Moro
Tuli kuokkaa päivitettyä. Hitachi 210 zx3 vm 12 8600h
Kunto siisti. Koneesta löytyy nopeutta yms. Mutta pikkuhiljaa alku ihastuksen jälkeen alkanut tuntua,
Että kaivu puomista varsinkin puuttuu paukkuja. Eli ex 200 jcb vm 01 kaivupuomin pysähtyessä kivikossa siirsi konetta perässään yms mut tämä uutukainen jää suhisemaan. Paineita löytyy suurinpiirtein ilmoitetut mittariston huolto tilan mukaan.
Hitachi 210 zx3 voimattomuus
- Hullu-Jussi
- Guru
- Viestit: 1816
- Liittynyt: 25 Marras 2009, 09:58
Re: Hitachi 210 zx3 voimattomuus
Jos koneen oma diagnostiikka näyttää paineen olevan kohdallaan, siihen voi aika hyvin luottaa. Eri asia on sitten se, että minkä paineen tämä järjestelmä ilmoittaa. Se ei välttämättä kerro kaivustickin sylkässä vallitsevaa painetta, mutta paha mennä sanomaan, kun en tarkenmmin tiedä. Kaivupuomin sylinterin varo(shokki)venttiilin avautumispaineen tarkistuttaisin.
Se on tullut havaittua kaivellessa, että kaivupuomin pituudella on iso merkitys siihen, miltä koneen voima käytännössä tuntuu. Yleensä kun on saatavilla kahta tai kolmea kaivupuomia. Jos koneessa on melko pitkä sticki ja sen perässä vielä rototiltti, on kauhan kärjessä voimaa jäljellä jo ihan tuntuvasti vähemmän.
Se on tullut havaittua kaivellessa, että kaivupuomin pituudella on iso merkitys siihen, miltä koneen voima käytännössä tuntuu. Yleensä kun on saatavilla kahta tai kolmea kaivupuomia. Jos koneessa on melko pitkä sticki ja sen perässä vielä rototiltti, on kauhan kärjessä voimaa jäljellä jo ihan tuntuvasti vähemmän.
Re: Hitachi 210 zx3 voimattomuus
Molemmissa marttiinit ja noin silmämääräisesti jcb oli pisin varsi ja hitachissa toisteks pisin... tai no jonkun 20-30cm lyhempi. Mut pitää mitata kaivuvarren paineet. Tai en tiedä uskaltaako ite sekaantua ettei mee se öljyn kierrätys sekasi...
Re: Hitachi 210 zx3 voimattomuus
Minulla oli ex-60-3 hitachissa sellainen ominaisuus että meni voimattomaksi lämmetessä,kaikki joilta kysyin sanoivat että pumppu, pumppu.
Mittasin paineita niin esiohjauspaineet "romahti" lämmetessä, käytin eo varoventtiilin pois ja purin/kokosin niin vika oli poissa.
Ps 4500h ja siihen oli jossakin vaiheessa vaihettu pumppu.....miksiköhän.....
Mittasin paineita niin esiohjauspaineet "romahti" lämmetessä, käytin eo varoventtiilin pois ja purin/kokosin niin vika oli poissa.
Ps 4500h ja siihen oli jossakin vaiheessa vaihettu pumppu.....miksiköhän.....
Re: Hitachi 210 zx3 voimattomuus
Kuulin yhdeltä Kobelco mieheltä että 2007 oli paljon vahvempi kuin vastaava 2014. Päästö ja muut säästö hommat syö voimaa.
Hitachi Zx 135 Us
- Diesel Power
- Guru
- Viestit: 559
- Liittynyt: 05 Kesä 2016, 14:57
Re: Hitachi 210 zx3 voimattomuus
Tavallaan se on jossain tapauksessa noin että tehot tippu. Mutta useammin taitaavat olla nostaneet ylöspäin. Näin on mennyt vaikka kutos moottoreista on siirrytty nelikkoihin. Kobelcoissa hämää asiaa se kun niitä on ihan saman ikäsiä erilaisilla koneilla. Saman kone merkin sisältä löytyy näitä eri malli versioita. Asiaan vaikuttaa tietenkin se mistä koko luokasta puhutaan. Voi olla eri tilanne eri malleissa.
Mitsubishi 6D34 lötyy tehoväliltä 107-149 kW. Mutta sitten kun vaihtu 2014 neli sylinteriseen Hino Jo5E niin tuli 124 kW.
Mitä se sitten merkitsee ajotuntumassa sitä en tiedä. Tämä moottori puoli kuuluu enempi minulle.
Mitsubishi 6D34 lötyy tehoväliltä 107-149 kW. Mutta sitten kun vaihtu 2014 neli sylinteriseen Hino Jo5E niin tuli 124 kW.
Mitä se sitten merkitsee ajotuntumassa sitä en tiedä. Tämä moottori puoli kuuluu enempi minulle.