1. SK100BLC
-
mehtalainen
- Aktiivinen käyttäjä
1. SK100BLC
Hep,
Maanilveilijä p-pohjanmaalta. Kone Kobelco SK100 vm-91. Vasta pari kk omistuksessa, rojektiksi hommasin. Nyt on koneremppa tehty vähän hitsailtu konetta. Tunkiota siirretty ja lunta kauhottu. Seuraavaksi lienee ojakauhan teko. Osatoimitusta oon harkinnu..
Maanilveilijä p-pohjanmaalta. Kone Kobelco SK100 vm-91. Vasta pari kk omistuksessa, rojektiksi hommasin. Nyt on koneremppa tehty vähän hitsailtu konetta. Tunkiota siirretty ja lunta kauhottu. Seuraavaksi lienee ojakauhan teko. Osatoimitusta oon harkinnu..
Viimeksi muokannut mehtalainen, 05 Huhti 2009, 10:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
mehtalainen
- Aktiivinen käyttäjä
Re: 1.
Eikö muita koppelon omistajia kehtaa kirjautua 
-
ikikokkari
Kobelcoa en omista vielä. Åkeri on käytössä, on hiukka vanhanaikainen. Tutulla on ollut noita kobelcoja ja itsellekin olen vähän katsellut. Aika käteensopivan tuntuinen kone minulle. Voi ehkä tuurin huutokaupasta kolmen viikon päästä jäädä käteen jos sattuu olla sopiva ja halapa.
-
mehtalainen
- Aktiivinen käyttäjä
Parin kk tuttavuuden jälkeen en kobelcoa huonoksi ostokseksi mene vielä haukkumaan. Tietty tuo 100:nen on "pieni" voima loppuu raskaammassa hommassa, mutta ulottuvuus on jo ihan hyvä ja nopeus myös. Tekniikka aika varmaa, Isuzun moottori pieniruokanen ja hyvä lähteen käyntiin. Siinä on oma hehku joka sylinterille. Tuli tutustuttua tarkemmin tuohon moottoriin kun peruskorjattiin se. Kalliiksi pelottelivat tuon rempan mutta lopuiksi samaa tasoa kuin kuivaputki kone yleensä.
Hydraliikka on kawasakin, vuotoja tuon ikäsessä on mutta o-renkaita ja letkuja uusimalla siitä selviää.
Eka kuokka mulle, niin mielenkiintoa riittää.
Hydraliikka on kawasakin, vuotoja tuon ikäsessä on mutta o-renkaita ja letkuja uusimalla siitä selviää.
Eka kuokka mulle, niin mielenkiintoa riittää.
-
mehtalainen
- Aktiivinen käyttäjä
Re: 1. SK100BLC
Muistelen kuulleeni tämän mallin ajomoottoreista/navoista, että jotain erikoista. Mitä?
-
mehtalainen
- Aktiivinen käyttäjä
Uusi yritys...
- Liitteet
-
- Kuvia en osaa ottaa, mutta siinä se kuitenki on
- kobelco.jpg (18.09 KiB) Katsottu 10943 kertaa
Navoissa ns. kuukävelijät eli ei ole planeette alennusvaihdetta.Keskolla joskus juttelin aiheesta-Kehuivat ihan kohtuulisiksi-Rikkoutuuvat koska kaivetaan kiviä kauhaan telaavasten(sitä päätä missä napa)-Konetta kääntäessä tiputetaan kone vauhdilla alas kun on niin kiire-ja laakerointi pettää.Ja aina tiedossa kallis remontti (täystuho)jos ei aijoissa korjata.Kun öljyn vaihdossa tulee metallia, niin napa auki ja tarkastaa laakerit ym.Mulla ei ole koskaan ollut kobelcoa mutta jotenkin noi 100-130 (904) kobbelot on niin käyvän näköisiä että joskun vielä kokeilen mitä niillä saa aikaan
puskulevy aivan luksusta (saa tukevoitettua lyhyttä alakertaa ja puskea tietty). Voitko kertoa koneremontin hintaa-mitä osia tuli-harvako oli kun aloit korjata?
-
mehtalainen
- Aktiivinen käyttäjä
Harva oli motti... ilmeisesti vetäny paskasta ilmaa ohi putsarin. Osat maksoi n. 2000eur, sylinteriputket tehtiin koneistamolla volvon märistä putkista säästi monta sataa. runkolaakerit, kangenlaakerit, tapit männät tiivistesrj. vesipumppu, kytkin pumpulle ym. täys remppa alkup. osilla.
Pukulevyä vasten on myös hyvä siivota maata kauhaan.
Pukulevyä vasten on myös hyvä siivota maata kauhaan.
Kuvas näyttää aika säilyneeltä yksilöltä.Onko puomia hitsailtu banaanin päältä?Onko koneessa tietokone viä käytössä vai ohitettu?Isommissa kobbeloissa oli kuulemma löpön suodatus aika heikkoa josta syntyi turhaa syöttöpumppumurhetta.Jotkut laittoivat itse tuplasuodattimet vanhojen paikalle.Yleensä tuossa iässä sähköjohdot jo huonoja ja kun on paljon tunnistimia ym niin ne tekevät kiusaa.Toisaalta toimii toisaalta ei,kun anturilta tulee väärää dataa.Mitä tarkoitat pienellä kulutuksella? alle 7l/h kun kokoajan kaivaa.:KO?
Niin ja vielä.Joskus yli 5 v sitten kun ajoin 904:sta ihan kokeilumielessä niin jäi mieleen että ovi oli ihan väsynyt.Poikki monesta hohtaa.Varmaan ajettu teloilla niin paljon, oli myös puskulevykin, että oli väsynyt.Ovi oli silti aivan kolhimaton.Telastossa oli voimaa ihan rajattomasti,joka tilanteessa löi joutavaa.