Offtopic

Täällä voi puhua vapaasti aiheista joille ei löydy muuta foorumia
SML
Guru

Re: Offtopic

Viesti Kirjoittaja SML »

Tämäpä olisi hyvä olla olemassa.
Liitteet
Maaseutu-Vaino.jpg
Maaseutu-Vaino.jpg (62.36 KiB) Katsottu 5206 kertaa
Hullu-Jussi
Guru

Viesti Kirjoittaja Hullu-Jussi »

Täytyy lähtee varaosaostoksille. Rasittavaa. Tiedän, mitä myyjä siellä alkaa vaatia ekana. Se rekkari ei nyt tälläkään kertaa helpota hänen varaosan etsimistään, kun se moottori on siirretty autosta toiseen...
(kuvat lainasin therealsampan viestistä tuolta kellarin puolelta)
Liitteet
14890404.jpg
14890404.jpg (84.9 KiB) Katsottu 5083 kertaa
14890418.jpg
14890418.jpg (84.51 KiB) Katsottu 5083 kertaa
SML
Guru

Viesti Kirjoittaja SML »

Viime viikkolla tein taas pienen pyräyksen lehtimaailmaan ja avustin kasaamaan uuden numeron Koneklassikoihin. Se tulee kauppoihin 6. päivä.
Liitteet
Koneklassikot 4 2020 kansi
Koneklassikot 4 2020 kansi
kansi-4-2020.jpg (141.52 KiB) Katsottu 5030 kertaa
Diesel Power
Guru

Viesti Kirjoittaja Diesel Power »

Oli viime viikko suhteelisen rauhallinen töiden puolesta. Oli peräti aikaa istuutua ja räplätä tietokoneen kanssa. Sitten kun olin käynyt läpi kaikki hassut kuvat viesti ketjut ja muun some hömpän niin aloin katsella josko löytäisin jotain asiaakin. Olisi huvittanut katsella kone alan uutisia ja jotain muutakin yleisempää tekniikka asiaa. Nii ja se mulla oli ajatuksessa että jos saisin lukee suomeksi. Se vaan on helpomman tuntusta kun saa lukee kotimaan kielellä.
Listaan tähän nämä suomalaiset uutis sivut jotka kävin kurkkaamassa:
https://koneporssi.com/ tämä varmaan paras mutta en usko että viitsin taas vähään aikaan heidän juttujaan lähteä lukemaan. Joka toinen uutinen vaikuttaa enemmän mainokselta kuin uutiselta.
https://europorssi.com/fi/uutiset/ tässä olikin jokainen uutinen kuin mainos. Heidän lehteään aina luen koska siinä on kattavasti ilmoituksia mutta heidän "uutiset" ei ole mistään kotoisin.
https://www.kivirock.fi/ oli ikään kuin yritetty tehdä oikeita uutisia mutta oliko vika minussa vaiko uutisissa kun ei vaan kiinnostanut.

Tässä oli nämä ilmaiset. Pitäisi sitten kai maksaa jonkin lehden tilaus että pääsisi lukemaan niiden uutisia mutta en ole vakuuttunut että sieltä tämän parempaa saisi.
Oletteko te muut tyytyväisiä näihin ja onko olemassa muita sivuja josta kannattaisi lukea kone alan uutisia?
Hullu-Jussi
Guru

Mä en tiedä muita kuin yllä mainitut. Siis ilmaiseksi luettavat.

Itse luen tämän alan uutiset nykyään englanninkielisiltä sivuilta. Valinnanvaraa on enemmän ja tietoa on aivan toisella tapaa kuin suomalaisilla sivuilla. Näin se valitettavasti on.

Asiasta kolmanteen: Englantilaisen Earthmowers-magazinen uutissivulla kerrottiin, että Hyundai suunnittelee Doosan-konevalmistajan ostamista. (Tarkennettuna asia meni niin, että Doosan-yhtymä on rahan tarpeessa ja on sen takia jo pitkään suunnitellut myyvänsä konevalmistusta harjoittavan osansa pois. Doosan- ja Bobcat-merkkisten koneiden valmistus on ollut voitollista, joten ostajan löytymisestä oli toivoa ja nyt oli Hyundai ilmaissut kiinnostuksensa kauppaan.)
jusape
Guru

Viesti Kirjoittaja jusape »

Onko tela-alustaiset Bröytit kuinka yleisiä ...... Sellainen olis kait eräällä tiedossa .....
Vanhaa kalustoa on, lisääntyvät vaan mokomat...
Hullu-Jussi
Guru

Yhdestä olen kuullut, yhtään en ole nähnyt. Että ei ne nyt kovasti yleisiä taida olla.
(Se, josta kuulin muutama vuosi sitten, oli siinä suhteessa erikoisen erikoinen Bröyt, että siinä koneessa oli lukenut puomissa Bröyt-Åkerman.)
jasu

Viesti Kirjoittaja jasu »

lapissa olen nähnyt että luki puomissa bröyt/åkerman kaivinkoneen taisi olla mallia h 12.
jusape
Guru

Viesti Kirjoittaja jusape »

Mää en tiedä onko tää ollu jossain täällä jo ennen. ..... Aika vaikuttavan kokoinen kapine .....

https://www.youtube.com/watch?v=1UL6ukg ... movi%C4%8D
Vanhaa kalustoa on, lisääntyvät vaan mokomat...
Hullu-Jussi
Guru

Nykyajan asentaja koettaa säätää perinteistä moottoria:

Kuva
Vastaa Viestiin