Gradall M-2460 Luiskakaivinkone
Re: Gradall M-2460 Luiskakaivinkone
Terve
Detroit diesel on 3-71.. ainakin serrin mukaan 3A53534.
vaihdelaatikko Fuller DA40818 5-W-430-AT
alennuslaatikko Fuller DA-16158 (2-A-62 200 2561582)
akselistot Rockwell:
etuakseli: FD 901 ratio TWX8
etummainen teliakseli: LDFPX67 ratio 9,34 serial 773703
takimmainen teliakseli LH(D)R PX 154 ratio 9,34 (H alapuolella on stansattu D hiukan H:n päälle) serial 078924
Ruiskutuspumppu: Cav AAL 6b75/76
Governor :Cav CRPB 20
Laturi: Cav H5524-10 24 volt clock serial LX-492 speed normal
Jokaisesta jarrujen haaroituksesta puuttu joku säätö tms nupikka olisiko hajua mistä moisia saisi? --> http://https://imgur.com/qrA89a8
tässä lisää kuvia värkistä:
https://imgur.com/a/ZHseokD
https://imgur.com/a/6Zb7q8e
kuvia jarrusysteemistä: https://imgur.com/a/eWbRGaT
Juha
Detroit diesel on 3-71.. ainakin serrin mukaan 3A53534.
vaihdelaatikko Fuller DA40818 5-W-430-AT
alennuslaatikko Fuller DA-16158 (2-A-62 200 2561582)
akselistot Rockwell:
etuakseli: FD 901 ratio TWX8
etummainen teliakseli: LDFPX67 ratio 9,34 serial 773703
takimmainen teliakseli LH(D)R PX 154 ratio 9,34 (H alapuolella on stansattu D hiukan H:n päälle) serial 078924
Ruiskutuspumppu: Cav AAL 6b75/76
Governor :Cav CRPB 20
Laturi: Cav H5524-10 24 volt clock serial LX-492 speed normal
Jokaisesta jarrujen haaroituksesta puuttu joku säätö tms nupikka olisiko hajua mistä moisia saisi? --> http://https://imgur.com/qrA89a8
tässä lisää kuvia värkistä:
https://imgur.com/a/ZHseokD
https://imgur.com/a/6Zb7q8e
kuvia jarrusysteemistä: https://imgur.com/a/eWbRGaT
Juha
Viimeksi muokannut Kurvaaja, 17 Heinä 2019, 18:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Gradall m-2460 1962, Caterpillar D6B, Belarus 425 Progress, DT75v, Valmet 710 UM355.
Re: Gradall M-2460 Luiskakaivinkone
Jonkin kuvan mukaan kattelinkin etyä Rockwellin valmistetta nuo vetävät akselit olisi ( jonkinverran jenkkiautoharrastajana, asioita seuranneena )
Jaa jotta 3-71 kiuas olisi ?
No, niinpä listan mukaan näkyy olevan, 3A on 3-71 ja -64 eka tuotannon moottori on ollut numeroltaan 53240, eli ensimmäisen vuosineljänneksen tuotteita, koska nro 58487 on sitten -65 tuotantoa.
58487-53240 = 5247kpl valmistettu -64 ja tuon kappalemäärän kun jakaa vaikka 4 niin n.1200kpl per neljännesvuosi
Jaa jotta 3-71 kiuas olisi ?
No, niinpä listan mukaan näkyy olevan, 3A on 3-71 ja -64 eka tuotannon moottori on ollut numeroltaan 53240, eli ensimmäisen vuosineljänneksen tuotteita, koska nro 58487 on sitten -65 tuotantoa.
58487-53240 = 5247kpl valmistettu -64 ja tuon kappalemäärän kun jakaa vaikka 4 niin n.1200kpl per neljännesvuosi
Vanhaa kalustoa on, lisääntyvät vaan mokomat...
Re: Gradall M-2460 Luiskakaivinkone
Löysin melkoisen hyvän 60 luvun ilmajarru videon made by U.S army:
https://www.youtube.com/watch?v=hNs_s4rsTAY
17:10 kohdalla osa josta minulta puuttuu jotain.. no ilmeisesti siihen saisi kiinni äänenvaimentimen..
Juha
https://www.youtube.com/watch?v=hNs_s4rsTAY
17:10 kohdalla osa josta minulta puuttuu jotain.. no ilmeisesti siihen saisi kiinni äänenvaimentimen..
Juha
Gradall m-2460 1962, Caterpillar D6B, Belarus 425 Progress, DT75v, Valmet 710 UM355.
Re: Gradall M-2460 Luiskakaivinkone
Kansallisarkistosta löytyi tietoa. Kone ollut rekisterissä 1964-1986 ilmeisesti yhdellä yrityksellä etelä Kuopiossa.
Sain kopiot parista rekisteriotteesta joista saa todella huonosti selvää. Edes sitä miltä vuodelta ne ovat en ole saanut selvää.
Juha
Sain kopiot parista rekisteriotteesta joista saa todella huonosti selvää. Edes sitä miltä vuodelta ne ovat en ole saanut selvää.
Juha
Gradall m-2460 1962, Caterpillar D6B, Belarus 425 Progress, DT75v, Valmet 710 UM355.
Re: Gradall M-2460 Luiskakaivinkone
Öljyistä---
Eli nyt suosituksia mitä öljyä koneen eri osasasten sisään laitetaan otetaan vastaan. Hakusessa sekä "huuhteluöljyt" että käyttö-öljyt..
kohteet:
Detroid Dieseliin suositeltua Mobil Delvac 1240 ei tunnu löytyvän oikein mistään. IKH:lla on jossain netin syövereissä maininta mutta tiskillä myyty jo useampaan kertaan ei oota... Eikä vaihtoehtoakaan DD öljyksi ole osattu kertoa..
pääkone Leyland 0350/100a
Vaihteisto Fuller
Alennusvaihteisto Fuller
Perät Rockwell
Nämä ensimmäiset öljyt tulee olemaan ns huuhtelukäytössä eli mitään kovin rasittavaa työtä ei näillä tehdä..sitten sen jälkeen paremmat öljyt..
