siirtyy kuitenki kuuntelijalle? ;)

Kyllä se vain on aivan tosi, että miehillä ja naisilla on aivan erilainen ajatuksenjuoksu. Tosin minun pojilla on se etu, että niitä on 11 kappaletta miettimässä mitä tuo yks eukko nyt yrittää sanoa. Ja toisinpäin, samat 11 yrittää tua ommaa mielipidettään ymmärrettävästi julki samaselle eukolle. Ja lopputuloksen voi sitten vaan arvata.. :D

Tuli vaan mieleen, ko olen lueskellu jonku verran eri ketjuja, onko oikeasti porukalla niin kireällä pipo, että joka kerta pittää sanoa, että hei, seuraava lause on tarkotettu vitsiksi?
Monesti tullu vastaan samantyylinen lausahdus. Mihin ihmisten huumorintaju on kaonnu, vai kuvittelenko vain?
-nainen ilman miestä on kuin kala ilman polkupyörää-
kampiveivi
Guru

Viesti Kirjoittaja kampiveivi »

koneprinsessas kirjoitti:
Tuli vaan mieleen, ko olen lueskellu jonku verran eri ketjuja, onko oikeasti porukalla niin kireällä pipo, että joka kerta pittää sanoa, että hei, seuraava lause on tarkotettu vitsiksi?
Monesti tullu vastaan samantyylinen lausahdus. Mihin ihmisten huumorintaju on kaonnu, vai kuvittelenko vain?
Olisiko opittua varovaisuutta? Onhan näitä tapauksia noussut sillon tällöin "otsikoihin" kun jokin kirjoitus tai lause otetaan pilkuntarkasti vakavasti ja tahallaan tulkitaan väärin. Sekä joillakin foorumeilla joillakin henkilöillä tuntuu olevan harrastuksena ymmärtää toisten kirjoituksia väärin ja vetää vihannessekoitusta koko pusillinen sieraimiin. Yleensä tosin nämä foorumit ovat sellaisia joihin ei ole mitään kirjautumis pakkoa. Ja siellä hilluvat henkilöt joilla jotenkin tunnettaa tulevan mielihyvää kun saa jonkin riidan aikaan tai saa toisia syyllistettyä tai muuten korostettua omaa paremmuuttaan. Näihin kuuluvat myös ns kielipoliisit jotka mussuttaa jokaisesta kirjoitusvirheestä
Netikirjoittelu antaa hyvän mahdollisuuden ymmärtää asia väärin. Huumorilla heitetty lause ei välttämättä jonkun mielestä kuulosta huumorilta ja lisäksi kun ei näe toisen naamaa eikä kuule ääntä ei välity se kuinka vakavissaan aisia on esitetty ja ainekset ties mihin on valmiina.
Hyppy-Heikki
Aktiivinen käyttäjä

Viesti Kirjoittaja Hyppy-Heikki »

Terve!

Täytyypä laittaa tässäkohtaa pieni mainos! Tällä viikolla ilmestyy uusi RASKAS KALUSTO lehti, siinä on vähän tarinaa eräästä kone/autoprinsessasta.
Heavy
Guru

Viesti Kirjoittaja Heavy »

Onko koneprinsessalla avatar kuvassa Kevitsan pistokauhakoneen kauha? Jos näin on, niin laita ihmeessä lisää kuvia tuonne kaivinkoneet osioon 8-)
koneprinsessas
Aktiivinen käyttäjä

Viesti Kirjoittaja koneprinsessas »

Heavy kirjoitti:Onko koneprinsessalla avatar kuvassa Kevitsan pistokauhakoneen kauha? Jos näin on, niin laita ihmeessä lisää kuvia tuonne kaivinkoneet osioon 8-)

Jopas sitä ollaan tarkkasilmäsiä ;)

Voinhan mie yrittää tukkia niitä tuone "Suomen suurimmat kaivinkoneet" topikkiin.. Lopputuloksesta en uskalla sanoa mithään! :D

Ja ihan näin taas asiaan mitenkhään liittymättä, tällä viikolla on ollu hurjaa edistystä havaittavissa minun tulevalla kaivinkoneuralla!
Olen saanu tasottaa pihhaa, ja levittää mursketta, suoristaa ojia ja tehä uusia luiskia! Opettaja eilen alko kyseleen, että minkäslaiset on tulevaisuuen suunnitelmat.. Varovasti uskalsin sanoa, että jos kaivokselle yrittäis lastaamaan.. Eipäs herra ollu sammaa mieltä, vaan minun pitäis koulusta päästyä alkaa laittamaan oma kone ja tekemään tuommosia pikkuhiplailuja :shock: Minun maailma keikahti kyllä ihan pois paikaltaan, olin valmistunu näkemään itteni mättämässä kiviä 12 tuntia päivässä alla oleviin laatikoihin..!

Niin joo, tänhään tuli sitten Engconiki tutuksi, sormet solmussa saanu taistella, että on saanu haluamansa lopputuloksen, mutta ehkä se tästä vielä jonain päivänä suttaantuu! :lol:
-nainen ilman miestä on kuin kala ilman polkupyörää-
Doosan55
Aktiivinen käyttäjä

Viesti Kirjoittaja Doosan55 »

