Pikku lima

Keskustelua tela- sekä pyöräalustaisista kaivukoneista
jalo
Aktiivinen käyttäjä
Viestit: 52
Liittynyt: 15 Huhti 2010, 16:26

Pikku lima

Viesti Kirjoittaja jalo »

Onko kellään kuvia kyseisestä laitteesta. Olikohan se jokin lima 700 tai jotain sellaista.

Eikös vesipekalla ollut kyseinen laite jossain vaiheessa.
Avatar
Hullu-Jussi
Guru
Viestit: 1816
Liittynyt: 25 Marras 2009, 09:58

Re: Pikku lima

Viesti Kirjoittaja Hullu-Jussi »

Vesi-Pekalla oli kaiketi neljää eri mallista Limaa. Isoin oli tietysti 2400, joita oli kaksi ja se toinen jäi Libyaan. Sitten oli kaksi tyyppiä 1250, jotka siirtyivät OMP-Yhtymä/MVR-Haka -juttujen yhteydessä Jaaralle ja sitten oli se, jota usein olen kuullut nimitetyn Pikku-Limaksi, mutten nyt muista tyyppinumeroa ja lopuksi vielä se vanhempi ja aika harvinaista mallia ollut Lima, josta on ollut kuva tällä foorumilla Laahakoneita-viestiketjussa. En ole varma menikö tämä luettelo nyt oikein mutta korjatkaa, jos on tarpeen.
Avatar
Northern 1010C
Guru
Viestit: 166
Liittynyt: 01 Helmi 2010, 22:38
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Pikku lima

Viesti Kirjoittaja Northern 1010C »

Ei ole nyt kuvaa laittaa, mutta faktaa olisi... Vesi-Pekat Oy hankki vuonna 1955 Lima 703 kaivinkoneen, jonka kauhan koko oli 1,3 m3, koneen lempinimeksi tuli "Jari". Koneeseen oli ainakin kuokkakauha- ja laahakauhavarustus. Kone poistui käytöstä vasta vuonna 1981, mutta minne se joutui?
-----------------------------------
5xJD 1010C, IH btd6, 2xZetor
Vastaa Viestiin