Kunnostus alkaa lumien sulettua ja rahoitustakin kunnostukseen on saatu...
Juha
Eli nyt suosituksia mitä öljyä koneen eri osasasten sisään laitetaan otetaan vastaan. Hakusessa sekä "huuhteluöljyt" että käyttö-öljyt..
kohteet:
Detroid Dieseliin suositeltua Mobil Delvac 1240 ei tunnu löytyvän oikein mistään. IKH:lla on jossain netin syövereissä maininta mutta tiskillä myyty jo useampaan kertaan ei oota... Eikä vaihtoehtoakaan DD öljyksi ole osattu kertoa..
pääkone Leyland 0350/100a
Vaihteisto Fuller
Alennusvaihteisto Fuller
Perät Rockwell
Nämä ensimmäiset öljyt tulee olemaan ns huuhtelukäytössä eli mitään kovin rasittavaa työtä ei näillä tehdä..sitten sen jälkeen paremmat öljyt..
Kunnostus alkaa lumien sulettua ja rahoitustakin kunnostukseen on saatu...
Juha
Gradall m-2460 1962, Caterpillar D6B, Belarus 425 Progress, DT75v, Valmet 710 UM355.
Re: Gradall M-2460 Luiskakaivinkone
Luulisi tuota yksiaste 1240 Delvaccia ( SAE W40 ) kyllä saatavissa edelleenkin olevan, paikallismyyjän kiinnostus taasen erikseen yhtä 20L pänikkää tilaten voi olla aika nollissa....
https://www.oilia.fi/node/63
https://onnshop.onninen.fi/product/ADB951
https://www.mobil.com/finnish-fi/commer ... elvac-1240
https://www.oilia.fi/node/63
https://onnshop.onninen.fi/product/ADB951
https://www.mobil.com/finnish-fi/commer ... elvac-1240
Vanhaa kalustoa on, lisääntyvät vaan mokomat...
- Diesel Power
- Guru
- Viestit: 559
- Liittynyt: 05 Kesä 2016, 14:57
Re: Gradall M-2460 Luiskakaivinkone
Detroit Dieselissä 53, 71 ja 92 sarjat joutuu käyttämään siihen tarkoitettua 1-aste öljyä. Siihen on tekniset syyt ja ne voi moottorista joskus havaita melko piankin kun sinne on moniaste öljyä laittanut. Kaikki moniaste öljyt ei varmaankaan käyttäydy samalla tapaa. Voinut parhaimmillaan mennä useita kymmeniä käyttö tunteja ennen kuin öljy alkanut temppuilla.
Mobilia sen öljyn ei ole mikään pakko olla. Tiedä sitten olisiko nykyään jo olemassa moniaste öljyä kun kestäisi näissä moottoreissa. Tampereeltakin voisi kysyä löytyykö sopivaa laatua.
Mobilia sen öljyn ei ole mikään pakko olla. Tiedä sitten olisiko nykyään jo olemassa moniaste öljyä kun kestäisi näissä moottoreissa. Tampereeltakin voisi kysyä löytyykö sopivaa laatua.
Re: Gradall M-2460 Luiskakaivinkone
Kysyppä tuolta öljyjä. Itse saanut hyvää palvelua tuolta
https://hyvamaa.fi/
Täältä olen hommannut suodattimia. https://www.voitelukeskus.com/
Täältä olen hommannut suodattimia. https://www.voitelukeskus.com/
Re: Gradall M-2460 Luiskakaivinkone
Pitääki muute muistaa kans käydä 1240 ölppiä kyselees..... Omas Detroitis ei nyt niin mahdottomia tuntimääriä ole tullut, muutamia kymmeniä kenties, mut lienee sen 4 vaiko 5v jo aikaa kun noi nykyiset ölpät koneeseen laitoin .....
Vanhaa kalustoa on, lisääntyvät vaan mokomat...
Re: Gradall M-2460 Luiskakaivinkone
Tilasin Jenkeistä lähes täydellisen korjausmanuaalisetin koneeseen. Korjausohjeet laatikoihin, akselistoihin, hydraulijärjestelmiin jne melko kattavasti. Mukana ei tullut dd ohjeita mutta joku huono PDF minulla onkin DD 371.
Öljyiksi manuaali suosittelee sae 80 ja sae90 oljyjä voimansiirtoon.. Taidan käydä ostamassa 208l tynnyrin Mobil gx 80W-90 niin saa vaihdettua öljyt ainakin M-2460, d6b, belarus 425 ja dt75v..
Laitappa Jusape sitten tieto mistä löytyi 1240 öljyä ja jos isomman setin ostit voisin kanistereiden kanssa vaikka ostaa sitä..
Öljyiksi manuaali suosittelee sae 80 ja sae90 oljyjä voimansiirtoon.. Taidan käydä ostamassa 208l tynnyrin Mobil gx 80W-90 niin saa vaihdettua öljyt ainakin M-2460, d6b, belarus 425 ja dt75v..
Laitappa Jusape sitten tieto mistä löytyi 1240 öljyä ja jos isomman setin ostit voisin kanistereiden kanssa vaikka ostaa sitä..
Gradall m-2460 1962, Caterpillar D6B, Belarus 425 Progress, DT75v, Valmet 710 UM355.