Tänään kävijöitä oli 26 100 henkeä, eli sata vähemmän kuin viimevuoden ennätyslauantaina. ( 4pv aikana yhteensä siis 81 130 kävijää )
Jutustelijoita riitti päivän aikana sekä Alliksen, että Detroitin äärellä, myös Gradall M-2640 koneen omistaja ( foorumin nimim. "kurvaaja" ) kävi esittäytymässä ja varmaan yli puol tuntia meni turistessa ja Reetua katellessa....
OKRA messut 3.-6. 7. 2019
Re: OKRA messut 3.-6. 7. 2019
Vanhaa kalustoa on, lisääntyvät vaan mokomat...
- Hullu-Jussi
- Guru
Okra on siitä erikoinen tapahtuma, että siellä tuntee joka kerta viihtyvänsä. Se on minun mielestä tämän maan parhaita näyttelyitä.
Tässä nyt vielä yksi kuva perinnepihan maamoottoririvistä.
Tässä nyt vielä yksi kuva perinnepihan maamoottoririvistä.
- Liitteet
-
- Okran-maamoottorit.jpg (146.3 KiB) Katsottu 5350 kertaa
Nuo moottorit oli muuten ihan sattumalta ikäjärjestyksessä, etualan Kullervo-maamoottori on 1910-luvulta, seuraavat ( merkit ?? ) -20 ja sitten -30 ja -40 Lister, sekä lopuksi -50 luvulta oleva moottori .... Tätä keskiviikkona vaiko torstaina siinä katosteltassa jutusteltiin, ja tultiin siihen tulokseen, että rivistä seuraavana ollut Perälän Kullervo-lokomobiili hyöyrykone vuodelta 1911 , on melko varmasti vanhempi, kuin tuo 1910 luvulta oleva maamoottori ....
Tuolta löytyy muutama kuva Okrasta ja muutama Punkalaitumen museolta. https://www.facebook.com/pg/Sepon-Kulje ... tn__=-UC-R
Mikä päivä kävit? Ite olin ke ja to iltapäivän n.12-17, sekä la n.10 -> 17.30 paikalla....
Olis ollu kiva jos esittäytymässä olisist käynyt.....
Olis ollu kiva jos esittäytymässä olisist käynyt.....
Torstaina kävin, olin noilla paikkeilla joskus 14:00. Höyrykoneenkäyttäjäkin taisi olla juurkin silloin syömässä kun oli vain käyttäjätär paikalla.