Lännen 216c
Lännen 216c
Onko koneen hydrauliikka tietäjiä. Koneen käännössä viivettä ja puomistossa kuollut kohta kaivuu puomissa. Onko koneessa lainkaan hudrauliikkaan paineakkua.
- Hullu-Jussi
- Guru
Re: Lännen 216c
En ole mikään Länkkäri-tietäjä, mutta jotain pientä korjausta olen joskus niihin tehnyt. Toi kaivupuomin tyhjäliike (kauhaa koneeseen päin tuotaessa) on aika tavallinen vika. Johtuu tyhjiöstä kuormattomalla puolella sylinteriä. Ei nyt mitään mielikuvaa, miten tyhjiönesto oli tässä mallissa hoidettu ja missä mahdollinen siihen kuuluva venttiili on.
Käännon viive voi johtua monesta tekijästä. Käännön jarru Länkkärissä oli muistaakseni sellainen omalaatuinen vähän vanhanaikainen jarrukengillä tehty rakenne. Hydraulipaine vapauttaa jarrun. Vika voi olla jarrun sylkässä, tai vapautuspaine tulee liian hitaasti tai vuotoa ym. Kääntömoottori on toinen mahdollisuus ja sitten kolmantena suuntaventtiili tai sen ohjaus. Muistaakseni paineakkua ei näihin järjestelmiin suoranaisesti liittynyt.
En pysty sanomaan enempää, koska en omista tähän malliin hydraulikaaviota.
Käännon viive voi johtua monesta tekijästä. Käännön jarru Länkkärissä oli muistaakseni sellainen omalaatuinen vähän vanhanaikainen jarrukengillä tehty rakenne. Hydraulipaine vapauttaa jarrun. Vika voi olla jarrun sylkässä, tai vapautuspaine tulee liian hitaasti tai vuotoa ym. Kääntömoottori on toinen mahdollisuus ja sitten kolmantena suuntaventtiili tai sen ohjaus. Muistaakseni paineakkua ei näihin järjestelmiin suoranaisesti liittynyt.
En pysty sanomaan enempää, koska en omista tähän malliin hydraulikaaviota.
mulla on koneeseen kyllä huoltokirja mutta siitä hydraulikaaviosta en osaa tulkita juuri mitään.
missähän se käännön jarru mahtaa sijaita
- Hullu-Jussi
- Guru
Moottorin etupuolella pitäisi näkyä jarrurummun näköinen kiekko. Sen alapuolelta tulee lyhyt vipu, johon on kiinnitetty pienestä hydraulisylinteristä tuleva männän varsi. Tämä on muistikuva asiasta minulla. Toivottavasti muistikuvani on juuri tästä 216C-mallista eikä jostain vanhemmasta mallista.