Gradall M-2460 Luiskakaivinkone
Re: Gradall M-2460 Luiskakaivinkone
Paikalliskaupassa ei ollut toimitusdiiliä mobilin kanssa, vastaava muu ölppi, muilta toimittajilta selvityksen alla. Palaan asiaan, kun öljyasiat suodattuu kirkkaammiksi ......
Vanhaa kalustoa on, lisääntyvät vaan mokomat...
Re: Gradall M-2460 Luiskakaivinkone
Minulle myytiin netissä delvac 1240 20l pönttö, mutta sitten myyjä ilmoitti että Mobil ei tuo kyseistä öljyä enään maahan.
Alla myyjän selitys korvaavalle ei niin sopivalle öljylle..
"Detroit Dieselin kaksitahtisissa dieselmoottoreissa, eritonen mallien 53, 71, ja 92 kohdalla johtuen valmistajan asettamasta tiukasta sulfaattituhka pitoisuus (max 0.8%) – Delvac 1640 pitoisuus ylittää tämän rajan."
Eli Mobililta ei saa Suomessa sopivaa öljyä näille koneille..
Mitäs sitten, pitääkö öljy hakea ulkomailta, vai löytyisikö joku sopiva öljy joltain muulta merkiltä.
Alla myyjän selitys korvaavalle ei niin sopivalle öljylle..
"Detroit Dieselin kaksitahtisissa dieselmoottoreissa, eritonen mallien 53, 71, ja 92 kohdalla johtuen valmistajan asettamasta tiukasta sulfaattituhka pitoisuus (max 0.8%) – Delvac 1640 pitoisuus ylittää tämän rajan."
Eli Mobililta ei saa Suomessa sopivaa öljyä näille koneille..
Mitäs sitten, pitääkö öljy hakea ulkomailta, vai löytyisikö joku sopiva öljy joltain muulta merkiltä.
Gradall m-2460 1962, Caterpillar D6B, Belarus 425 Progress, DT75v, Valmet 710 UM355.
Re: Gradall M-2460 Luiskakaivinkone
Vanhaa kalustoa on, lisääntyvät vaan mokomat...
- Diesel Power
- Guru
- Viestit: 559
- Liittynyt: 05 Kesä 2016, 14:57
Re: Gradall M-2460 Luiskakaivinkone
Moi taas, yksi asteisuus on tässä kaksitahti diesel öljyssä tärkeintä. Siksi esim D 40 jota edellä suositeltiin. Maahan tuojan huolto kurssilla meidän aloittelivien nöösien päihin teroitettiin että ette sitten koskaan laita moni aste öljyä kaksitahti dieseliin. On tästä kulunut jo vuosi kymmeniä, mutta taitaa päteä vieläkin.
Re: Gradall M-2460 Luiskakaivinkone
Tota Power D 40 öljyä ite nyt keväällä tilasin, kun Mobil 1240 saatavuus oli olematonta , n. 70€ 20L pönä.
Vaikkei paljoa käyttötunteja olekkaan kertynyt, mut liki 5v vanhat öljyt kuitenkin jo, moottorin säilytys kesällä ulkosalla, talvella kylmäs hallissa, niin ei lie pahasta jo vaihtaa.
Öljy on kuitenkin halpaa hoitoa vs koneremontti ....
Vaikkei paljoa käyttötunteja olekkaan kertynyt, mut liki 5v vanhat öljyt kuitenkin jo, moottorin säilytys kesällä ulkosalla, talvella kylmäs hallissa, niin ei lie pahasta jo vaihtaa.
Öljy on kuitenkin halpaa hoitoa vs koneremontti ....
Vanhaa kalustoa on, lisääntyvät vaan mokomat...
Re: Gradall M-2460 Luiskakaivinkone
Mitenköhän periin saa oikeat määrät öljyä ja kuinka paljon se oikea määrä on.
Kyljessä olevasta reiästä saa menemään ehkä 50% siitä mitä ulos tuli (noin 14 litraa).
Voisin lisätä vastaavan määrän ulos tuli napojenkautta, kun vetaritkin on vielä irti.
Manuaalissa kerrotaan vaikka mitä muttei tuota oleellista asiaa paljonko öljyä perät vaatii.
Kyljessä olevasta reiästä saa menemään ehkä 50% siitä mitä ulos tuli (noin 14 litraa).
Voisin lisätä vastaavan määrän ulos tuli napojenkautta, kun vetaritkin on vielä irti.
Manuaalissa kerrotaan vaikka mitä muttei tuota oleellista asiaa paljonko öljyä perät vaatii.
Gradall m-2460 1962, Caterpillar D6B, Belarus 425 Progress, DT75v, Valmet 710 UM355.
- Diesel Power
- Guru
- Viestit: 559
- Liittynyt: 05 Kesä 2016, 14:57
Re: Gradall M-2460 Luiskakaivinkone
Onkohan se näiden gradallienkin kanssa silleen että nuo auto alustat ovat tavallaan oma osuutensa. Sen vissiin on valmistanut joku näistä asiaan omistautuneista tehtaista samalla tapaan kuin auto nostureissakin. Muutamissa nostureissa mitä olen nähnyt on ollut oma manuaali alustaa varten. Samaten moottoria varten ovat silloin aikoinaan laittaneet erillisen manuaalin, missä moottorin korjaukseen ja huoltoon kuuluvat asiat kerrottu.
Re: Gradall M-2460 Luiskakaivinkone
Perissä oli kolme roppua ja löytyihän se oikeakin.
Manuaali sanoo myös että viimeisenä lisätään kaksi pinttia peränpäällä olevaan kardaanin tulo-osaan.
Alaos on Duplex gr 6x4 kuorma-auto..
Molemmista peristä tuli jonkin verran metallisilppua mutta etummaisessa lojuu pohjalla noin 10x20x40mm metallinpalanen. Eli pitänee nuo perät avata..
Manuaali sanoo myös että viimeisenä lisätään kaksi pinttia peränpäällä olevaan kardaanin tulo-osaan.
Alaos on Duplex gr 6x4 kuorma-auto..
Molemmista peristä tuli jonkin verran metallisilppua mutta etummaisessa lojuu pohjalla noin 10x20x40mm metallinpalanen. Eli pitänee nuo perät avata..
Gradall m-2460 1962, Caterpillar D6B, Belarus 425 Progress, DT75v, Valmet 710 UM355.
Re: Gradall M-2460 Luiskakaivinkone
DD 371 kaikki kolme pumppusuutinta jumissa.
Youtubessa tälläinen dd pumppusuuttimien jumin avaamisesta:
https://youtu.be/sJA4tK3B4Og
Taitaa olla ihan kohtalainen ohje.. vai mitä sanoo tietäjät.
Avasin venttiilikopan kun Jusape Okrassa ohjeisti mitä sen alta pitää tarkistaa..
Youtubessa tälläinen dd pumppusuuttimien jumin avaamisesta:
https://youtu.be/sJA4tK3B4Og
Taitaa olla ihan kohtalainen ohje.. vai mitä sanoo tietäjät.
Avasin venttiilikopan kun Jusape Okrassa ohjeisti mitä sen alta pitää tarkistaa..
Gradall m-2460 1962, Caterpillar D6B, Belarus 425 Progress, DT75v, Valmet 710 UM355.
Re: Gradall M-2460 Luiskakaivinkone
Oikeastaan ei yllättänyt, et jumis on. Olis yllättänyt, ellei olis ollut .....
Vanhaa kalustoa on, lisääntyvät vaan mokomat...