Noista pikkuhiplailuista senverran että yleensä naisilla tuppaa olemaan aika hyvin silmää juurikin esimerkiksi viherrakennuspuolen hommissa. Itse olen ollut seulontatöissä joka on täysin ns mättöhommaa ja en niissä kovin hyvin viihtynyt vaan pitää saada jotain näkyvää ja silti sopivasti teknistä hommaa. Nykyisin sekoitus viherrakennus ja okt töitä, välillä pihojen multauksia ja kivipohjia yms ja toisinaan kaivoja,putkitöitä, eristeitä yms. Pari naispuolistakin kuljettajaa tunnen ja tekevät kyllä juurikin silmää vaativia pikkuhiplailuja, toinen pitkäpuomikoneella. Tokihan eri ihmiset tykkää erilaisista hommista, mutta tunnelmoihan hieman ajatuksella jos vaikka se ura urkenisi jostain pihapuolen tms viherrakennuksen hommista. Ja en toki väheksy noita kivimurska tai seulansyöttöhommia, on tuttuja niissäkin hommissa. Itse en niissä viihtynyt koska homma on aikalailla samaa päivästä toiseen. Toisille sopii hyvin ja toisille taas ei ;)
Työkaluna kumitelarimpula -12 Kubota u55, Puolitosissaan -88 Åkerman H3MB, Harrasteena -86 Finn Ursus 914DL
Leija

Viesti Kirjoittaja Leija »

Nyt on pakko itsekkin ilmottautua että myös täällä yksi nais konekuski on...=) Vakituisena pyöräkone kuskina olen nyt ollut vuoden ja ajokkina toimii Volvo 180E. Jonkun verran on myös kaivinkonetta tullut ajettua ja kyllä olen itseni löytänyt joskus sora auton ratin takaakin. Kaiken näkösiä hommia on kaivinkoneen ja pyöräkuormaajan kanssa tullut tehtyä mutta nyt viimeisen vuoden ajan olen työskennellyt ainoastaan sahalla eli lähinnä puita kuskaan kentästä sahaan, toisinaan olen myös tukkikuormia purkamassa. Varsinkin purku hommassa rekkamiesten ilmeet on kyllä joskus näkemisen arvoisia kun tajuavat että kuorman tuleekin purkamaan pieni tyttönen (kyllä melko lyhyt olen ja ikäkin kun on vasta 21) ja usein rekkamiehet kyselevätkin että mitenkä olen pyöräkuormaajan koppiin eksynyt ja kuulemma harvinainen näky on, suurin osa ei ole ennen nähnyt naista ajamassa pyöräkonetta. Itsellä ei tuo koneiden ajamisen opettelu ollut kiinni etteikö pääsisi opettelemaan, maansiirto urakoitsijan tyttäreksi kun on syntynyt niin kalustoa löytyy omasta takaa ja 15 vuotiaana minut ensimmäisen kerran kaivinkoneen ja pyöräkoneen puikkoihin laitettiin. Ensin vei isä työmaalle missä odotti kaivinkone ja kuorma auto ja sano että tänäpäivänä et pois lähde ennen kun on kuorma tehty, no ei kai siinä auttanu muu kuin ruveta opettelemaan ja kyllä kuorma tuli loppujenlopuksi tehtyä. Seuraavaksi sitten odotti pyöräkoneen ajamisen opettelu, sekin tyyliin että tässä on kone ala ajaa ja samalla kaavalla myös sora auton ajaminen, yksi kuorma vietiin ensiksi porukassa niin että isä ajoi ja yksi kuorma niin että minä ajoin ja sitten isä sanoikin että nytpä saat yksin pärjätä, joten aika pitkälti on itse saanut kaiken opetella vaan hyvin minä oon pärjänny ku on vaan sitkeesti opetellut ajan kanssa ja näitä hommiahan kun ei opi kun tekemällä...=) Tälläkin hetkellä olen töissä omassa perheyrityksessä ja kyllä tuo pyöräkuormaajan ajaminen on minun vahvinta alaa, paljon on kehuja tullut ja myös muita olen opettanut ajamaan. Vaikka konekuskin uraa en oikeastaan ikinä suunnitellut, kesät kyllä vietin aiemmin pyöräkoneen/kaivinkoneen/kuorma auton kopissa, mutta auto alaa opiskelin ja sen jäätyä kesken opiskelin matkailu alaa. Viime kesänä sitten tulin taas pyöräkonetta ajamaan kesäksi ja sillä kesätyö reissulla olen yhä edelleen, jäi siis koulut kaikki kesken ja juuret kasvoi pyöräkuormaajan penkkiin...=) Rekkakuskin ura mulla haaveissa olis jos joku kaunis päivä vielä rekkakortin omistaisi, tai sitten lähtisi joskus muualle konekuskiksi, muulle alalle tuskin pääsee kun ei ole koulutusta ja eipä kyllä kiinnostustakaan, tässä kuitenkin pyöräkoneen ajamisesta koko ajan lisää kokemusta tulee joten joskus maailmassa varmaan pääsisi jo kokemuksen perusteella muuallekkin konetta ajamaan. Se on kuitenkin varmaa että koneiden/autojen parissa tulen työskentelemään, kun on aina ollut pihassa rekkoja, sora autoja, pyöräkoneita ja kaivinkoneita eli kun on kasvanut niiden keskellä ja ihan kakarasta asti istunut isän mukana millon tukkirekan, sora auton, kaivinkoneen tai pyöräkuormaajan kopissa niin ei tarvitse miettiä miksi minusta tuli tämmönen ja miksi muut alat ei paljon kiinnosta....=D Loppuun on vielä pakko mainita että rekkakuskeille monesti aina sanon kun kyselevät että miten minusta on kone kuski tullut ja miten noin iso kone näin pientä tyttöä tottelee niin oon niille selittäny miksi olen konekuski ja lopuksi usein sanonu että minä oon firman pienin, nuorin ja ainut nainen mutta mulla on isoin kone ja se minua varsin hyvin tottelee, se niitä kuskeja huvittaa mutta kukaan ei ole vielä inttänyt etteikö nämä väitteet totta olisi...=)
Vastaa Viestiin