Onko kellään kuvia kyseisestä laitteesta. Olikohan se jokin lima 700 tai jotain sellaista.
Eikös vesipekalla ollut kyseinen laite jossain vaiheessa.
Pikku lima
- Hullu-Jussi
- Guru
- Viestit: 1816
- Liittynyt: 25 Marras 2009, 09:58
Re: Pikku lima
Vesi-Pekalla oli kaiketi neljää eri mallista Limaa. Isoin oli tietysti 2400, joita oli kaksi ja se toinen jäi Libyaan. Sitten oli kaksi tyyppiä 1250, jotka siirtyivät OMP-Yhtymä/MVR-Haka -juttujen yhteydessä Jaaralle ja sitten oli se, jota usein olen kuullut nimitetyn Pikku-Limaksi, mutten nyt muista tyyppinumeroa ja lopuksi vielä se vanhempi ja aika harvinaista mallia ollut Lima, josta on ollut kuva tällä foorumilla Laahakoneita-viestiketjussa. En ole varma menikö tämä luettelo nyt oikein mutta korjatkaa, jos on tarpeen.
- Northern 1010C
- Guru
- Viestit: 166
- Liittynyt: 01 Helmi 2010, 22:38
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Pikku lima
Ei ole nyt kuvaa laittaa, mutta faktaa olisi... Vesi-Pekat Oy hankki vuonna 1955 Lima 703 kaivinkoneen, jonka kauhan koko oli 1,3 m3, koneen lempinimeksi tuli "Jari". Koneeseen oli ainakin kuokkakauha- ja laahakauhavarustus. Kone poistui käytöstä vasta vuonna 1981, mutta minne se joutui?
-----------------------------------
5xJD 1010C, IH btd6, 2xZetor
5xJD 1010C, IH btd6, 2xZetor